Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@07:33:39 GMT

کمبود شدید سرم مار و عقرب‌گزیدگی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۳۳۶

کمبود شدید سرم مار و عقرب‌گزیدگی

به گزارش تابناک، فارس نوشت: به دنبال هشدار رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درخصوص احتمال کمبود سرم های ضد عقرب و مار در سال آینده، حسینعلی شهریاری، ریس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار شفاف سازی موسسه سرم سازی رازی در این رابطه شد.

شهریاری گفت: هشدار بابت احتمال کمبود سرم های ضدعقرب و ضدمار، موضوع بسیار جدی است که باید بیش از این مورد توجه سیاستگذاران حوزه بهداشت و درمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ممکن است ریشه این موضوع به عدم تامین منابع مالی باز گردد ولی به هرحال باید سرم سازی رازی در این خصوص به صورت شفاف و روشن توضیح دهد که تاکنون چه میزان تولید کرده و دلیل کسری ها چیست؟

گفتنی است چند پبش امیری، رئیس گروه بیماری های قابل انتقال نیان انسان و حیوان وزارت بهداشت از سازمان غذدوددرو خواسته بود نسبت به تداوم تامین سرم های ضد عقرب و ضد مار اهتمام ویژه ای درنظر بگیرد

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی ضد عقرب ضدمار وزارت بهداشت آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند