Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: بالاخره بعد از سه ماه بلاتکلیفی در وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری توانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آورد و سکانداری دستگاه تعلیم و تربیت را به عهده گیرد.

یوسف نوری، دانش‌آموخته مرکز تربیت معلم است و فعالیت خود را در آموزش و پرورش از مدارس ایلام آغاز کرده است؛ او در این وزارتخانه سلسله مراتب اداری را طی کرده و سمت‌های مختلفی از جمله مربی پرورشی، معاون پرورشی منطقه آموزش و پرورش ایلام، معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش ایلام و تهران، مدیر هسته گزینش ایلام، رئیس آموزش و پرورش استان ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که نوری مسؤولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده دارد، درباره برخی موارد به گفت‌وگو نشستیم تا ببینیم وی چه برنامه‌هایی برای وزارت آموزش و پرورش دارد.

در این گفت‌وگو وی درباره برنامه‌اش برای سازمان تعلیم و تربیت کودک صحبت کرد و عنوان کرد که «ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد بلکه باید ساختار سازمان، نوین باشد» همچنین درباره وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: «اسناد بالادستی و قوانین آموزش و پرورش، اجازه ورود نیرو را تنها از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی داده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام در آموزش و پرورش نیز بیان کرد: « در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم باید بهترین نیروها جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند».

**ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد

* آقای نوری، اولین پرسش‌مان درباره کودکان است؛ سازمان تعلیم و تربیت کودک در چندین ماه گذشته روند شکل‌گیری را آغاز کرده است. برنامه شما برای این سازمان چیست؟

دغدغه‌‌ای در نظام تعلیم و تربیت نسبت به وضعیت کودکان وجود داشت که با ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، برطرف شد. ایجاد این سازمان حاصل مطالعات زیاد بود که نشان می‌داد، برای تعلیم و تربیت کودکان پیش‌دبستانی برنامه‌ای نداریم و برنامه‌های آنها عمدتا تقلیدی بوده یا بر اساس نظریات علمای تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نبود.

بچه‌ها را آموزش نمی‌دهیم که نمره بگیرند و از روش‌های ابتدایی، قدیمی و منسوخ استفاده نمی‌کنیم

ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد که باز بگوییم دچار روزمرگی و تقلیدی شد. باید ساختار سازمان، نوین باشد و در این مسیر عجله نکنیم و حواسمان باشد که این سازمان مردمی باشد یعنی با مشارکت مردم باشد؛ مردمی که می‌گوییم منظور آحاد مردم نیست بلکه مثلا نهادها، گروه‌ها، خیریه‌ها و انجمن‌های واجد صلاحیت، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های دارای رشته‌های تعلیم و تربیت است.

به عنوان مثال مجتمع‌های آموزشی پیش‌دبستانی زیر نظر یک دانشگاه تشکیل شود و برنامه درسی، اهداف، محتوا، روش‌های آموزش و ارزشیابی مبتنی بر فلسفه تربیت اسلامی ارئه شود و اینگونه می‌توانیم نتیجه بگیریم.

نباید پیش‌دبستانی‌ها را به کلاس‌های پرجمعیت و کتاب‌های پرحجم تبدیل کنیم و همچنین باید روش‌های جذاب و متنوع برای آموزش را در نظر بگیریم؛ بچه‌ها را آموزش نمی‌دهیم که نمره بگیرند و از این روش‌های ابتدایی، قدیمی و منسوخ استفاده نمی‌کنیم. از سوی دیگر مربی باید توانمند باشد و برایش برنامه داشته باشیم.

* در حال حاضر سازمان‌ها و نهادهای مختلف مهدکودک دارند، آیا آنها باز هم می‌توانند ورود کنند؟

بله، همه می‌توانند وارد شوند. اما نه با روشی که در حال حاضر ارائه می‌شود؛ روش‌هایی که نیاز کودک است و برای آینده کودک بسیار مهم است، باید ارائه شود.

* شما در برنامه‌تان در توصیف وضع موجود، به ضعف دسترسی به آموزش رایگان و باکیفیت، بازماندگی از تحصیل 17 درصد از افراد مشمول دوره متوسطه دوم، عدم دسترسی 1.2 میلیون دانش‌آموز به خدمات آموزش و پرورش مجازی در دوره کرونا، تحصیل بیش از 14 درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی شهریه‌ای، پایین بودن میانگین معدل آزمون‌های نهایی دوره (متوسطه دوم متوسطه نظری: 12.5 و متوسطه فنی و حرفه ای 7.45)، نیاز شدید 30 درصد از دانش‌آموزان به توانمندسازی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، تقلیل مشارکت و ضعف مشارکت پذیری،  سهم 4 درصدی مدارس هیأت امنایی، رتبه پایین ایران در آزمون‌های بین المللی دانش آموزی از جمله رتبه 48 از 58 کشور شرکت کننده در آزمون علوم پایه چهارم و رتبه 50 از 59 کشور شرکت کننده در آزمون ریاضی هشتم در تیمز 2019 و چالش نیروی انسانی اشاره کردی؟ در این خصوص چه اقداماتی می‌خواهید انجام دهید؟

این سؤال پر از توضیحات است. در همان برنامه به چرخش‌های تحول آفرین اشاره کردم یعنی از تضمین صرف دسترسی به خدمات آموزشی به تضمین آموزش و پرورش باکیفیت برای همه؛ از آموزش متکی بر انباشت اطلاعات به تقویت آموزش‌های مهارتی و کاربردی در همه ساحت‌های تربیتی؛ از تصمیم‌گیری متمرکز دولتی به افزایش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اجتماعی و مردمی؛ از یکسان‌نگری مدیریتی ـ آموزشی به تنوع و نوآوری در الگوهای مدیریتی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی؛ از مشارکت صرفاً مالی خانواده‌ها به مشارکت چندوجهی اجتماعی - تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهادهای دولتی
و عمومی و غیردولتی؛ از مدرسه انتفاعی به مدرسه غیرانتفاعی؛ از شأن اجرایی مدیر و معلم به مشارکت جویی فعال فرهنگی-تربیتی ایشان؛ این موارد چرخش‌هایی است که در برنامه‌ها قرار است صورت گیرد.

** لزوم ساماندهی دقیق نیروی انسانی آموزش و پرورش

* یکی از مشکلات عمده‌ای که در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موضوع نیروی انسانی است؛ از حیث کمبودی که وجود دارد و همچنین از حیث ساماندهی نیروی انسانی فعلی آموزش و پرورش؛ در این خصوص چه برنامه‌ای دارید؟

آموزش و پرورش سال‌هاست که با چالش نیروی انسانی مواجه است. اما چه زمانی می‌توان برنامه مناسبی داشت؟ اول باید وضع موجود را به طور کامل ارزیابی کرد و متناسب با شرایط موجود برنامه ارائه داد.

اسناد بالادستی و قوانین آموزش و پرورش، اجازه ورود نیرو را تنها از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی داده است

اسناد بالادستی و قوانین آموزش و پرورش، اجازه ورود نیرو را تنها از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی داده است و این موضوع بسیار مهم است که رعایت شود.

نکته دیگر مواردی است که در ساماندهی نیرو باید حتما مدنظر قرار گیرد مثلا در بحث نقل و انتقالات، نباید در مناطقی که کسری نیرو داریم، خروجی داشته باشیم و نیرو در جایی که نیاز است، حضور داشته باشد. در دوره متوسطه می‌توان از اضافه تدریس استفاده کرد اما در دوره ابتدایی شرایط متفاوت است.

* نظرتان درباره ماده 28 چیست؟ در این سال‌ها نقدهای بسیار زیادی به ماده 28 شده است؟ برخی معتقدند که ماده 28 تنها برای این بوده است که در رشته‌هایی که دانشگاه فرهنگیان، امکان آموزش ندارد، جذب نیرو صورت گیرد اما اکنون بخش عمده‌ای از نیروهای آموزش و پرورش از این طریق تأمین می‌شود؟

به نظر بنده، در استفاده از ماده 28 و با توجه به شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش، این ماده باید مسیری برای ورود نیروهای نخبه و کلیدی برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.

جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید

یعنی افراد نخبه‌ای که در سایر دانشگاه‌ها درس خواندند بتوانند هنر معلمی را در این دو دانشگاه بگذرانند و وارد آموزش و پرورش شوند. پس در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم باید بهترین نیروها جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند.

جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید چرا که محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است.

**در ماده 28، بهترین‌ها جذب می‌شوند

*برخی افراد مانند کارنامه سبزها درخواست دارند که وارد آموزش و پرورش شوند و بارها برای جذب در آموزش و پرورش، مقابل این وزارتخانه تجمع کردند. برای آنها برنامه‌ای دارید؟

ببینید جذب در آموزش و پرورش از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت می‌گیرد. در ماده 28 هم، بهترین‌ها جذب می‌شوند اما اینکه همه کسانی که در آزمون آموزش و پرورش شرکت کردند، پذیرفته شوند، امکانش نیست. اصلا آزمون و مصاحبه و گزینش برای همین است وگرنه که همه را بدون آزمون جذب می‌کردیم.

*برای ساماندهی افرادی که در درون آموزش و پرورش به عنوان نیروی کارمعین، خرید خدمات و معلم حق‌التدریس مشغول به فعالیت هستند، برنامه‌ای دارید؟

قطعا باید این گروه‌ها را تعیین تکلیف کنیم که در این خصوص برنامه داریم اما یادآور می‌شوم که باید افراد ملاک جذب را داشته باشند نه اینکه حداقل‌ها را دارا باشند.

**در حال حاضر همه رقابت می‌کنیم تا به کنکور برسیم

* برای اینکه مدرسه با کیفیت داشته باشیم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانیم برنامه مدرسه را درست کنیم باید مدرسه محوری را به صورت واقعی پیاده کنیم. مدرسه محوری در یک قالبی به عنوان مدرسه صالح آمده است. مدرسه‌ای که تعاون و مشارکت در آن هست، اخلاق در آن حاکم است و در این مدرسه رقابت سالم وجود دارد.

مدرسه محوری در یک قالبی به عنوان مدرسه صالح آمده است. مدرسه‌ای که تعاون و مشارکت در آن هست، اخلاق در آن حاکم است و در این مدرسه رقابت سالم وجود دارد

در حال حاضر همه رقابت می‌کنیم تا به کنکور برسیم تا این مانع برداشته نشود، مدارس ما بهتر نخواهد شد. پس اول مدرسه محوری است و نکته دوم، توانمندی مدیران و معلمان است. از سوی دیگر آموزش و پرورش باید از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر کمک بگیرد.

نکته دیگر موضوع بازطراحی برنامه درسی ملی بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش و بازتولید برنامه‌های درسی و اهداف دوره‌های تحصیلی کنونی و اجرای آن به منظور تحقق تربیت همه ساحتی با تأکید بر متناسب‌سازی حجم و محتوای
کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان، بهره‌گیری از روش‌های روزآمد و فعال و خلاق و بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف آموزش و پرورش است.

* نظرتان درباره مدارس غیرانتفاعی چیست؟

 

با مدرسه غیرانتفاعی موافقم. دقت کنید غیرانتفاعی. یعنی مدارسی که سودشان برای توسعه خودشان است.

*آیا به دنبال توسعه مدارس غیرانتفاعی هستید؟

بله، البته باز هم تأکید می‌کنم منظور من غیر انتفاعی است. در این مدارس، سود مالی برای افراد ندارد. بخشی از آنها، مدارس وابسته به نهادهای مختلف است.

**نظام ارزشیابی و پایش آموزش و پرورش در حال حاضر وجود ندارد

* در حال حاضر گلایه‌های زیادی نسبت به مدارس هیأت امنایی وجود دارد؛ برخی می‌گویند از ما هزینه می‌گیرند اما خدمات خاصی ارائه نمی‌دهند؟

باید خدمات ارائه دهند؛ به هر اندازه که هزینه می‌گیرند باید خدمات ارائه دهند.

* چه کسی نسبت به گلایه‌ها پاسخگوست؟

نظام ارزشیابی و پایش آموزش و پرورش در حال حاضر وجود ندارد که بگوییم کمیت و کیفیت این خدمات چقدر است و چقدر باید باشد. 

** برنامه‌های متعدد برای رفاه فرهنگیان

* برای رفاه فرهنگیان چه برنامه‌ای دارید؟

ببینید برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کردیم. از پیگیری موضوع رتبه‌بندی تا به نتیجه رسیدن آن و همچنین پیگیری مسائل مسکن و بیمه فرهنگیان. حتی برای صندوق ذخیره فرهنگیان هم برنامه داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزير آموزش و پرورش يوسف نوري مدرسه نيروي انساني كنكور سازمان ملي تعليم و تربيت كودك نیروی انسانی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت کودک آموزش و پرورش آموزش و پرورش برنامه ای دارید ساختار سازمان مدرسه محوری حال حاضر ورود نیرو برنامه ها جذب نیرو ماده 28

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تورنتو یا ونکوور، کدام یک بهتر است؟

تین نیوز تورنتو یا ونکوور، کدام یک بهتر است؟

آیا قصد مهاجرت به کانادا یا سفر به این کشور و بازدید از جاذبه های دیدنی آن را دارید و به ونکوور یا تورنتو فکر می کنید؟ آیا در پاسخ به پرسش تورنتو یا ونکوور نمی دانید کدام گزینه برای شما مناسب تر است؟ قطعا پاسخ این پرسش با توجه به هر سلیقه ای متفاوت است ولی با خواندن مطلب زیر می توانید در مقایسه تورنتو و ونکوور پاسخ پرسش خود را مطابق سلیقه و امکانات خود پیدا کنید.

مقایسه تورنتو و ونکوور از نظر آب و هوا و دما

کانادا به سرد بودن شهرت دارد، اما آب وهوای ونکوور و تورنتو بسیار متفاوت است. تورنتو می تواند در زمستان بسیار سرد و همچنین در تابستان بسیار گرم باشد. تورنتو، رطوبت بالایی دارد و اغلب بسیار گرم تر از آنچه هست، احساس می شود. تابستان ها در تورنتو می تواند کاملاً گرم باشد و گاهی اوقات افراد می خواهند فقط در داخل خانه بمانند.

 سردترین ماه‎های تورنتو با بیشترین احتمال بارش برف ژانویه و فوریه است و درجه دما منفی می‎شود. در ونکوور، دما معمولاً 0 تا 5 درجه سانتیگراد در زمستان است و معمولاً در اواسط  تابستان 20 درجه سانتیگراد در تابستان است. به طور کلی، دما در ونکوور نسبت به تورنتو ملایم تر است. برای خرید بلیط هواپیما به مقصد کانادا، می توانید با بهترین قیمت و خدمات آن را تهیه کنید:

https://flightio.com/page/canada-flight-ticket

مقایسه تورنتو و ونکوور از نظر امنیت شهری

بیایید در مورد جرم و جنایت به هر دو شهر نگاهی بیاندازیم تا بتوانید تعیین کنید که آیا شهری وجود دارد که در آن احساس امنیت بیشتری داشته باشید. بر اساس آمار کانادا، ونکوور نسبت به تورنتو از نظر قتل، تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان، آتش سوزی، سرقت، شکستن و ورود و جرایم مرتبط با مواد مخدر دارای نرخ بالاتری است. احتمال اینکه با همه این جنایات در ونکوور روبرو شوید بیشتر از تورنتو است زیرا تورنتو به عنوان دومین شهر امن جهان در سال 2021 (دومین شهر پس از کپنهاگ) توسط شاخص ایمنی اکونومیست ثبت شد.

مقایسه تورنتو و ونکوور از نظر سیستم آموزشی

آیا قصد دارید در تورنتو یا ونکوور تحصیل کنید یا با خانواده خود به یکی از این دو شهر نقل مکان کنید و می خواهید در مورد گزینه های تحصیلی برای فرزندان خود اطلاعات مناسبی داشته باشید؟ خوب است بدانید که تورنتو در مجموع چهار شیوه اداره مدرسه دارد: مدارس عمومی، مدارس کاتولیک، مدارس انگلیسی زبان و مدارس فرانسوی. برخلاف تورنتو، ونکوور فقط یک شیوه اداره مدرسه دارد: مدارس وی بی اس (VBS) ونکوور. این مدارس زیر نظر یک هیئت عمومی داره می‎شود، مذهبی نیست و زبان آن نیز انگلیسی است.

اگر در جستجوی آموزش دانشگاهی هستید خوب است بدانید که این سه دانشگاه در تورنتو هستند: دانشگاه تورنتو ، دانشگاه متروپولیتن و دانشگاه یورک. دو دانشگاه اصلی در ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه سیمون فریزر هستند. چندین مؤسسه و کالج کوچک تر نیز در این شهر وجود دارد. با این همه دانشگاه تورنتو در رتبه اول دانشگاه های کانادا قرار دارد، در حالی که دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، بسته به منبعی که به آن نگاه می کنید، رتبه دوم یا سوم را دارد. بنابراین هر دوی آنها از نظر برنامه های تحصیلی، تحقیقات و شهرت مدارس عالی هستند.

مقایسه تورنتو و ونکوور از نظر مراقبت های بهداشتی

مراقبت های بهداشتی در کانادا بر اساس قوانین ایالاتی سازماندهی می شود، بنابراین مراقبت های بهداشتی و آموزشی تورنتو و ونکوور کاملا با هم متفاوت هستند اما ساختار آنها بسیار مشابه است. اکثر خدمات مراقبت های بهداشتی برای ساکنان دائمی تورنتو تحت طرح بیمه درمانی انتاریو قرار می‎گیرد. ساکنین زمانی که کارت سلامت انتاریو خود را نشان می دهند، خدمات زیادی را به صورت رایگان دریافت می کنند. البته خدماتی مانند دندانپزشکی، خرید عینک، استفاده از آمبولانس و بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. نکته جالب این است که 4 بیمارستان برتر کانادا همگی در تورنتو قرار دارند.

از سوی دیگر ساکنان ونکوور تحت سیستم مراقبت های بهداشتی استان بریتیش کلمبیا قرار دارند که بسیار شبیه به استان انتاریو است یعنی برای دسترسی به خدمات رایگان باید کارت خود را نشان دهید. مانند تورنتو، دندانپزشکی و بینایی نیز در ونکوور پوشش داده نمی شود، و همچنین استفاده از آمبولانس نیز تحت پوشش بیمه نیست.

مقایسه سیستم حقل و نقل تورنتو و ونکوور

مقایسه تورنتو و ونکوور از نظر سهولت رفت وآمد دارای اهمیت است. ساکنان یک شهر می خواهند بدانند که آیا می توانند به راحتی و بدون خطر برای ایمنی خود، در شهر رفت وآمد کنند؟ ساکنان تورنتو می توانند به راحتی از طریق قطار سریع السیر در مسیر مرکز شهر تورنتو و فرودگاه بین المللی رفت وآمد کنید. سیستم حمل ونقل تورنتو شامل مترو و تراموا می شود و دسترسی نسبتا خوبی به اطراف شهر دارد. پیاده روی در برخی از نقاط تورنتو به ویژه در مرکز شهر بسیار راحت است. رانندگی در تورنتو ممکن است همراه با ترافیک باشد.

از سوی دیگر ونکوور دارای مرکز شهر مناسبی برای پیاده روی است، بنابراین اگر به عنوان یک توریست در شهر اقامت دارید، می توانید با پیاده روی به اکثر جاذبه های شهر بروید. سیستم حمل و نقل ونکوور شامل اتوبوس، اتوبس دریایی و قطار هوایی است که شما هنگام سوار شدن به آن منظره زیبایی از شهر زیر پای مسافران است.

مقایسه هزینه های مسکن ونکور و تورنتو

یکی از مهم ترین هزینه های زندگی خرید خانه است که در هر دو شهر مورد نظر بسیار چالش برانگیز است. قیمت خرید خانه ها در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. با این همه میان این دو شهر تفاوت هایی وجود دارد. در اینجا هزینه های ونکور و تورنتو را از نظر خرید و اجاره خانه بررسی می کنیم:

میانگین قیمت خانه در تورنتو: 1.1 میلیون دلار  کانادا است در حالی که میانگین قیمت خانه در ونکوور: 1.2 میلیون دلار  کاناداست. منطقه تورنتو ظرفیت ساختن خانه های بیشتری را دارد، زیرا اطراف آن توسط زمین های کشاورزی احاطه شده، اما ونکوور توسط کوه ها احاطه شده است، بنابراین توانایی کمتری برای ساخت خانه وجود دارد. بتابراین در درازمدت، احتمالاً خانه های ونکوور گران تر می شوند.

اجاره خانه در ونکوور و تورنتو بر اساس آمار سال 2023 بدین صورت است که در تورنتو، اجاره یک آپارتمان 1 خوابه به طور متوسط بیش از 2500 دلار کانادا در ماه است در حالی که در ونکوور، میانگین قیمت اجاره یک اتاق خواب حدود 2600 دلار در ماه است.. بنابراین، مانند خرید یک خانه، تورنتو و ونکوور هر دو تقریبا به یک اندازه هستند، و ونکوور فقط کمی گران تر است.

مزایا و معایب زندگی در تورنتو

مزایا و معایب دو مفهوم نسبی هستند که با توجه به مطالب یاد شده می تواند با سلیقه خودش آن را تعیین کند. تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا است و با 6 میلیون نفر جمعیت، یک منطقه شهری بزرگ است. زندگی در تورنتو ممکن برای شما بهتر یا بدتر باشد اگر:

زندگی در یک شهر بزرگ، جهانی و چندفرهنگی را دوست داشته باشید یا از شهر بزرگ فراری باشید. گزینه های تحصیلی بیشتری بخواهید یا به تحصیل علاقه نداشته باشید. بخواهید به شرق آمریکا مانند نیویورک یا مونترال یا کبک نزدیک تر باشید یا برایتان اهمیتی نداشته باشد.

مزایا و معایب زندگی در ونکوور

ونکوور شهری است که تنها 2.6 میلیون نفر جمعیت دارد. زندگی در ونکور می تواند شرایطی را برای شما ایجاد کند که مزایا یا معایب زندگی در این شهر به حساب بیایند. این موارد عبارتند از:

زندگی در یک شهر کوچک تر نزدیک بودن به اقیانوس باشید همسایگی با کوه دسترسی راحت تر به طبیعت علاقه به غذا دریایی نزدیک بودن به غرب و جنوب غربی آمریکا مانند سیاتل، کالیفرنیا و غیره.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نیروی انسانی در شان و تراز انقلاب تربیت کند
  • تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • مرادی: در نیم‌فصل دوم داوری‌ها بهتر شد/ برای VAR نیروی انسانی نداریم
  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • ◄ تورنتو یا ونکوور، کدام یک بهتر است؟
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری