Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا نادعلی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با مدیرعامل و نایب رئیس شورای عالی خانه هنرمندان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی، اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تلاش کردیم پرچمی را به اهتزار درآوریم که حوزه فرهنگی با همه عرصه‌هایش باید محل توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر بنا باشد در حوزه کالبدی شهر حرف زده شود، باید حتماً در حوزه روح شهر و حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز حرف برای گفتن داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از دلایل ما برای انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران توجه ویژه او به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهر بود.

نادعلی با انتقاد از کم توجهی‌ها به عملکرد گذشته مدیریت شهری طی ۴ سال گذشته، گفت: طی ۴ سال گذشته زحمات زیادی برای شهر کشیده شده، اما متاسفانه ایرادی که به دوره قبلی شورا وارد بود، این است که برخی زحمات دوره ۱۲ ساله آقای قالیباف در شهر تهران، نادیده گرفته شده و آن موارد را رها کردند و مقداری سیاسی به این منظر توجه شد.

او ادامه داد: آقای قالیباف به دلیل ثبات و استمرار مدیریتش در شهر تهران و نوع نگاهش به مسائل توانست اقدامات بزرگی را در شهر تهران به ثمر برساند.

نماینده مردم تهران در پارلمان شهری پایتخت، گریزی هم به بدهی شهرداری تهران زد و گفت: امروز شهرداری تهران با بدهی نزدیک به ۷۵ هزار میلیاردی مواجهه است و همین مهم باعث شده شرایط با دوره مدیریت شهری آقای قالیباف تغییر کند.

نادعلی افزود: برخی رهاشدگی‌های ۴ سال گذشته در حوزه‌های مختلف خصوصاً، حمل و نقل و موضوع آلودگی هوا شرایط را کمی دشوارتر کرده است.

او با اشاره به مقوله هنر طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه طی ۴۰ سال گذشته به هنر نگاه جدی وجود داشته و این مقوله هم در تفکر امام (ره) و هم مقام معظم رهبری دیده شده است.

رئیس کمیته هنری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: معتقدم اگر کسی دٌز انقلابی بالایی دارد وظیفه او نسبت به هنر بیشتر است.

نادعلی با اشاره به وظیفه ذاتی حوزه هنری و خانه هنرمندان، گفت: حوزه هنری برای هنر و هنرمند انقلاب اسلامی ساخته شده و او را پرورش بدهد، اما جایی مثل خانه هنرمندان، هنر و هنرمند را به معنای عام تر شامل می‌شود، و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

نادعلی تصریح کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته مدیران فرهنگی بلد نبودند که باید چگونه با هنرمندان برخورد کنند.

در ابتدای این نشست صمیمی، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و حمیدرضا نوربخش نایب رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران ضمن توضیح وضعیت خانه هنرمندان از جایگاه ویژه این خانه در بین همه هنرمندان نکاتی را ارائه کردند.

نادعلی رئیس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران در پایان این نشست از بخش‌های مختلف مجموعه خانه هنرمندان و تئاتر ایرانشهر بازدید کرد.

کد خبر 640864 برچسب‌ها شهرداری خانه ‌هنرمندان شورای شهر تهران مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری خانه هنرمندان شورای شهر تهران مدیریت شهری شورای اسلامی شهر تهران فرهنگی و اجتماعی خانه هنرمندان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت