Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-03-19@05:22:10 GMT

دست نیافتنی مثل محسن عاشوری؛ ارسال 147 پاس گل!

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۷۹۴

محسن عاشوری یک رکورد ویژه در فوتبال ایران دارد

بهترین گلزن لیگ، 3 گل زده و بهترین پاسور لیگ هم 3 پاس گل داده است؛ حالا این سوال به وجود می آید که چرا آمار گل و پاس گل در فوتبال امروز ما تا این حد ضعیف است؟

به گزارش طرفداری، جواب روشن است، فوتبال امروز تاکتیکی تر از دیروز شده است و مهره های غریزی کمتر در فوتبال ما حضور پیدا می کنند، دیگر در این فوتبال گلزنی مثل فرشاد پیوس و پاسوری مثل محسن عاشوری پیدا نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره گلزنی فرشاد پیوس بسیار گفته ایم اما درباره محسن عاشوری کمتر گفته شده است، بعد از فرشاد پیوس، گلزنانی مثل علی دایی، آزمون، طارمی و ....در فوتبال ایران حضور پیدا کردند، هر چند آمار گلزنی آنها در سطح باشگاهی مثل فرشاد نبود اما نزدیک آمار او شدند اما در فوتبال ما هیچ کس به تعداد پاس گلهای محسن عاشوری نرسید.

در 50 سال گذشته مردانی مثل علی پروین، امیر قلعه نویی، محسن عاشوری، مجید نامجو مطلق و حمید درخشان بسیار پاس گل داده اند، آمار پاسور های امروز با آمار این نفرات و به خصوص محسن عاشوری قابل قیاس نیست.

جالب است بدانید که فرشاد پیوس 76 گل از 153 گلش در پرسپولیس را با پاس های طلایی محسن عاشوری ثبت کرده است.

عاشوری نسبت به مردان پاسور امروز فوتبال ما هم برتری قابل ملاحظه ای دارد.

بازیکنی مثل محسن مسلمان که او را مهندس سالهای اخیر فوتبال ایران می دانند در لیگ 11 سال گذشته تنها 43 پاس گل داده است، محرم نویدکیا با آن همه اعتبار تنها 23 پاس گل در لیگ فوتبال ما در آن همه سال داده است، در همان نسل پیشتر، مجتبی جباری به عنوان بهترین پاسور نسل قبل تنها 54 پاس گل در تمام مسابقات معتبر برای استقلال ارسال کرده است، در این میان بهترین پاسور تمام ادوار لیگ حرفه ای ما محمدرضا خلعتبری است که با 76 پاس گل و حدود 18 سال فوتبال حرفه ای در 38 سالگی این رکورد را ثبت کرده است.

این در حالی است که در دوران حضور محسن عاشوری در پرسپولیس طی یک سال تنها 15 تا 17 بازی در مسابقات فوتبال باشگاه های تهران برگزار می شد و تنها در سالهای 68 و 70 بود که تعداد بازیهای لیگ و تهران به علت همزمانی بیشتر شد با این حال محسن عاشوری در تنها 170 بازی برای پرسپولیس در همه عرصه ها آمار شایسته 20 گل زده و 147 پاس گل داشته است که آماری استثنایی به حساب می آید، او در پرسپولیس به فرشاد پیوس، کریم باوی، محمد حسن انصاری فرد، مجتبی محرمی، مرتضی کرمانی، ناصر محمدخانی، رضا عابدیان، جمشید شاه محمدی و علی دایی پاس گل داده است.

این روزها که در لیگ فوتبال ما پاسورهای طلایی دیگر نداریم و بالاترین تعداد پاس گل در یک فصل لیگ از 10 پاس فراتر نمی رود، به یاد محسن عاشوری می افتیم که تقریبا در هر بازی در پرسپولیس یک پاس گل داد، مردی که در یک بازی 7 پاس گل داد، آنها که بازی 9-0 پرسپولیس برابر پنجابی پاکستان را دیده اند آن روز تاریخی را فراموش نخواهند کرد.

در روزهایی که مرور رکوردهای فوتبال جذابیت ویژه ای دارد از مردی یاد می کنیم که به اندازه اعتبار و بزرگی هایش مورد توجه قرار نگرفته است، مردی که در تاریخ فوتبال ایران بیشتر از علی پروین، مجید نامجو مطلق، امیر قلعه نویی پاس گل داده است و آمارش از مهندس های نسل اخیر مثل محرم نویدکیا، محسن مسلمان، مجتبی جباری، وریا غفوری، مهدی ترابی، امید عالیشاه، سروش رفیعی و.... بسیار بیشتر است. آمار او از پاس های گل علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در عرصه فوتبال باشگاهی هم بالاتر است و در فوتبال باشگاهی داخلی ما هیچ کس به گرد پای او نمی رسد.

نگاهی به برخی بازیکنان که طی سال های اخیر بیشترین پاس گل را داده اند:

محمدرضا خلعتبری 76 پاس احسان حاج صفی 64 پاس خسرو حیدری 59 پاس مجتبی جباری 54 پاس مهدی رجب زاده 55 پاس ایمان مبعلی 45 پاس در نسل امروز وحید امیری 43 پاس گل داده و از بهترین هاست ضمن این که لیگ برتر ایران شاهد حضور پاسورهای دیگری مثل ایوان پترویچ، حسین بادامکی، رضا عنایتی، محسن مسلمان، بختیار رحمانی، علی قربانی، محمد منصوری، غلام عیدی زاده و.... هم بوده است.

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! پشت پرده اجاره میلیاردی آزادی | تبلیغات محیطی؛ نصف مال من، نصف مال خودم! (آیتم ویژه طرفداری) تحریم نشست خبری پرسپولیس پیش از دربی خوان لاپورتا: برای من دمبله بهتر از ام باپه است 801 گل کریستیانو رونالدو به تفکیک تیم ها

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پاس گل داده فوتبال ایران محسن عاشوری فرشاد پیوس فوتبال ما پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن چاوشی برای این قطعه دستمزد میلیاردی گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی با اشاره به حضور محسن چاوشی خواننده محبوب در تیتراژ فیلم «بی بدن» نوشت: «آن طور که شنیده‌ام محسن چاوشی برای خواندن قطعه‌ای برای فیلم بی بدن رقم نجومی (میلیاردی) درخواست کرده و با موفقیت تهیه کننده فیلم، او کل مبلغ (به صورت کامل) بدون هزینه حتی یک ریال را به آزادی زندانیان اختصاص داده است.»

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • فیلم| «بی بدن» با صدای محسن چاوشی منتشر شد
  • صدور ابلاغیه انضباطی برای سرخابی‌های پایتخت
  • پیروزی بارسلونا با درخشش لواندوفسکی / ناپولی ترمز اینتر را کشید/پاری‌سن‌ژرمن دست‌نیافتنی‌تر شد
  • پاری‌سن‌ژرمن دست‌نیافتنی‌تر شد
  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • آمار غیرمنتظره بمب استقلال: 90 دقیقه در پنج بازی
  • (ویدئو) «بی بدن» با صدای محسن چاوشی منتشر شد
  • محسن چاوشی برای این قطعه دستمزد میلیاردی گرفت
  • بشنوید / چاوشی «بی‌بدن» آمد
  • محسن چاوشی با «بی بدن» می‌آید