Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از اتاق تهران؛ «افشین کلاهی» که به عنوان نماینده اتاق ایران در جلسات بررسی این طرح در مجلس شرکت کرده است، افزود: نگاه خوشبینانه این است که بازگشت طرح معروف به صیانت به مرکز پژوهش‌های مجلس، فرصتی برای بررسی بیشتر طرح فراهم کرده و آن را به طرح مناسبت تری تبدیل کند.

وی یادآور شد: برخی نمایندگان مجلس، براین باورند که طرح باید ذیل ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی مجلس به مرکز پژوهش‌ها بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین نامه حکم قانون را دارد و در آن، برای بررسی طرح‌هایی که از کمیسیون‌ها به مرکز پژوهش‌ها ارجاع می‌شود، یک ماه و نیم زمان درنظر گرفته شده است.

کلاهی ادامه داد:‌ در این آیین نامه، تکلیف شده که علاوه بر کارشناسان آن مرکز، اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب‌نظر اعم از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس، کارشناس معاونت قوانین مجلس، دیوان محاسبات، مراکز علمی و پژوهشی حوزه و دانشگاه، دستگاه‌های اجرائی، بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط با طرح یا لایحه نیز باید به جلسات دعوت شوند و با اسناد بالادستی و قوانین دیگر نیز تطبیق داده شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی این طرح در بازوی پژوهشی مجلس، ۱۰ روز زمان درنظر گرفته شده است، گفت: این نگرانی وجود دارد که نمایندگان بخش خصوصی به شکل گزینشی به جلسات دعوت شوند و در یک فضای محدود در مورد این طرح تصمیم‌گیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال افزود: مساله‌ای که این نگرانی را تشدید می‌کند، این است که محتوای پیشنهاد وزارت ارتباطات برای اصلاح این طرح نیز مشخص نیست. وزارت ارتباطات پیشنهاد خود را در نامه‌ای به مجلس ارائه کرده و مجلس می‌گوید که نامه را با مهر محرمانه دریافت کرده اما پیوستی همراه آن نبوده است.

وزارت ارتباطات نیز در پاسخ به درخواست بخش خصوصی برای انتشار آن، می‌گوید؛ روی نامه مهر محرمانه درج شده و قابل انتشار نیست.

به گفته کلاهی، برگشت طرح صیانت از مجلس به مرکز پژوهش ها، در ظاهر چنین القا می‌کند که این طرح برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس رفته و قرار است با مشارکت مردم، بخش خصوصی و کاربران به طرح بهتری تبدیل شود.

وی افزود:‌ اما با روشی که درپیش گرفته شده، جای نگرانی وجود دارد؛ زیرا هم مهلت ۱۰ روز برای بررسی این طرح، اندک است و هم طبق قانون، مرکز پژوهش‌ها ملزم نیست که همه ذینفعان را برای نظرخواهی دعوت کند. ضمن آنکه مشخص نیست نظر وزارت ارتباطات چه بوده است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است نظر بخش خصوصی در تدوین این طرح، مورد توجه قرار نگیرد، افزود: امیدواریم که سرنوشت طرح بر اساس سناریوی خوش بینانه رقم بخورد.

برچسب‌ها ایرنا اتاق ایران اتاق تهران افشین کلاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا اتاق ایران اتاق تهران ایرنا اتاق ایران اتاق تهران مرکز پژوهش ها وزارت ارتباطات برای بررسی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین جلسه شورای پژوهش پست بانک ایران، با حضور مدیرعامل برگزار شد

امتداد - نهمین جلسه شورای پژوهش پست بانک ایران به منظور بررسی طرح‌های پژوهشی ارائه شده، تعین ناظرین علمی معرفی شده برای طرح های‌ پژوهشی، به ریاست بهزاد شیری مدیرعامل و با حضور سایر اعضا صبح امروز یکشنبه 27 اسفند ماه سال 1402 برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این جلسه تداوم برگزاری سلسله رویدادهای به وقت شما در قالب اجرای طرح پژوهشی و بارگزاری RFP آن در سامانه ساتع وزرات علوم تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در خصوص پنج طرح پژوهشی؛ تدوین مدل اعتبارسنجی کسب و کارهای حوزه ICT   و پیاده سازی آن، بررسی و شناخت راهکارهای نوین در برقراری امنیت بانکداری باز و APIهای بانکی، طراحی مدل هوشمندسازی و سفارشی سازی خدمات بانک در حوزه ICT، طراحی مدل استاندارد PCI DSS و طراحی مدل   ITIL در پست بانک ایران تصمیم‌گیری شد.
در این جلسه، بررسیRFPهای تدوین برای دو طرح پژوهشی، طراحی مدل جذب منابع و افزایش سهم بازار در مناطق روستایی به تفکیک سه طرح براساس بخش بندی جغرافیایی شمال، جنوب، مرکز و استفاده بهینه از ظرفیت موجود در باجه‌های بانکی روستایی برای تبلیغات بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، تعیین ناظرین علمی معرفی شده از سوی دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران برای طرح، طراحی مدل معماری فناوری اطلاعات پست بانک ایران با رویکرد معماری سرویس گرا، حمایت مالی از آثار پژوهشی همکاران، اخذ تاییدیه موضوع کارشناسی ارشد شهرام گل محمدی همکار استان لرستان و بررسی نتایج طرح پژوهشی «طراحی و پیاده سازی مدل ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی بارویکرد ارتقا کیفیت در طراحی و اجرای دوره های آموزشی پست بانک ایران» از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پذیرش اعتراض۲۷۲ هزار معلم در رتبه‌بندی/ معلمان هر سه سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند
  • فراکسیون ویژه روستاها در مجلس دوازدهم باید تشکیل شود
  • نهمین جلسه شورای پژوهش پست بانک ایران، با حضور مدیرعامل برگزار شد
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند باطل السحر نقشه‌های استکبار جهانی شد
  • کتاب «وحیانیت و عقلانیت عرفان از دیدگاه امام خمینی (ره)» به چاپ دوم رسید
  • توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش
  • چاپ دوم کتاب «وحیانیت و عقلانیت عرفان از دیدگاه امام خمینی (ره)»
  • آنچه لازم است درباره چالش‌های مرجعیت رسانه‌ای بدانیم
  • کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات قطعی شد؟