Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال دستور‌العملی برای رسانه‌های فارسی‌زبان معاند، محور‌های نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دولت «جو بایدن» و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان برای جوسازی علیه مذاکرات هسته‌ای در وین هماهنگ شده اند.

بخش رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا طی دستورالعملی به شورای هماهنگی رسانه‌های فارسی زبان، محور‌های زیر را برای اجرا در آستانه مذاکرات برجام به این رسانه‌ها ارسال کرده است؛

*عبث بودن خروج ترامپ از برجام و منطقی بودن موضع بایدن در مذاکرات فعلی و تمایل آمریکا به بازگشت به برجام،

* پیش‌شرط‌ها و مواضع ایران در مذاکرات برجام غیر موجه هستند،

* آسیب‌پذیری و شکننده بودن وضعیت اقتصادی ایران و عدم توجه رژیم به وضعیت مردم،

* بی‌ثبات نشان دادن بازار ارز با تاکید بر تورم و افزایش بالای قیمت ارز در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین

* گسترش تعاملات اقتصادی یک‌سویه ایران با چین و تعارض این وابستگی با استقلال سیاسی ایران (!)

*زمانبر نشان دادن اثرات مثبت توافق احتمالی بر وضعیت اقتصادی ایران (تا ایران از آثار توافق سود نبرد!)

*اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، مقصر تیم مذاکره کننده ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز دوشنبه در پایتخت اتریش آغاز شده که نخستین دور از این گفتگو‌ها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفتگو‌ها شامل می‌شود.

در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز ۶ دور گفتگو میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴ بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفتگو می‌کرد، اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.

با وجود اینکه محور رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در این مذاکرات، همواره رسیدن به یک «طرح جایگزین» در صورت شکست مذاکرات بوده، شواهد گوناگونی وجود دارند که نشان می‌دهند دو طرف عملاً غیر از راه‌اندازی جنگ روانی، عملاً چنین طرحی را در چنته ندارند.

رسانه‌های غربی در روز‌های پیش از آغاز مذاکرات مدام بر طبل این روایت می‌کوبیدند که احتمال رسیدن به توافق ضعیف است، در حالیکه مذاکره هنوز شروع نشده بود. در سطح رسمی وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی شب قبل از آغاز گفتگو‌های وین در یک یادداشت مشترک، ادعا‌های گذشته را علیه ایران تکرار کردند. یادداشتی که در آن آمده بود لندن و تل آویو در برابر «جاه‌طلبی‌های ایران» مقابله خواهند کرد. این لحن و خط رسانه‌ای مذکور به خوبی نشان می‌داد که این غربی‌ها هستند که جدیتی برای حصول یک نتیجه مورد رضایت تمامی طرف‌ها ندارند یا اینکه در صورت شکست مذاکرات بتوانند تنها ایران را مقصر آن جلوه دهند.

همزمان رسانه‌های معاند و ضد انقلاب نیز همین خط رسانه‌ای را با ضریب بیشتری در پیش گرفته و با عناوین مختلف هیأت مذاکره کننده ایرانی و در کل دستگاه دیپلماسی را مورد هجمه قرار دادند و پیش از انجام مذاکرات، حربه ایجاد یأس را در پیش گرفتند.

با تمامی این تفاسیر مذاکرات روز دوشنبه آغاز شد و در حالیکه جریان رسانه‌ای یاد شده آماده قلم‌فرسایی از شرایط دلخواه خود در مذاکرات یعنی فضای منفی و شکست‌خورده بودند، اظهارنظر‌های طرف‌های مختلف حاضر در وین، فضایی کاملا برعکس را ترسیم کرد.

پس از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز دوشنبه، اولین اظهار نظر را «میخائیل اولیانوف» مذاکره‌کننده ارشد روسیه انجام داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «نشست کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. شرکت‌کنندگان در هفتمین دور مذاکرات که بسیار موفقیت‌آمیز آغاز شد بر سر برداشتن گام‌های فوری بیشتر توافق کردند».

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات هسته‌ای نیز پس از نشست وین گفت: «تمام شرکت‌کنندگان حرف‌ها و حساسیت‌های هیات تازه ایرانی را با علاقه شنیدند و تیم ایران هم به روشنی مشخص کرده که به دنبال کاری جدی است».

علاوه بر این ترکیب تیم مذاکره کننده ایرانی خود نشان از عزم جدی تهران و وجود یک هدف مشخص یعنی «رفع تحریم‌ها» دارد. به‌طوری که اولا تلاش شده تا متخصصان اقتصادی دستگاه‌های مختلف که به خوبی کیفیت و کمیت تحریم‌ها را می‌شناسند در هیأت مذاکره کننده گنجانده شود و دوم اینکه اعضای تیم مذاکره کننده به دور از جناح‌بندی و گرایش سیاسی انتخاب شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت بایدن جو بایدن دشمنی آمریکا مذاکرات وین برجام مذاکره کننده رسانه ای رسانه ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه

ایالات متحده به پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه با بیش از ۸۷ درصد آرا واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری در روسیه غیردموکراتیک برگزار شد و احتمالا پوتین رئیس جمهور باقی می‌ماند.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتخاب مجدد پوتین به عنوان رئیس جمهور بیان کرد: من در جای خود میخکوب شدم. این یک مساله اضطراب آور بود.  

پاتل با اشاره به انتخاباتی که روسیه از مشارکت بالا در آن خبر داده است، گفت: این یک روند کاملا غیردموکراتیک بود.

پوتین 87.32درصد آرا را به‌دست آورد/ آغاز پیام‌های تبریک

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا این نتایج را به رسمیت می‌شناسد؟، افزود: من فکر می‌کنم به جرات می‌توان گفت که قطعا پیام تبریکی از سوی ایالات متحده آمریکا وجود نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: او (پوتین) احتمالا رئیس جمهور روسیه خواهد ماند، اما این خودکامگی او را توجیه نمی‌کند.

از زمانی که روسیه در فوریه 2022 جنگ با اوکراین را آغاز کرد، ایالات متحده کمترین تماس را با پوتین داشته است.

واکنش آمریکا پس از انتقادات مشابه از سوی متحدان اروپایی صورت می‌گیرد که برگزاری انتخابات را زیر سوال بردند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد پوتین، رئیس دولت فعلی، پس از بررسی آرای اخذشده، توانست 87.32 درصد از کل آرا را به دست آورد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • «بلینکن» برای ششمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام : چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با آمریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید؟
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • واقعه قم، برنامه رسانه‌های معاند برای مقابله با لایحه حجاب بود
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...