Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@06:11:14 GMT

آمار کرونا همدان ۱۲ آذر؛ ۳ فوتی و ۴۱ بستری جدید

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۸۱۳

آمار کرونا همدان ۱۲ آذر؛ ۳ فوتی و ۴۱ بستری جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا به صورت سرپایی یا بستری شناسایی شده‌اند و سه مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی استان همدان رخ داده است.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار ابتلاء به کرونا در استان همدان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته موارد مثبت جدید بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان همدان ۴۱ بیمار گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰ هزار و ۹۸۶ نفر موارد مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری شدند، همچنین موارد مثبت سرپایی از ابتدا تاکنون در این استان ۹۹ هزار و ۵۳۵ مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان سه مورد فوتی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونا استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

طاهری در خصوص آخرین وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان همدان، گفت: تاکنون آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان‌های اسدآباد هزار و ۶۴۳ نفر، بهار هزار و ۵۶۷ نفر، تویسرکان هزار و ۵۸۰ نفر، رزن هزار و ۲۳۶ نفر، درگزین ۴۱۷ نفر، فامنین ۴۱۲ نفر و کبودرآهنگ یک هزار و ۵۴۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان ملایر پنج هزار و ۷۷۵ نفر، نهاوند چهار هزار و ۱۴۴ نفر و همدان ۱۱ هزار و ۹۹۶ نفر به کرونا مبتلا شدند.

کد خبر 539547

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران ابتلا به کرونا شیوع کرونا آمار ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا آمار کرونا آخرین آمار کرونا کرونا هندی کرونا دلتا همدان آمار کرونا در همدان شیوع کرونا در همدان کرونا در همدان آخرین آمار ابتلا به کرونا در همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان وضعیت کرونا در همدان ابتلا به کرونا در همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان وضعیت کرونا در ایران آخرین وضعیت کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر + جزئیات

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در حوادث رانندگی ایام نوروز طی پنج سال اخیر، ۴۸۹۱ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که بیشترین آنها مربوط به نوروز سال جاری با ۱۲۱۷ نفر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به افزایش حجم سفرها و میزان تردد در جاده‌ها، تعطیلات نوروز (از بیست‌وپنجم اسفند هر سال تا پانزدهم فروردین سال بعد از آن) با افزایش آمار تلفات حوادث رانندگی و کشته و مصدوم شدن تعداد بیشتری از هموطنان در مقایسه با دیگر روزهای سال همراه است.

بر اساس آمارهای موجود، در تعطیلات نوروز پنج سال گذشته، ۴۸۹۱ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که ۳۴۰۸ نفر از آنها در مسیرهای برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند، این تعداد ۶۹.۷ درصد از کل تلفات تصادفات را در بر می‌گیرد؛ این در حالی است که سایر فوتی‌ها در محورهای درون‌شهری، جاده‌های روستایی یا سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

آمار بالای کشته‌های تصادفات در محورهای برون‌شهری نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از تصادفات در خارج شهرها و حین سفر رخ می‌دهد، بنابراین می‌توان با رعایت قوانین رانندگی از سوی هموطنان، استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی، پرهیز از سبقت‌های غیرمجاز، رعایت سرعت مطمئنه و مجاز، استراحت حین سفرهای طولانی و پرهیز از رانندگی در حالت خواب‌آلودگی، به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در نوروز کمک کرد.

افزایش ۶ درصدی تلفات رانندگی در نوروز سال جاری

ارزیابی آمارهای پنج سال اخیر از حوادث رانندگی ایام نوروز نشان می‌دهد که بیشترین تعداد تلفات نوروزی در نوروز سال ۱۴۰۲ با ۱۲۱۷ کشته به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر کمترین آمار تلفات نیز مربوط به نوروز سال ۱۳۹۹ با ۵۳۴ فوتی است که البته در نوروز این سال به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت سفر، تعداد تلفات نوروزی نیز کاهش یافت و به کمترین میزان خود، حداقل در ۱۵ سال اخیر رسید.

پس از این سال مجدد شاهد رشد آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بودیم، به نحوی که در نوروز سال ۱۴۰۰ تعداد تلفات حوادث رانندگی با حدود صددرصد افزایش به ۱۰۸۰ نفر رسید و همین افزایش در سال‌های بعد نیز به ترتیب با ۱۱.۴ و ۶.۲ درصد رشد تکرار شد.

ضربه به سر علت اصلی تلفات در حوادث رانندگی

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که بیشترین علت مرگ در حوادث رانندگی ضربه به سر است، آنچنان که در نوروز سال جاری ۳۷.۴ درصد از فوتی‌ها به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین شایسته است رانندگان و سرنشینان خودرو ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از کمربند ایمنی استفاده کنند.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تلفات تصادفات در محل حادثه یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، از تمام هموطنان در خواست می‌شود در صورت مشاهده وقوع تصادف به موقع واحدهای امدادی اورژانس را مطلع کنند و مسیر تردد خودروهای امدادی را باز بگذارند تا در شرایطی که دقیقه‌ها و ثانیه‌ها برای نجات جان هموطنان درگیر در تصادف حائز اهمیت است، نیروهای امدادی بتوانند در کمترین زمان ممکن برای امدادرسانی و انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی اقدام کنند.

کد خبر 736616

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • افزایش آمار شهدای فلسطینی به ۳۱۷۲۶ تن/ ثبت ۸ کشتار گسترده در غزه
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی اعلام شد
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر + جزئیات
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه