Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه المیادین به نقل از «محمد مرندی» که به عنوان مشاور به همراه تیم مذاکره‌کننده ایران در وین حضور دارد، گزارش داد، ایرانیها منتظر هستند تا سرنوشت دو پیش نویسی که به طرف غربی ارائه شده مشخص شود و بر این اساس به پیش نویس سوم عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دو پیش نویس ارائه شده در راستای برنامه اقدام مشترک و اجرای توافق(برجام) افزود: پیش نویس سومی نیز وجود دارد اما هنوز ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش المیادین، مرندی اضافه کرد: ایرانی‌ها پیش نویسها را مناسب می‌دانند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند بگویند که ایران بیش از آنچه که در توافق است، مطالبه کرده است.

مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی در ادامه افزود: در صورت عدم بازگشت آمریکا به برجام طرح جایگرین ایران ادامه برنامه هسته‌ای و تقویت روابط با کشورهای آسیایی است.

مرندی همچنین در واکنش به نارضایتی اروپاییها از این دو پیش نویس نیز گفت: پیش نویسهای ما شب گذشته به طرف غربی ارائه شد و امروز در نشست برجام درباره آن بحث خواهد شد و طرف اروپایی نارضایتی خود را از این دو پیش نویس نشان داده است.

مرندی پیش از این در مصاحبه با «کریستین امانپور» خبرنگار و مجری شبکه «سی‌ان‌ان» در واکنش به سوالی در خصوص اظهارنظر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که گفت دلیل زیادی برای خوشبینی وجود ندارد اما هنوز خیلی دیر نیست، تصریح کرد: اگر عدم خوشبینی وجود داشته باشد، به خاطر اقدامات ایالات متحده است. دولت فعلی در واشنگتن، رئیس‌جمهور آمریکا، منتقد کارزار فشار حداکثری ترامپ بود اما وقتی به قدرت رسید آن سیاست را ادامه داد و امروز هم به این سیاست ادامه می‌دهد.

وی افزود: آمریکا ناقض آشکار توافق (برجام) و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است در حالی که ایرانی‌ها در حال اجرای کامل توافق هسته‌ای بودند. حتی بعد از آن که ایالات متحده توافق را ترک کرد ایرانی‌ها به تعهد به توافق به طور کامل برای مدت یک سال تمام ادامه دادند. حتی با این که اروپایی‌ها در عمل توافق را ترک کردند.

آخرین نشست دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+4 امروز جمعه در وین در حال برگزاری است. دستور کار این نشست بررسی پیش نویسهای ایران به کشورهای اروپایی است.

پیش از این علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران از ارائه دو پیش نویس از طرف ایران به طرف غربی در زمینه لغو تحریمها و مساله هسته‌ای خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برجام محمد مرندی مذاکره کننده دو پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، مدیران جدید بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی با نظر کمال تبریزی دبیر جشنواره، محمدحسین رجبی دوانی رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی حیدری مدیر جشنواره و قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری منصوب شدند.

ابوالفضل جلیلی مشاور عالی و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مسعود نجفی دبیر اجرایی، حمید قمری مدیر هماهنگی و دبیر شورای سیاست‌گذاری، فرید حیدری مدیر امور اداری و مالی و عضو شورای سیاست‌گذاری، سمیه علیپور مدیر روابط عمومی و رسانه، مهرداد سلیمانی مدیر دبیرخانه و مدیر فنی، حمیدرضا بیدقی مدیر هنری، وحید رونقی مدیر ارتباطات و برنامه‌های جنبی، سید کاظم میرزاده مدیر پشتیبانی، هیلا سادات جاوید مشاور و کارشناس حقوقی و پدرام پاک آیین مشاور رسانه‌ای مدیران مدیران بخش‌های مختلف جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را تشکیل می‌دهند.

پیش‌ از این فرهاد قائمیان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر به‌عنوان مشاور عالی و آرش زینال خبری، مدیر تولید، تهیه‌کننده و مجری طرح سینما و تلویزیون، به‌عنوان مشاور هنری جشنواره معرفی شدند.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با همکاری موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در سه بخش اصلی، تجربی و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (کوتاه و بلند)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره می‌شود؛ بخش تجربی آثاری با موضوع و اهداف جشنواره را در برمی‌گیرد که برای روایت داستان از روش‌های غیرمعمول و جدید استفاده کرده‌اند؛ و بخش جنبی به آثاری اختصاص دارد که نتوانسته‌اند به بخش‌های رقابتی جشنواره راه پیدا کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی، فیلمنامه‌ها و دیگر آثار راه‌یافته به جشنواره به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6056546 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • بایرن دست به کار شد: حفظ ستاره پرطرفدار
  • ارائه نسخه نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای غزه
  • اسامه حمدان: پیشنهاد حماس کاملا واقع‌بینانه است/نتانیاهو مانع توافق آتش‌بس می‌شود
  • رویترز: رئیس موساد برای مذاکره درباره آتش‌بس غزه به دوحه می‌رود
  • مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • به چیزی کمتر از شروط خود راضی نمی‌شویم | هرگز از موضع ضعف مذاکره نمی‌کنیم
  • حماس: به چیزی کمتر از شروط خود راضی نمی‌شویم
  • از عدم تعهد نهادهای بین‌المللی به محیط‌ زیست ایران ناراضی هستیم
  • حماس: با موضع قدرت در حال مذاکره هستیم