Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، یادواره ۱۰۸ شهید دانش آموز و ۱۵ شهید فرهنگی میبد با حضور آیت الله علیرضا اعرافی؛ امام جمعه این شهر، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت، حجت الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید استان و جمعی از مسئولان در آموزشگاه حضرت، ولی عصر (عج) برگزار شد. 

آیت الله اعرافی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگیان میبد گفت: میراث عظیم اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی امروزه به دست دانش‌آموزان سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او انقلاب اسلامی را یک حرکت بزرگ تمدنی عنوان کرد و افزود: این حرکت سبب تغییر معادلات جهان شد و کار بزرگ انقلاب هم در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های شهدای عالیقدر به نمایش گذاشته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: شالوده تمدن غربی با همه دستاورد‌ها نمی‌تواند به همه نیاز‌های فکری، معرفتی، عقلی، عاطفی، اجتماعی و فرهنگی بشر پاسخ دهد.

او دانش آموزان و معلمان را سازندگان گفتمان جدید، صیانتگران راه مقدس و ادامه دهنده مسیر جدید در تمدن بشری خواند و تصریح کرد: شهدا از خود برون آمدند، از درون عبور کردند، به جهان دیگر نگریستند و خود را فدایی آرمان‌ها و ملّت کردند. ما هم باید در عرصه خطیر علم و فناوری، قلّه‌ها را درنوردیم و بیش از پیش استحکام فرهنگی داشته باشیم.

مدیرحوزه‌های علمیه با اشاره به ثابت قدم ماندن جوانان در مسیر حق با وجود شبهه‌های فراوان ادامه داد: نوجوانان و جوانان زیادی هستند که روحیه شهادت و جهاد در آن‌ها موج می‌زند. ارزش جوان خوب مجاهد و انقلابی امروز مطمئناً از جوان خوب زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر است.

اعرافی بر ترویج روحیه ایمانی و جهادی در بین آحاد و اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: گام دوم انقلاب، گام‌های بزرگتری را ترسیم کرده است و دانش آموزان و جوانان باید در این راستا حرکت کنند.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه های علمیه دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است