Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@18:14:09 GMT

تداوم تظاهرات گسترده معترضان به نتایج انتخابات عراق

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۶۶۴

تداوم تظاهرات گسترده معترضان به نتایج انتخابات عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، صابرین نیوز گزارش داد که هزاران نفر از مردم عراق امروز با برپایی تظاهرات در نزدیکی منطقه سبز بغداد خواهان ابطال نتیجه انتخابات اخیر این کشور شدند.

معترضان با شعار جمعه پایداری به خیابان‌های بغداد آمدند و در مخالفت با نتیجه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات شعار سر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعی از تظاهرات‌کنندگان هم تلاش داشتند موانع بتنی مقابل منطقه سبز را برداشته و وارد آنجا شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی حشد شعبی شدند.

از سوی دیگر کمیته برگزاری تظاهرات در مخالفت با نتیجه انتخابات عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که بروز تقلب در انتخابات واقعیتی است که معترضان نسبت به آن کوتاه نخواهند آمد.

در بیانیه این کمیته آمده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق چه در همدست شدن با طرف‌های بیگانه برای تقلب در انتخابات و چه با تشکیل کمیته‌هایی که حقیقت را کتمان می‌کنند، درصدد است خون شهدایی را که در دفاع از حق ریخته شده است، پایمال کند. کمیساریای غیرمستقل انتخابات هم با پافشاری برای اعلام نتایج نهایی انتخابات به شکایت‌ها و شواهد دال بر فساد و تقلب در انتخابات اهمیتی نداد و خواسته‌های مردم مظلوم را به دلیل تقلب نادیده گرفت. امید به صداقت و عدالت قوه قضاییه شجاع عراق برای بازگرداندن حق به صاحبانش و برملا شدن هویت قاتلان معترضان، امید بزرگی برای تحقق عدالت و رعایت انصاف نسبت به صاحبان حق است.

این کمیته ضمن تاکید بر مخالفت قاطع خود با نتیجه کمیته حقیقت‌یاب در پرونده کشتار معترضان مسالمت جو و آتش زدن خیمه‌های تحصن آنها در نزدیکی منطقه سبز بغداد گفت: خون این‌ها هدر نخواهد رفت و خورشید پشت ابر نمی‌ماند.

کد خبر 5366710

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق منطقه سبز بغداد انتخابات عراق ایالات متحده امریکا مذاکرات وین عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی لبنان افغانستان اوکراین سرگئی لاوروف آنتونی بلینکن ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • استقلال و از دست رفتن برتری سرنوشت ساز!
  • تردیدهای نتانیاهو برای پاسخ به ایران