Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های نمازجمعه ارومیه گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم که نگاه ویژه‌ای به این استان در بودجه سال ۱۴۰۱ داشته باشند تا زمینه پیشرفت این خطه از کشور نیز بیش از پیش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودجه سال آینده کشور در حال تدوین بوده و قرار است به مجلس ارسال شده و به تصویب برسد که در این میان آذربایجان غربی به خاطر درآمد سرانه کمتر نسبت به سایر استان‌ها و متوسط کشوری، باید مورد توجه ویژه دولت و رییس جمهوری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به نگاه عدالت محور به مناطق مختلف کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: با توجه به این امر، باید به استان‌هایی که مثل آذربایجان غربی دارای درآمد سرانه کمتری بوده و محرومیت زیادی دارند، توجه ویژه شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قرار است صندوق توسعه استانی طی سال آینده در استان‌های مختلف راه اندازی شود، ادامه داد: هم باید دولت به این صندوق توسعه در استان ما حمایت کند و هم نمایندگان مجلس و مسوولان استانی تلاش کنند که بودجه این استان بهبود یابد تا مشکلات استان حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر همبستگی و همدلی بین نمایندگان و مسوولان اضافه کرد: با توجه به سفر آتی رییس جمهوری به استان، نمایندگان و مسوولان استانی باید بدون بخشی نگری، طرح‌هایی را که باعث توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی می‌شود، مد نظر قرار داده و در سفر رییس جمهوری، این طرح‌ها را مطرح کنند تا استان در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه قدم‌های بلندی بردارد.

وی تاکید کرد: منابع استانی آذربایجان غربی باید افزایش یابد و مسوولان و نمایندگان می‌توانند نقش اول را در این خصوص ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با گرامیداشت روز ۱۲ آذر و سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این قانون را بهترین قانون اساسی در دنیا دانست و گفت: قانون اساسی محور همه برنامه ریزی هاست و همواره باید باید در جامعه قانون حاکم بوده و همه مردم و مسوولان باید قانونمند باشند.

امام جمعه ارومیه همچنین با تبریک ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو به دانشجویان آذربایجان غربی، افزود: روحیه استکبارستیزی باید همواره در بین دانشجویان و اساتید وجود داشته باشد و انتظار مردم از دانشگاهیان این است که این روحیه را حفظ کنند و همیشه در صف مقدم ظلم ستیزان و استکبارستیزان قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم توجه به تولید علم در دانشگاه‌ها اضافه کرد: همچنین دانشگاهیان باید از سیاست مطلع باشند، ولی از سیاست زدگی دوری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از مراکز و موسسات در ایام اجرای محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده بودند، مساجد را نیز یکی از مراکز تاثیرپذیر از کرونا دانست و اظهار کرد: بسیاری از اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و باید اجازه بازگشایی مجالس ترحیم در مساجد با رعایت این پروتکل‌ها نیز داده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سرمای هوا و محدودیت برگزاری مراسم در سر مزار متوفیان، برگزاری مراسم در مساجد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند بسیار مفید باشد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ابراز نارضایتی شهروندان از سدمعبر در برخی معابر مرکزی شهر گفت: شهرداری و شورای شهر باید به این خواسته مردم توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با ابراز ناخرسندی از احتمال فروش برخی از معابر توسط بعضی افراد به دست‌فروشان افزود: این امر، شایسته شهر ما نیست و مسوولان باید در این خصوص برنامه ریزی کرده و این معضل را حل کنند.

وی همچنین با اشاره به خشکسالی روی داده در منطقه و کشور اضافه کرد: باید با خلوص نیت و عاجزانه به درگاه الهی دعا کنیم تا باران رحمت خود را بر ما نازل فرماید.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازجمعه ارومیه نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی بودجه 1401 حجت الاسلام والمسلمین آذربایجان غربی ولی فقیه توجه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • رگبارهای موقت بهاری در آذربایجان غربی
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک