Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به نحوه اجرای برنامه توانبخشی از راه دور در مراکز روزانه توانبخشی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کووید گفت: به منظور پیشگیری از سرایت‌بخشی بیماری، خدمات حضوری مراکز روزانه آموزشی محدود شده و بسته آموزش و توانبخشی از راه دور بر بستر اینترنت و مخابرات فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا صدیق‌راد در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت که امروز (۱۲ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال "پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" نشان‌دهنده آن است که تمامی افراد جامعه به ویژه عزیزان دارای معلولیت باید از امکان مشارکت در سرنوشت خود و جامعه در بستر شرایط مناسب برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی جامعه هدف با تامین نیازهای مراقبتی و توانبخشی از طریق ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی در مراکز افزود: ساماندهی سالمندان، افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن در خانه‌های کوچک و حمایتی، ساماندهی افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی، خدمات ویژه سالمندان در مجتمع مسکونی و نگهداری و توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن در خانواده از اهم برنامه‌های دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی در این خصوص است. 

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر هشت مرکز شبانه‌روزی توانبخشی و مراقبتی سالمندان به ۴۵۰ خدمت‌گیرنده، ۱۰ مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی افراد دارای اختلالات هوشی رشدی بالای ۱۴ سال به ۷۳۰ خدمت‌گیرنده، پنج مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی به افراد دارای اختلالات هوشی رشدی کمتر از ۱۴ سال به ۱۸۰ خدمت‌گیرنده، ۹ مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی به بیماران روانی مزمن به ۵۷۵ خدمت‌گیرنده و دو مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی به ۱۰۰ خدمت‌گیرنده، خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: ۱۸ مرکز خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل نیز به ۸۳۵ معلول، سالمند و بیمار روانی مزمن خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند.

صدیق‌راد گفت: اعطای کمک هزینه درمان و نگهداری ۳۶۰ معلول، سالمند و بیمار روانی مزمن مجهول‌الهویه، یک هزار و ۴۹۸ کمک هزینه حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و یک هزار و ۳۷۶ کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده از دیگر خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت بوده است.

وی افزود: علاوه بر ۴۸ هزار و ۷۳ کمک هزینه معیشت توانبخشی (مستمری)، ۱۴ هزار و ۶۴۸ خانوار نیز کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به نحوه اجرای برنامه توانبخشی از راه دور در مراکز روزانه توانبخشی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کووید گفت: به منظور پیشگیری از سرایت‌بخشی بیماری، خدمات حضوری مراکز روزانه آموزشی محدود شده و بسته آموزش و توانبخشی از راه دور بر بستر اینترنت و مخابرات فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۵ مرکز روزانه توانبخشی نسبت به ارائه این نوع از خدمات به حدود ۳ هزار و ۹۳۵ فرد دارای معلولیت، سالمند، بیمار روانی مزمن و فرد دارای اختلال اوتیسم اقدام می‌کنند و افراد خدمت‌گیرنده با توجه به گزارش‌های عملکردی مراکز یادشده از کمک هزینه (یارانه) برخوردار هستند.

صدیق‌راد گفت: کمک به ۱۰۰ کودک ناشنوا برای کاشت حلزون، تامین وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی برای ۴۰۵ معلول نیازمند، تامین ۳ هزار وسیله توانبخشی و یک هزار و ۴۹۸ وسیله بهداشتی معلولان در کنار ارائه خدمات توانپزشکی به ۳۷۵ معلول و خدمات توانبخشی و درمان اختلالات دهان، بلع و تغذیه به ۳۱۰ معلول از جمله اقدامات شاخص بهزیستی خوزستان برای افراد دارای معلولیت در سال جاری است.

در پایان این مراسم از توان‌یابان موفق در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری تقدیر شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان معلولان بهزيستي مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی افراد دارای معلولیت توانبخشی از راه دور بهزیستی خوزستان خدمات توانبخشی مراکز روزانه خدمت گیرنده روانی مزمن کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات شنیداری و گفتاری به همت گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود.

در این نشست آیت الله محمد قائینی استاد خارج فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و عباس مقدم عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی قم، دکترای تخصصی علوم تشریح و جنین شناسی به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدوند مدیر کارگروه موضوع شناسی گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام خواهد بود.

زمان برگزاری چهارشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن امام خمینی است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در نشست شرکت کنند.

کد خبر 6085207 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان