Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌دو پیش نویس ارائه شده ایران در مذاکرات در دور محور هسته ای و رفع تحریم‌ها باعث شد تا طرف‌های اروپایی حاضر در مذاکرات به دلیل نبود دستورالعمل مشخص در مواجهه با پیشنهادات ایران، برای کسب تکلیف خواهان بازگشت به پایتخت‌های خود شوند.

به گفته علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین، "طرف‌های مقابل احساس کردند برای پاسخ به پیشنهادات ایران در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای نیازمند گفت و گو با پایتخت‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

پیشنهادات ایران در این دور از مذاکرات وین، به دلیل تطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق پیشین هسته ای، مانع بهانه گیری طرف‌های غربی پیرامون پیش نویس پیشنهادی ایران شده است.

مطابقت پیشنهادات جدید ایران با توافقات پیشین صورت گرفته در توافق هسته‌ای، قطعنامه ۲۲۳۱ و برخی بحث‌های صورت گرفته در مذاکرات قبل با۱+۴  باعث شده تا سه کشور اروپایی تلاش کنند برای مقصر جلوه دادن طرف ایران در بروز عدم توافق احتمالی، پیش نویس طرف ایرانی را در تعارض با توافقات پیشین عنوان کنند.

بنابر اذعان نمایندگان چین و روسیه، ایران در مذاکرات وین، پیشنهادات دقیق و قابل بحثی را مطرح کرده است که می‌تواند مبنای توافق قرار گیرد.

در این حال بازگشت تیم های اروپایی به پایتخت های خود، به نوعی تکرار سناریوی پیش دستانه، برای مقصر جلوه دادن ایران در عدم نتیجه گیری از این دور مذاکرات خواهد بود.

پیشنهادات دقیق و عملی ایران تا شروع دور بعدی مذاکرات پیش روی طرف های مذاکره به ویژه اروپا قرار خواهد داشت و باید دید این سه کشور اروپایی در دور بعد با چه دستورالعملی وارد مذاکرات خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120625 برچسب‌ها برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام پیشنهادات ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه