Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: دوازدهمین اجلاس «پیشگامان بیت المقدس» در استانبول روز گذشته آغاز شد که خبرگزاری مهر گزارش مشروح مراسم افتتاحیه آن را آماده کرده است.

در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در افتتاحیه دوازدهمین اجلاس «پیشگامان بیت المقدس» در استانبول سخنانی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نبرد شمشیر قدس نقطه تحولی مهم در روند مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. شمشیر قدس تنها با آزادسازی کل فلسطین و قدس و مسجد الاقصی در غلاف خواهد رفت.

زمان آن فرا رسیده است که تکلیف نزاع تاریخی با رژیم صهیونیستی را یکسره کنیم وی افزود: عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان مقدمه عقب‌نشینی این کشور از دیگر مناطق شده است و در نهایت موجب تضعیف هم‌پیمانان واشنگتن از جمله رژیم صهیونیستی خواهد شد. وی تأکید کرد: فلسطین دغدغه اصلی کل امت و آزادگان جهان است. امت سه اولویت مهم دارد؛ بالا بردن ارزش و جایگاه قدس و مسجد الاقصی، حمایت از مقاومت در فلسطین و تلاش برای فروپاشی پروژه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: قدس پایه و اساس نزاع با دشمن صهیونیستی است. مقاومت همچنان به آماده‌سازی و تقویت خود ادامه خواهد داد. مقاومت گزینه راهبردی ما بوده و خواهد بود. هنیه یادآور شد: ما امروز به شدت نیازمند تشکیل جبهه‌ای واحد در کنار تمامی جریان‌های امت علیه دشمن صهیونیستی هستیم. زمان آن رسیده تا تکلیف نزاع تاریخی با دشمن صهیونیستی را یکسره کنیم.

هنیه در ادامه افزود: اولویت اول دفاع از قدس است. اولویت دوم دفاع از مقاومت به عنوان تنها رویکرد ضامن آزادی فلسطین است. امت اسلامی باید عمق این مقاومت باشد تا این درگیری یکسره شود.

از سوی دیگر، همام سعید رئیس ائتلاف بین المللی برای کمک به فلسطین دومین سخنران اصلی دوازدهمین اجلاس «پیشگامان بیت المقدس» در استانبول بود. وی در سخنانی گفت: گردهمایی در استانبول فقط به علت مسئولیت پذیری شرکت کنندگان نسبت به قدس است.

محمد سابو، وزیر دفاع سابق مالزی و رئیس کنونی حزب الامانه سخنران بعدی بود. وی گفت: مردم فلسطین در مقابله رژیم صهیونیستی با حقانیت و حمایت امت به مبارزه ادامه می‌دهند. حماس و حزب الله پیشگامان امت اسلامی در عرصه مقاومت هستند.

حماس و حزب الله پیشگامان امت اسلامی در عرصه مقاومت هستند در همین حال، عصام البشیر، جانشین رئیس اتحادیه علمای مسلمین سخنران بعدی بود. وی گفت: مسأله فلسطین نشان داد امت اسلامی یک امت قدرتمند است. علیرغم تمامی توطئه‌ها، امت اسلامی هنوز هم به مسیر خود ادامه می‌دهد. زمانی که صلیبی‌ها فلسطین را اشغال کردند خداوند افرادی را از شرق و غرب جهان اسلام مأمور کرد تا بیایند و فلسطین را آزاد کنند. امروز نیز همان مساله با حضور شما حضار تکرار می‌شود.

منیر شفیق، مفکر بزرگ فلسطینی سخنران بعدی بود. وی گفت: ما در آغاز راه هستیم و در پرتو معادلات جهانی و منطقه‌ای کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی به سمت و سوی سازش انحراف پیدا کردند. رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تعرض و به مقدسات فلسطینیان هتک حرمت می‌کند. ما باید برای رویارویی با صهیونیست‌ها آماده و هوشیار باشیم.

وی در ادامه سخنان خود همچنین افزود: زمانی که مسجد الاقصی هدف قرار گیرد امت اسلامی نمی‌تواند سکوت کند. برای مقابله با توطئه دشمن باید آماده باشیم. همچنین امیمه تیجانی، دبیر تشکل جهانی زنان حامی قدس و فلسطین اعلام کرد که این تشکل برنامه خود را بر مبنای ۵ اصل قرار داده است؛ ۱- معرفی موضوع فلسطین به زنان جهان ۲- برنامه ریزی. هرکس برای پیروزی برنامه ریزی نکند باید منتظر شکست باشد. ۳- آموزش که یک نیاز اصلی برای هم افزایی است .۴- فعالسازی. مقصود فعالسازی کار و تلاش برای تأثیرگذاری بیشتر است. ۵- شبکه سازی و تشریک مساعی برای حمایت از هدف.

سخنران بعدی خالد مشعل، مسئول حماس در خارج بود. مشعل گفت: ما افتخار می‌کنیم که امت اسلامی ما را در آغوش خود می‌گیرد. ما از علما و شخصیت‌های امت اسلامی متشکریم. ما از اردوغان و ترکیه تشکر می‌کنیم. واقعیت این است که رژیم صهیونیستی دولت‌های زیادی را شکست داده است اما امروز می‌بینیم که صهیونیست‌ها در برابر مقاومت و امت اسلامی در تنگنا قرار گرفته‌اند.

مقاومت، امروز رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار داده و عرصه را بر آن تنگ کرده است مشعل افزود: نباید اجازه داد که دشمن صهیونیستی نفس راحت بکشد. باید تمام توان خود را صرف نبرد با صهیونیست‌ها کنیم. امروز صهیونیست‌ها از طریق سازش با برخی کشورها جبهه جدیدی را علیه امت اسلامی باز کرده‌اند. امت اسلامی نباید اجازه دهد صهیونیست‌ها نقشه‌هایشان را عملیاتی سازند. جنگ برای قدس یک جنگ دینی است. همه ما باید در این جبهه برای نبرد با صهیونیست‌ها حضور داشته باشیم.

مسئول جنبش حماس در خارج از فلسطین افزود: عملیات سیف القدس جایگاه مهمی در معادلات مختلف داشت. این عملیات امیدها را زنده کرد. در ادامه نشست، حسن رویوران تحلیلگر مسائل منطقه سخنانی را مطرح کرد. وی گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و پس از آن امام خامنه ای در سطوح رسمی از آرمان فلسطین در همه ابعاد نظامی، سیاسی و اجتماعی حمایت کرد. مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را تصویب کردند که مانع هرگونه رابطه با این رژیم نژادپرست است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر مقاومت نبود، تحقق دستاوردی در حد و اندازه‌های نبرد شمشیر قدس محقق نمی‌شد. اگر مقاومت نبود ما امروز در اجلاس استانبول گردهم نمی‌آمدیم. اگر مقاومت نبود، اکنون معادلات جدید در منطقه وجود نداشت. در اینجا باید یادی از شهید سلیمانی داشت که از محور مقاومت حمایت کرد و در راه قدس شهید شد و نام شهید قدس را گرفت. باید به موازات مقاومت حرکت کرد و فضای لازم مقاومت را فراهم کرد و این کار با شبکه سازی گسترده امکان پذیر است.

کد خبر 5366602 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه فلسطین خالد مشعل استانبول ایالات متحده امریکا مذاکرات وین عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی لبنان افغانستان اوکراین سرگئی لاوروف آنتونی بلینکن ناتو رژیم صهیونیستی دشمن صهیونیستی صهیونیست ها امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس از ابتدا تا طوفان الاقصی | قسمت سوم

یک سال بعد از امضای توافقنامه صلح اسلو در سال ۱۹۹۳، یاسر عرفات به همراه تعدادی از اعضای «ساف» وارد غزه و پس از آن رام‌الله شدند. این اتفاق باعث ایجاد تنش و درگیری شدید بین نیروهای مقاومت شد.

پس از امضای توافقنامه مقدماتی صلح موسوم به توافقنامه اسلو در سال 1993، در واشنگتن، سال 1994، عرفات به همراه تعدادی از اعضای ساف وارد غزه و پس از آن رام‌الله شدند. ورود عرفات همراه با تأسیس تشکیلات خودگردان و دستگاه امنیتی آن بود. ساختاری که با اوامر آمریکایی، قصد داشت، مقاومت را خلع سلاح کرده و همۀ گروه‌های مسلح فلسطینی را در این دستگاهِ امنیتیِ دست‌سازِ آمریکا حل کند.

اما از آنجا که مقاومت هیچگاه با سازش سازگاری ندارد، درگیری‌های شدیدی بین گروه‌های مقاومت فلسطینی بویژه حماس و جهاد با دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان بوجود آمد. در این بین دست برخی مزدوران رژیم صهیونیستی همچون جبریل الرجوب، محمد دحلان و توفیق طیراوی به خون فرزندان مقاومت آلوده شد و مصر با طرحی ابتکاری به منظور جلوگیری از خونریزی بیشتر وارد این عرصه شد. طرحی که بعدها «مصالحة الفلسطینیة» یا همان آشتی ملی فلسطین نام گرفت.

ایستادگی مقاومت و حماس مقابل دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان موجب شد، طرح خلع سلاح و استحالۀ مقاومت در دستگاه امنیتی، شکست خورده و گروه‌های مقاومت، سلاح خود را حفظ کنند. در همین زمان فعالیت تشکیلات خودگردان فقط حضور در نشست‌های صلح با رژیم صهیونیستی بود بدون آنکه نتیجه‌ای از آن حاصل کند.

حالا قرن 21 میلادی نزدیک می‌شد و غرب طرح‌های جدیدی برای فلسطین و مقاومت داشت. آمریکا در نشست کمپ دیوید2، در سال 2000 تلاش کرد تا با زندانی کردن عرفات در واشنگتن، قدس را از پرونده مذاکرات خارج کند. همگان در فلسطین بوی توطئه و یکسره کردن کار فلسطین را حس می‌کردند. حماس هم بیشتر از همه احساس مسئولیت می‌کرد. همه چیز در آستانه یک انفجار قرار داشت تا آنکه «آریئل شارون»، قصاب صبرا و شتیلا، با هتک حرمت و تجاوز به صحن مسجدالاقصی چاشنی این بمب را منفجر کرد. انتفاضه دوم آغاز شد، جایی که حماس رسماً انتفاضه مسلحانه را اعلام و آغاز کرد. به دنبال حماس تمام فلسطین دست به سلاح شدند و یکبار دیگر دشمن به دست مقاومت گرفتار شد.

حرکت حماس در کنار مردم فلسطین موجب شد صهیونیست‌ها تاب حضور در دو میدان نبرد را نداشته باشند. لذا صهیونیست‌ها رسماً از جنوب لبنان خارج شدند. این اولین باری بود که رژیم صهیونیستی یک سرزمین اشغال شده را بدون امتیاز ترک می‌کرد. صهیونیست‌ها پیش از این تنها صحرای سینا را آن هم در مقابل امتیاز بزرگی چون توافقنامه عادی‌سازی روابط با مصر در کمپ دیوید، پس داده بودند و هیچ سرزمینی را پس از اشغال تخلیه نکرده بودند. این موفیقت، حاصل دو گروه مقاومت بود. حزب‌الله در لبنان و حماس در فلسطین. کاری که پس از این هم ادامه پیدا کرد.

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3055711 واژه های کاربردی مرتبط رژیم صهیونیستی (اسرائیل) نوار غزه حماس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اذعان تل‌آویو به زخمی شدن ۳ نظامی خود در غزه به دست مقاومت
  • اذعان تل آویو به زخمی شدن ۳ نظامی خود در غزه به دست مقاومت
  • امروز همه امت اسلامی باید به محور مقاومت تمسک جویند
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • حمله مقاومت لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حماس از ابتدا تا طوفان الاقصی | قسمت سوم
  • در دیدار میان گروه‌های مقاومت فلسطین با جنبش انصارالله چه گذشت؟
  • جزئیات نشست محرمانه رهبران حماس و انصارالله
  • صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی»| نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین/ ۳۶ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه
  • صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی»| نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین/ ۳۶ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه