Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌دو پیش نویس ارائه شده ایران در مذاکرات در دور محور هسته ای و رفع تحریم‌ها باعث شد تا طرف‌های اروپایی حاضر در مذاکرات به دلیل نبود دستورالعمل مشخص در مواجهه با پیشنهادات ایران، برای کسب تکلیف خواهان بازگشت به پایتخت‌های خود شوند.

به گفته علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین، "طرف‌های مقابل احساس کردند برای پاسخ به پیشنهادات ایران در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای نیازمند گفت و گو با پایتخت‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

پیشنهادات ایران در این دور از مذاکرات وین، به دلیل تطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق پیشین هسته ای، مانع بهانه گیری طرف‌های غربی پیرامون پیش نویس پیشنهادی ایران شده است.

مطابقت پیشنهادات جدید ایران با توافقات پیشین صورت گرفته در توافق هسته‌ای، قطعنامه ۲۲۳۱ و برخی بحث‌های صورت گرفته در مذاکرات قبل با۱+۴  باعث شده تا سه کشور اروپایی تلاش کنند برای مقصر جلوه دادن طرف ایران در بروز عدم توافق احتمالی، پیش نویس طرف ایرانی را در تعارض با توافقات پیشین عنوان کنند.

بنابر اذعان نمایندگان چین و روسیه، ایران در مذاکرات وین، پیشنهادات دقیق و قابل بحثی را مطرح کرده است که می‌تواند مبنای توافق قرار گیرد.

در این حال بازگشت تیم های اروپایی به پایتخت های خود، به نوعی تکرار سناریوی پیش دستانه، برای مقصر جلوه دادن ایران در عدم نتیجه گیری از این دور مذاکرات خواهد بود.

پیشنهادات دقیق و عملی ایران تا شروع دور بعدی مذاکرات پیش روی طرف های مذاکره به ویژه اروپا قرار خواهد داشت و باید دید این سه کشور اروپایی در دور بعد با چه دستورالعملی وارد مذاکرات خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120625 برچسب‌ها برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام پیشنهادات ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه از ایالات متحده و روسیه خواست تا مذاکرات در مورد پیمان استارت جدید را تجدید کرده و در راستای توافق جدیدی برای جایگزینی آن تلاش کنند.

گوترش طی سخنانی در جلسه شورای امنیت درباره خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه، بر نیاز حیاتی هر دو کشور که دارای مهم‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای در جهان هستند برای یک توافق هسته‌ای و موشکی جدید، تأکید کرد تا در خلع سلاح هسته‌ای الگو باشند و مذاکرات را برای اجرای کامل پیمان استارت جدید از سر بگیرند.

توافق استارت نخستین بار در اواخر حیات شوروی سابق میان این کشور و آمریکا برای کنترل تسلیحات هسته‌ای به امضا رسید. با این حال، نسخه به روز رسانی شده این توافق در سال ۲۰۱۰ میان مسکو و واشنگتن به امضا رسید و دو طرف متعهد به کاهش تسلیحات هسته‌ای استراتژیک خود و نیز بازرسی از سایت‌های هسته‌ای یکدیگر شدند.

آنتونیو گوترش بمباران هیروشیما و ناکازاکی را یک کشتار اتمی خواند، اما اشاره‌ای به این که آمریکا مرتکب آن شده است، نکرد.

گوترش گفت: من از دولت ژاپن برای تشکیل شورا در مورد موضوع حیاتی خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه تشکر می‌کنم. ژاپن بهتر از هر کشور دیگری روی زمین هزینه وحشیانه کشتار هسته‌ای را می‌داند. اما تقریباً هشت دهه پس از سوزاندن هیروشیما و ناکازاکی سلاح‌های هسته‌ای همچنان یک تهدید آشکار و واقعی برای صلح و امنیت جهانی است. 

در ۹ آگوست ۱۹۴۵، در ساعت ۱۱:۲ صبح، نیروی هوایی آمریکا بمب اتمی موسوم به «مرد چاق» را با ظرفیت ۲۰ کیلوتن و جرم ۴.۵ تن بر روی ناکازاکی پرتاب کرد. بیش از ۷۳ هزار نفر جان باختند و ناپدید شدند و بعداً ۳۵ هزار نفر دیگر بر اثر قرار گرفتن در معرض تشعشعات و جراحات جان باختند. بیش از ۵۰ درصد قربانیان سوختند، ۳۰ درصد در اثر موج ضربه آسیب دیدند و ۲۰ درصد در معرض تشعشعات نافذ قرار گرفتند. آتش سوزی بیشتر ساختمان‌های مسکونی را تخریب کرد. عواقب بمباران دوم در هیروشیما که در ۶ اوت رخ داد کمتر از اولین بمباران وحشتناک نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • علی اف: صلح با ارمنستان از همیشه نزدیکتر است
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • احتمال ادامه گفت‌وگوهای برقراری آتش‌بس در غزه
  • توافق غیررسمی ایران و آمریکا احیا می‌شود؟
  • حماس: با موضع قدرت در حال مذاکره هستیم
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم (!)
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!
  • واکنش تند به یک پیشنهاد؛ همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!