Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:43:13 GMT

کوکی انار + دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۲۵۱

کوکی انار + دستور تهیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کوکی انار یکی از انواع کوکی‌ها هستند که مناسب شب یلدا و مهمانی می‌باشند و شکل ظاهر یلدایی آن برای شما بسیار محبوب خواهد بود. تهیه کوکی و تهیه خمیر آن بسیار آسان است شما با یک کاتر انار که می‌توانید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید و به همراه تارت گرد که از وسط نصف کردید و دانه انار و خلال پسته یک کوکی جذاب تهیه کنید و مهمان‌های خود را شگفت زده کنید این کوکی بسیار خوشمزه نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

بیشتربخوانید

طرز تهیه ته شیری؛ غذای جذاب جنوبی

مواد لازم برای تهیه کوکی انار
تخم مرغ ۱ عدد
نشاسته ذرت ۳۰ گرم
آرد سفید ۳۲۰ گرم
کره ۱۲۵ گرم
پودر قند ۱۲۵ گرم
وانیل ۱ ق چای خوری
شکلات توت فرنگی یا اناری ۱ بسته
دانه انار ۱ پیمانه
خلال پسته به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی انار

مرحله اول: هم زدن کره
ابتدا کره هم دمای محیط که نرم شده را داخل کاسه ریخته سپس پودر قند را الک کنید تا نرم شود و اگر تکه درشتی دارد گرفته شود سپس به کره اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کره حجیم و کرم رنگ شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر کوکی
تخم مرغ هم دمای محیط را به همراه وانیل اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود در ادامه آرد سفید را به همراه نشاسته ذرت مخلوط کنید و الک کنید و با قاشق یا لیسک مواد را هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد دقت کنید اصلا نباید از دست برای هم زدن استفاده کنید، زیرا کوکی‌ها به روغن افتاده و سفت می‌شود اگر در منزل غذاساز دارید تیغه خمیر زن را قرار دهید و کوکی را داخل غذاساز درست کنید تا خمیر با دست ارتباط نداشته باشد حالا خمیر را برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: کاتر زدن و پخت کوکی‌
می‌توانید بدون استراحت خمیر را کاتر بزنید، اما بهتر است به خمیر کمی استراحت دهید حالا خمیر را بین دو نایلون با وردنه به قطر ۳ میل باز کنید و با کاتر انار آن را قالب بزنید سپس کوکی‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه بگذارید تا پخته شود اصلا نباید تغییر رنگ دهد وقتی کوکی پخته شد از فر خارج و صبر کنید تا خنک شود سپس از روی سینی جدا کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوکی انار
حالا کوکی‌های خنک شده را روی توری سیمی قرار دهید و شکلات توت فرنگی یا اناری را بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود بهتر است برای روان شدن شکلات ۲ ق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید حالا با کمک قاشق روی کوکی‌ها بریزید و توری را تکان دهید تا اضافه شکلات بریزد حالا نان تارت را از وسط به دو نیم کنید و روی کوکی‌ها قرار دهید و دانه انار را به همراه خلال پسته روی کوکی ریخته و تزئین کنید و صبر کنید تا شکلات خودش را بگیرد و سفت شود نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه کوکی انار
اگر شکلات رنگی در دسترس نداشتید با کمک رنگ خوراکی رنگ کنید و یا اگر دوست دارید کوکی‌ها قرمزتر باشد کمی رنگ خوراکی قرمز به شکلات در حال بن ماری اضافه کنید.
مدت زیادی نباید کوکی را داخل فر قرار دهید وگرنه خشک می‌شوند.
در فر برقی و توستر و سولاردم دما را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.
مقادیر فوق به شما ۲۵ عدد کوکی می‌دهد.

منبع:پارسی دی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی خانگی قرار دهید اضافه کنید کوکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف با استارتاپ‌های هندی کار دست گوگل داد

نهاد ضد انحصارطلبی هند، در اختلاف ادامه‌دار گوگل با استارتاپ‌های هندی بر سر سیستم پرداخت درون برنامه‌ای، دستور تحقیقات از سیستم این شرکت آمریکایی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، استارتاپ‌های هندی، ماه‌هاست با گوگل بر سر هزینه‌ای که برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای دریافت می‌کند، اختلاف دارند.

این اختلاف ماه میلادی جاری پس از این که گوگل، بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن چینی را از فروشگاه برنامه خود به دلیل تخلفات مربوط به صورتحساب، حذف کرد، شدت گرفت. با این حال، پس از مداخله دولت هند، این اپلیکیشن‌ها برگردانده شدند.

این استارتاپ‌ها از کمیسیون رقابت هند خواستند این موضوع را بررسی کند و این دیده‌بان، روز جمعه دستور تحقیقات را صادر و اعلام کرد گوگل سیاست‌هایش را به شکل تبعیض آمیز اجرا می‌کند. این کمیسیون به واحد تحقیقات خود دستور داد ظرف مدت ۶۰ روز، تحقیقاتش را تکمیل کند.

سخنگوی گوگل در ایمیلی به رویترز اعلام کرد ما در حال بررسی دستور کمیسیون رقابت هند برای آغاز این تحقیقات هستیم. این شرکت در این فرآیند به هر شکلی، همکاری خواهد کرد.

این اختلاف بر سر اقدامات بعضی از استارتاپ‌های هندی است که تلاش می‌کنند اعمال هزینه ۱۱ تا ۲۶ درصدی گوگل در سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای را متوقف کنند. مقامات ضد انحصارطلبی هند در سال ۲۰۲۲ دستور داده بودند این سیستم که بین ۱۵ تا ۳۰ درصد هزینه می‌گیرد، منحل شود.

گوگل منکر هرگونه تخلفی شده و می‌گوید برای حمایت از سرمایه‌گذاری در فروشگاه برنامه گوگل پلی و سیستم عامل موبایل اندروید، هزینه ای مطالبه می‌کند تا توزیع رایگان آنها را امکان پذیر کند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون رقابت هند، ماه‌ها زمان برای بررسی شکایت استارتاپ‌ها، صرف کرده مبنی بر این که گوگل دستورالعمل قبلی این دیده‌بان برای عدم اقدامات متقابل علیه شرکت‌های استفاده کننده از سیستم‌های پرداخت دیگر را دنبال نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ سارق داخل خودرو در یزد
  • شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • مدرسه یاری در دستور کار خیران اصفهانی
  • برای این ۷ دلیل شکلات تلخ بخورید
  • مهمترین اشتباهات رژیم لاغری
  • طرح اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در دستور کار کمیته امداد سیستان و بلوچستان
  • اختلاف با استارتاپ‌های هندی کار دست گوگل داد
  • از پریدن با لباس سفید در اقیانوس تا له کردن انار؛رسوم متفاوت و عجیب سال نو در سراسر جهان