Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در روز یکشنبه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری از امروز در شرق استان مازندران، شرق استان تهران و استان‌های گلستان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی و سمنان و همچنین برخی از نقاط استان‌های خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران،‌ وزش باد شدید اما موقت پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روز در نیمه شرق و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، گفت: همچنین در روز شنبه بارش پراکنده برف و باران در استان خراسان رضوی و رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقتی در برخی از نقاط هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  افزود: در روز یکشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وی از ورود سامانه بارش جدید به کشور از روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه نواحی غربی، مرکزی و برخی از نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب غرب کشور و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز را به شکل برف و باران تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ضیاییان با بیان اینکه در روز سه‌شنبه جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: خلیج فارس نیز طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی شهرکرد و اردبیل را دو مرکز استان دارای کمترین کمینه دمای پیش‌بینی شده با پنج درجه زیر صفر در روز شنبه اعلام کرد و گفت: گرم‌ترین مراکز استان‌ها نیز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و پس از آن بوشهر و اهواز نیز با بیشینه دمای ۲۳ درجه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت هوای تهران در روز شنبه نیز گفت: در روز شنبه آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب توأم با غبار محلی خواهد بود و در شب نیز آسمان تهران ابری و دارای غبار محلی خواهد بود. بیشینه دمای پیش‌بینی شده برای پایتخت ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمیته دما نیز ۳ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا تهران خلیج فارس هواشناسي روز شنبه پیش بینی استان ها وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها

به گزارش صدای ایرانصادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد