Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@07:54:05 GMT

بازگشت برای مشورت

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۶۴۴

بازگشت برای مشورت

فرارو- نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر روز جمعه به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفتگو‌ها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌های اروپایی جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستور‌العمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفتگو‌ها وقفه‌ای ایجاد شده و گفتگو‌ها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

باقری: هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه می‌یابد

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ عصر امروز (جمعه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی عنوان کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار و در این نشست ارزیابی اجمالی از چند روز گفت‌وگوها در وین توسط طرف‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: بر این نکته تأکید شد که پیشنهاد‌های جمهوری‌های اسلامی ایران درباره دو موضوع رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل این احساس نیاز را داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران نیازمند مشورت با پایتخت‌هایشان هستند.

باقری اضافه کرد: بر این اساس این فرصت به طرف‌های مقابل داده شد تا پس از مشورت با پایتخت‌هایشان بزودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه یابد.

نماینده چین در مذاکرات وین: هنوز به کار بیشتری نیاز داریم

نماینده چین در مذاکرات وین پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که هنوز به کار بیشتری نیاز داریم و توافق کردیم که اواسط هفته آینده به وین بازگردیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هیئت‌های مشارکت کننده توافق کردند که برای رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگردند».

انریکه مورا: چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازمی‌گردیم

«انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌های ایران خبر داد که هیئت‌های مذاکره کننده روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

وی در ادامه گفت: «رایزنی‌های ادامه خواهد داشت و همه طرف‌ها به مطالعه تمامی پیشنهادات خواهند پرداخت».

انریکه مورا اضافه کرد: «رایزنی‌های مثمر ثمری را با هیئت مذاکره کننده جدید ایرانی آغاز کردیم».

این دور از مذاکرات وین از روز دوشنبه با محوریت رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، در سطح معاونان و مدیران وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های ۱+۴ به ریاست علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، آغاز شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برجام مذاکرات وین نشست کمیسیون مشترک برجام جمهوری اسلامی ایران پایتخت هایشان اتحادیه اروپا مذاکره کننده انریکه مورا هفته آینده طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار

جلسه امروز شورای عالی کار بعد از بیش از ۷ساعت مذاکره بدون تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران پایان یافت و بقیه مذاکرات به فردا موکول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلسه امروز شورای عالی کار بعد از 7سال مذاکره بدون نتیجه پایان و بقیه چانه زنی ها برای تعیین دستمزد 1403 کارگران به فردا 27 اسفند ماه در جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شد. 

صولت مرتضوی, وزیرکار در جلسه شورای عالی کار  با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که به قانون عمل کنیم خطاب به شرکای اجتماعی گفت: ما باید به قانون عمل کنیم.ما می گوییم مرجع آمار مرکز آمار ایران است, بنابراین باید به قانون عمل کنیم. مسائل مملکت را باید در تعیین حقوق و دستمزد در نظر بگیریم.

 وی ادامه داد:ما به عنوان دولت جانب داری کارگر یا کارفرما نیستیم؛ ما طرف قانون و اجرای قانون هستیم.ما نباید جامعه کارگری را نگران نگه داریم. کارمندان و کارگران نیازهای شبیه همه دارند,لباس, خوراک و...

 مرتضوی گفت: پیشنهاد ما این است که آنچه در بودجه برای کارمندان در نظر گرفته شده است, به اضافه 2درصد برای کارگران حداقل بگیر لحاظ کنیم. اگر موافق هستید صلوات بفرستید. در غیر این صورت ختم جلسه  امروز را اعلام می کنم و بقیه مذاکرات به جلسه فردا موکول می شود. اما درخواست من این است بدون حاشیه پردازی از جلسه شورای عالی کار با توجه به قانون دستمزد کارگران را تعیین و آنها را از این نگرانی رها کنیم. 

آیت اسدی,نماینده کارگری در انتقاد به اظهارات وزیرگفت: کارگران هیچ وقت نگفته اند  که قانون را قبول نداریم.80 درصد وقت  در جلسه شورای عالی کار با دولت چانه زنی کردیم. مزایایی که کارمندان دریافت می کنند به اندازه حقوق کارگران نیست. بنابراین نمی توانیم حقوق کارگران با کارمندان مقایسه کنیم. 

 علیرضا میرغفاری، عضو شورای عالی کار و نماینده جامعه کارگری درباره حداقل دستمزد 1403کارگران در جلسه شورای عالی کار گفت: طبق نرخ تورم 42.5 درصدی بهمن امسال، همچنین بر مبنا دهک چهارم و بعد خانوار 3.3(طبق سرشماری سال 1395) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب 21میلیون و 668هزار تومان به دست می‌آید. این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال 1403است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط و نشان دو وزیر تندرو کابینه ضد نتانیاهو درباره مذاکرات آتش بس
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • ادامه مذاکرات مزدی به فردا موکل شد
  • حماس: نتانیاهو در راستای اهداف شخصی برای ادامه جنگ تلاش می‌کند
  • رایزنی‌های گسترده مصر و حماس برای تکمیل روند مذاکرات آتش‌بس در غزه
  • اسبقیان: ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ دو اتفاق ویژه را پشت سر گذاشت
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد / ادامه مذاکرات در جلسه امروز شورای عالی کار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد؛ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار