Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@10:44:14 GMT

زبان فارسی هم به کلاب هاوس اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۶۱۰

زبان فارسی هم به کلاب هاوس اضافه شد

کلاب هاوس ماه گذشته پشتیبانی از ۱۳ زبان جدید را در نخستین موج پشتیبانی از زبان‌های بومی اضافه کرد. اکنون این شبکه اجتماعی صوتی پشتیبانی از ۱۳ زبان دیگر را اضافه کرده است.

به گزارش ایسنا، زبان‌های جدید موجود در این پلتفرم شامل عربی، بنگالی، چینی ساده، چینی سنتی، فارسی، هوسه، ایگبو، ماراتی، نپالی، سومالی، تایلندی، ترکیش و یوروبا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر زبان‌های جدید تنها در دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس هستند، اما این شرکت اعلام کرد به زودی پشتیبانی برای نسخه iOS و زبان‌های بیشتر اضافه می‌شود.

علاوه بر افزودن زبان‌های جدید، کلاب هاوس اعلام کرد قابلیت "علاقه مندی‌ها" (Interests) را به "موضوعات" (Topics) تغییر نام می‌دهد. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند اتاقها، کلوب‌ها و افراد با علایق مشترک یا مهارت‌های مشابه را پیدا کنند و در حال حاضر در دسترس کاربران هر دو نسخه اندرویدی و iOS قرار دارد.

بر اساس گزارش ایندیا تایمز، کلاب هاوس اخیرا قابلیت‌های جدیدی مانند پخش مجدد فراهم کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد کل برنامه زنده اتاقی که در آن حضور داشتند را مجددا گوش کنند. همچنین یک برنامه جایزه باگ را راه اندازی کرده که جایزه‌های آن برای گزارش نواقص اپلیکیشن از ۱۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاب هاوس کلاب هاوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد تابلو‌ها اصنافی که از اسامی بیگانه استفاده می‌کنند، زیاد است

 آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۲، صبح شنبه ۲۶ اسفند ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی و دیگر اعضا برگزار و به موضوع ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در تابلو‌ها و سردر اصناف پرداخته شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست بر ضرورت استفاده از نام‌های فارسی در تابلو‌ها و سردر اصناف تأکید کرد و افزود: به شهرداری‌ها هم تذکر داده شده که از زبان فارسی برای معرفی نام شهر‌ها در مبادی ورودی استفاده شود.

وی افزود: برخی شهر‌ها به لحاظ گردشگری و جاذبه‌های تاریخی، گردشگران خارجی زیادی دارند که استفاده از نام لاتین شهر بدون مانع است؛ اما استفاده آن برای همه شهر‌ها و تنها به شکل لاتین هیچ ضرورتی ندارد و باید اصلاح شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری کرمان در این نشست گفت: تولید و توزیع‌کنندگان کالاها و صاحبان مراکز کسب و پیشه در صورت تخلف از قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی بیگانه به ترتیب به مجازات‌های اخطار کتبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعویض علائم و نشانه‌ها و تغییر اسامی و عناوین پس از اعلام وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از سوی وزارت کشور یا دستگاه‌های ذیربط با‌هزینه متخلف، تعطیل موقت محل کار ویا لغو پروانه کار محکوم‌خواهند شد.

وی ضمن تشریح آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت به کار گیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، افزود: دستگاه های متولی که به کارگاه ها، کارخانه‌ها، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی پروانه تأسیس و پروانه کسب یا‌ بهره برداری یا اجازه تولید و ادامه فعالیت می‌دهند، موظف هستند پس از صدور پروانه و اجازه تولید وادامه فعالیت به متقاضیان ابلاغ کنند تا نسبت به تغییر‌نام مؤسسه یا محصولات خود و گزینش نام فارسی اقدام کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: طبق آیین نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت اطلاع یا مشاهده تخلف، طی اخطاریه به متخلف ضمن بیان مورد‌ یا موارد تخلف ۱۵ روز مهلت تعیین می‌کند تا رفع تخلف صورت گیرد. چنانچه پس از پایان مدت،  تخلف رفع نشده باشد مراتب را به حوزه‌انتظامی محل اعلام می کند تا نسبت به تعویض نشانه‌ها و تغییر اسامی و عناوین اقدام لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: در صورت تکرار تخلف مراتب ازطریق‌مراجع قضایی برای اعمال مجازات منعکس خواهد شد. 

 به منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام و معارف و فرهنگ‌اسلامی، دستگاه‌های قانونگذاری،اجرایی و قضایی کشور و سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی و کلیه شرکت‌هایی که شمول قوانین و مقررات‌عمومی بر آن ها مستلزم ذکر نام است و تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مذکور در بند (‌د) تبصره (۲۲) قانون برنامه دوم توسعه موظف هستند از به کار‌بردن کلمات و واژه‌های بیگانه در گزارش‌ها و مکاتبات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌های رسمی خودداری کنند و همچنین استفاده از این واژه‌ها بر روی کلیه‌تولیدات داخلی اعم از بخش‌های دولتی و غیر‌دولتی که در داخل کشور عرضه می‌شود، ممنوع است.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به روند گردش کار ثبت درخواست تائیدیه سردر اصناف اشاره کرد و گفت: تعداد تابلو‌هایی که از اسامی بیگانه استفاده می‌کنند، زیاد است.

وی افزود: تائیدیه نام اماکن تجاری باید از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و نام‌های پیشنهادی در سامانه سردر اصناف از سوی کارشناس مربوطه و در صورت ضرورت با هماهنگی فرهنگستان زبان و ادب فارسی تأیید و یا رد می‌شود.

روحی ادامه داد: اگر استفاده از نام‌های بیگانه به دلیل وجود یک برند خاص ضرورت داشته باشد، براساس قانون ۷۰ درصد تابلو باید به زبان فارسی و تنها ۳۰ درصد به زبان بیگانه باشد.

وی بیان کرد: کسب نکردن پروانه صنفی و تفاوت نام تأیید شده با سردر، از دلایل تخلف در نامگذاری سردر است که در صورت تخلف به فروشگاه برای تعویض تابلو اخطار داده می‌شود.

روحی به ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی کرمان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت یادمان به شهرداری واگذار شده که طی فراخوان، طرح‌های هنری جمع آوری و طرح برتر پس از تأیید شورای فرهنگ عمومی اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ترکی، مشهدی، اصفهانی و آبادانی حرف زدن ستاره فوتبال جهان | ببینید
  • ادگار داویدز: عاشق ایران هستم؛ فارسی از زیباترین زبان های دنیا است!
  • تک‌آهنگ «ساری آقجیک» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
  • بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین
  • معرفی و ویژگی‌های تیری آنری، میکا ریچاردز و جیمی کرگر از زبان کیت عبدو (زیرنویس فارسی)
  • زبان فارسی مرز معنوی ما است
  • دوستانی که بعد از ۷ سال مرگ افشین یداللهی را باور نکرده‌اند!
  • تاکید دوباره بر استفاده از نام‌های فارسی در تابلو‌ها و سردر اصناف کرمان
  • افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه پروان
  • تعداد تابلو‌ها اصنافی که از اسامی بیگانه استفاده می‌کنند، زیاد است