Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا، در پیام تسلیت سعیدرضا عاملی به مناسبت ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی آمده است: ارتحال عالم فرزانه مرحوم آیت الله سید رضی شیرازی از نوادگان مرحوم میرزای شیرازی رضوان الله موجب تأسف و تأثر شد چون ایشان چهره ای ماندگار در سپهر علوم دینی ایران بود.

وی اظهار داشت: سال‌ها تدبر و تدریس در علوم معقول و منقول و پرورش و تربیت طلاب و شاگردان برجسته در حوزه های علمیه، ایشان را چهره ای ماندگار در سپهر علوم دینی ایران قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم داری و روحیه بی تکلف ایشان در برآوردن حاجات مؤمنین و حضور مستمر در مسجد شفای یوسف آباد جنبه دیگری از این شخصیت عالم و فیلسوف اسلامی است.

عاملی در ادامه نوشت: اینجانب این مصیبت را به حوزه‌ علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، مجتهد، فقیه و فیلسوف و از نوادگان میرزای شیرازی و استاد مبرز حوزه علمیه تهران در ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

پیکر آیت‌الله سیدرضی شیرازی مجتهد، فقیه و فیلسوف معاصر با حضور اقشار مردمی و دوستداران علما امروز جمعه از مقابل مسجد شفا در تهران تشییع شد و عصر امروز نیز در قم و از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و سپس قرار است جهت دفن در مقبره میرزای شیرازی در جوار مرقد منور مولا امیرالمومنین(ع) رهسپار نجف اشرف شود.

برچسب‌ها مراسم تشییع سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تشییع سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی مراسم تشییع سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی آیت الله سید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول معاونت پرورشی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش بر پیوند بین آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: تربیت زیربنای هر فعالیتی در آموزش‌وپرورش است. اگر دانش‌آموزان مسیر خود را پیدا کنند و مشکلات انگیزشی ر ا حل کند، بقیه امور حل خواهد شد. ما معتقدیم که معلم فیزیک و علوم و ... هم یک معلم تربیتی هستند. به همین منظور پیوستی تعریف کرده و گفته‌ایم برای مثال در کتاب فیزیک، در کلاس فیزیک، فلان کتاب به‌عنوان پیوست فرهنگی این کتاب و این کلاس است که دانش‌آموز آن را می‌خواند و در نمره کلاسی او نیز مؤثر است. تلفیق بین آموزش‌وپرورش شروع شده و انتظار داریم در سال آینده به‌خوبی انجام شود.

وی اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی یا به تعبیر درست‌تر، «معاونت تربیتی» یکی از اصلی‌ترین ابعاد تعلیم و تربیت است که اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که رساندن کار تربیتی به دل مدرسه و جذاب‌سازی فرآیند‌های تربیتی مهم‌ترین آنهاست.

پورثانی ادامه داد: یک اقدام مهم دیگر طراحی سند تحول معاونت پرورشی است که مقدمات این کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است. این کار پس از چندین سال است که انجام می‌شود و امید است باعث تحول در فرایند تربیتی در کل کشور شود.

پورثانی بابیان اینکه ما اعتقاد داریم ۱۷ میلیون دانش‌آموز اثرگذار، کنشگر و فعال داریم، گفت: نگاه ما به دانش‌آموز، نگاه یک دانش‌آموز اثرگذار است. برای نمونه همگان دیدند که امسال در انتخابات، آموزش‌وپرورش یک کار فوق‌العاده انجام داد و نه‌فقط رای‌اولی‌ها، بلکه همه دانش‌آموزان پای‌کار بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه انتخابات، مسجد، اعتکاف و اربعین و ... هرکدام یک محیط یادگیری است افزود: تمام این محیط‌ها باید توسط وزارت آموزش‌وپرورش به رسمیت شناخته شود، چون سند گفته است.

وی از تشکیل ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین که هر گروه بین ۵ تا ۷ نفر عضو دارد، خبر داد و گفت: افق ما برای امسال تشکیل ۱۰۰ هزار گروه است. این گروه‌ها حول حجاب و عفاف و دستاورد‌های انقلاب تولید اثر می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه دستور برنامه هفتم است که هر دانش‌آموز هرسال حداقل یک‌بار باید به اردو برود، گفت: گفتمان تربیت، گفتمان غالب آموزش‌وپرورش است و به دنبال این هستیم که گفتمان تربیت به گفتمان غالب نظام اسلامی تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام خسروپناه: الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف مشخص شود
  • توصیه‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گردشگری
  • بسته سیاستی حمایت از تدریس دانشجو مادران نهایی می شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد؛ آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • بسته حمایتی برای بانوانی که در زمان تحصیل قصد مادر شدن دارند
  • تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جشنواره ملّی کتاب رشد
  • طرح تحول معاونت پرورشی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حجت الاسلام خسروپناه: امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است
  • سرپرست ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی منصوب شد
  • سند توسعه بازی‌های رایانه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید