Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، باقری ظهر جمعه  در پاسخ به این سووال که آیا درباره متن پیشنهادی ایران به گروه ۱+۴ هم صحبت شد اظهار داشت: قرار شد دیدگاه طرف مقابل را در نشست کمیسیون مشترک بشنویم.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا به خبرنگاران مستقر در وین، نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت یک عصر به وقت وین (۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در هتل کوبورگ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست به درخواست طرف‌های اروپایی تشکیل شده که خواستار مهلت برای بازگشت به پایتخت‌ها و بررسی متون پیشنهادی ایران هستند.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه داد. باقری دیروز به خبرنگاران گفت که اگر طرف‌های مقابل برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند،‌جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

به گزارش فارس،  علی باقری کنی همچنین  در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» توضیحاتی درباره دو پیش‌نویس طرف ایرانی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکره‌کننده ارشد ایران اظهار داشت: «پیشنهادهای ایران به قدرت‌های جهانی را نمی‌توان رد کرد و این پیشنهادها بر اساس بندهای توافق سال ۲۰۱۵ هستند».

علی باقری ادامه داد: «ما پیشنهاد سومی نیز داریم که پس موافقت قدرت‌های جهانی با دو پیشنهاد اولیه بلافاصله آن‌ها را ارائه خواهیم کرد.برخی از بازیگران خارجی تلاش می‌کنند گفت‌وگوها را متوقف کنند».

باقری تأکید کرد: «اسرائیل خواب حمله به ایران را نیز نخواهد دید چراکه این به معنای پایان [این رژیم] خواهد بود».

مذاکره‌کننده ارشد ایران همچنین با خبرنگار شبکه المیادین مصاحبه کرد و اظهار داشت: «از زمانی که دو پیش‌نویس را ارائه کرده‌ایم، با دیگر طرف‌ها در اروپا چند نشست برگزار کردیم. ما انتظار داریم که دیگر طرف‌ها پاسخ حقوقی و ادله منطقی خود را به پیشنهادهای ما ارائه کنند».

علی باقری اضافه کرد: «ما در حال مذاکره برای دست‌یابی به یک توافق کلی هستیم تا شرایط برای بازگشت عضو خارج شده از توافق فراهم شود. سعی ما بر آن است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا را رفع کنیم».

باقری همچنین گفت: «اگر طرف مقابل اقدامات ناقض توافق را لغو کند، ما برای تعلیق اقدامات جبرانی خود آماده هستیم».

311311

کد خبر 1579067

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیاتی اعمال شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.

جعفر یازرلو ضمن پوزش از مسافران به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، بیان کرد: به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف شده و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پرواز‌های برنامه‌ریزی شده هستند.

یازرلو اظهار کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

گفتنی است؛ در ساعت ۶:۱۶ صبح امروز، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از فرودگاه‌های کشور با محدودیت عملیاتی مواجه شده و بر همین اساس تا ساعت ۱۰ صبح امروز پرواز‌ها باطل و یا با تاخیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور(عکس)
  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • ایران منطقی بازی کرد/ سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها را در پیش داریم
  • هماهنگی میدان و دیپلماسی از عوامل مهم موفقیت عملیات وعده صادق بود
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند
  • نویدکیا جایگزین منتظر محمد را پیدا کرد!
  • اقدام ایران در مقابل رژیم اسرائیل، پاسخ بود نه حمله
  • با ارز ۲۸۵۰۰ چه می‌کنید؟ /فقط خودمان بودیم! / ایران؛ بازدارندگی منطقی