Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها خواست ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده و مردم خود را برای مبارزه با افزایش موارد کووید ۱۹ که ممکن است ناشی از شیوع امیکرون باشد، واکسینه کنند.

این سازمان تاکید کرد، محدودیت‌های سفر می‌تواند زمان بخرد اما به تنهایی راه‌حل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرالیا علیرغم بستن مرزهای خود برای سفر از کشورهای پرخطر آفریقای جنوبی، مواردی از ابتلا به این سویه را گزارش کرده است. امیکرون در آسیا، آفریقا، آمریکا، خاورمیانه و اروپا گسترش یافته و به هفت استان از ۹ استان آفریقای جنوبی رسیده است؛ بسیاری از دولت‌ها قوانین سفر را سخت‌تر کرده‌اند تا از شیوع این سویه جلوگیری کنند.

«تاکِشی کاسای» مدیر بخش غرب اقیانوس آرام در سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: «کنترل‌های مرزی می‌تواند زمان بخرد، اما هر کشور و هر جامعه ای باید برای افزایش موارد جدید آماده شود.

 مدیر غرب اقیانوس آرام سازمان جهانی بهداشت با یادآوری جنبه‌های ناشناخته سویه اومیکرون، بهترین شیوه مقابله با آن را همان شیوه مقابله با سویه دلتا دانست و بر لزوم آمادگی همه کشورها برای افزایش احتمالی موارد ابتلا تاکید کرد.

کاسایی از کشورها خواست تا گروه‌های آسیب‌پذیر را به طور کامل واکسینه کنند و اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

میشل گروم، دانشمند مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی گفت: این کشور با افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به کرونا به دلیل شیوع سویه امیکرون  مواجه است.

نرخ واکسیناسیون از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما شکاف‌های نگران کننده‌ای در کشورهای فقیرتر وجود دارد. اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان، تنها حدود ۳۵ درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون امیکرون دلتا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود

زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرچند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه ریشه کنی فلج اطفال در دو کشور همسایه و بومی فلج اطفال (افغانستان و پاکستان) همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور به دنبال تحولات سیاسی کشور‌های همسایه و همچنین پوشش پایین واکسیناسیون جاری و تکمیلی در برخی مناطق این دو کشور، نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

او با بیان اینکه تداوم وضعیت عاری از فلج اطفال طی سال‌های اخیر، نشان از تلاش کارکنان بهداشتی برای دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه است افزود: بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال لازم است عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه انجام شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این برنامه کلیه مهاجرین خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند، کلیه خانوار‌های ساکن در کلنی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی، کلیه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار، کلیه کودکان زیر ٥ سالی که احتمالاً همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند و کلیه نقاطی که به تشخیص معاونین بهداشت پوشش نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از ٩٥ درصد است تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است