Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: فدراسیون روسیه در نامه‌ای به رئیس گمرک داغستان تأکید کرده است واردات فلفل از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استاندارد‌های بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.

به گزارش فارس، سیدرضا نورانی گفت: فدراسیون روسیه نامه‌ای به رئیس گمرک داغستان نوشته و تأکید کرده است واردات فلفل از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استاندارد‌های بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران تصریح کرد: روسیه فلفل وارداتی از ایران را با ادعای نداشتن گواهینامه باقیمانده سموم کشاورزی، مرجوع کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت واردات تنها برای فلفل است یا سایر محصولات کشاورزی یا غذایی را هم در بر می‌گیرد؟ گفت: در این نامه که به زبان روسی نوشته شده و به فارسی ترجمه شده است، چندان غرض گویا نیست، اما در بخشی از نامه به فلفل اشاره شده است و در بخشی دیگر از نامه ظاهرا عنوان محصولات کشاورزی آمده است.

با اقدام اخیر روسیه، صد‌ها گلخانه‌دار در ایران بیچاره شده‌اند. به عنوان مثال، بسیاری از گلخانه‌داران کشور که طی ماه‌های اخیر با توجه به تقاضای بازار روسیه و سفارش تجار روسی، اقدام به تولید فلفل دلمه‌ای کردند.

طبق توافق، قرار بود این محصولات طی ماه جاری به روسیه صادر شود، اما به ناگاه با تصمیم گمرک روسیه، واردات محصولات کشاورزی ایران ممنوع شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه گمرک واردات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره مدیریت نادرست منابع آب در سالیان اخیر، گفت: سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی سلاجقه امروز در حاشیه همایش ملی دانش سنتی محیط‌ زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس نشست‌های منطقه‌ای و تکلیف سازمان ملل، قرار بر این است که سازمان منطقه‌ای محیط‌ زیست در کشور جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود که در زمان حاضر دبیرخانه آن مستقر شده است.

وی مطرح کرد: در نشست آخر در سازمان ملل، قطع‌نامه پیشنهادی دولت جمهوری اسلامی ایران جزو 22 قطع‌نامه‌ای بود که به اتفاق آرا تصویب رسید و الزام‌آور و تعهدآور شد که براساس این قطعنامه برای کشورهایی که در منشاء، مسیر و محل تأثیر هستند تکالیفی دیده شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست بیان داشت: مهمترین رویکرد جمهوری اسلامی در شرق کشور، تفکیک حقابه محیط‌زیست از عهدنامه‌های موجود است که افغانستان نیز رویکرد مناسبی در این خصوص دارد که رهاسازی آب در یک بازه زمانی کوتاه انجام شد.

وی تصریح کرد: بین ایران و ترکیه رویکرد نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و بر این اساس قرار است هیئت‌های کارشناسی بین دو کشور رد و بدل شوند. مدیریت این بخش از سوی جمهوری اسلامی به وزارت نیرو سپرده شده و در این ارتباط تبادل هیئت‌های کارشناسی به صورت جامع انجام می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌ زیست گفت: در مساله گاپ، رایزنی‌های لازم با سه کشور ترکیه، عراق و سوریه ادامه دارد. شایان ذکر است، پس از 18 سال توانستیم با ارمنستان ارتباط برقرار کنیم و در نخستین نشست معاونان همتای دو طرف در ایروان توافق‌نامه خوبی به امضاء رسید.

سلاجقه خاطرنشان کرد: نتیجه این توافق‌نامه برگزاری نشستی (یک ماه قبل از عید امسال) در نقطه مرزی در جمهوری اسلامی ایران بود که دولت ارمنستان طبق تفاهم‌نامه مسائل را مطرح نکرد. جمهوری اسلامی در تلاش است مسائل از طریق رایزنی وزارت امور خارجه با ارمنستان حل شود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود موضوع آلودگی ارس به نحو مطلوبی حل شود، افزود: جمهوری اسلامی مساله آلایندگی ارس را قابل حل می‌داند و حتما از ظرفیت‌های علمی و دستگاه اجرایی به خصوص وزارت صمت ایران برای حل این مسئله، استفاده می‌کند. در کشور از سال‌ها قبل نسبت به مدیریت منابع آب دقت لازم نبوده است، به طور تقریبی میانگین سالانه 10 میلیارد مترمکعب آب از کشور خارج و به همین میزان نیز آب وارد کشور می‌شود.

وی گفت: موضوع آب را دستاویزی قرار می‌دهند برای اینکه اختلافاتی بین کشورها ایجاد شود؛ با این وجود جمهوری اسلامی با تدبیر و با استفاده از ظرفیت قانونی تلاش می‌کند این مسائل را تعدیل و حقابه‌ها را دریافت کند.

سلاجقه در خصوص انتقال بین حوضه‌ای آب در کشور گفت: در جاهایی که آب شرب اولویت اول است با توجه به مجوزهای داده شده کار انتقال انجام می‌شود اما اگر قرار باشد درخواستی برای انتقال آب صورت بگیرد باید مبتنی بر مبدأ، انتقال و مقصد و در قالب یک برنامه و بسته کامل باید انجام شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه