Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: این شوراها در اجرای سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی در حل و فصل دعاوی خانوادگی، موفق به صلح و سازش چهار هزار و ۱۷۵ فقره پرونده در هشت ماه ابتدایی سال جاری شده است.

به گزارش رکنا، هادی صمدی اظهار داشت: در مجموع ۳۷ درصد از دعاوی قابل صلح به سازش ختم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین طی امسال ۶۹۳ زندانی با تلاش ۱۱ شعبه مستقر در زندان‌های استان از بند رهایی یافتند.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: صلح و سازش دارای ابعاد معنوی، انسانی و اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است و ما وظیفه داریم نگاه مردم را به صلح و سازش تغییر داده و روحیه عفو و بخشایش را احیا کنیم.

صمدی بیان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی ، آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می شود.

وی با اشاره به آغاز به کار ۲۵ هسته جهادی بخشایش در چارچوب برنامه‌های ستاد صبر استان گفت: با فعالیت جهادی هسته‌های بخشایش در امر برقراری مصالحه دعاوی مهم همچون قتل و اختلافات طایفه ای و کمک به آزادی زندانیان  از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می شود.

با تلاش‌های دادگستری آذربایجان‌غربی طی امسال ۱۵ پرونده محکوم به قصاص به سازش ختم شده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا پرونده قتل قصاص اخبار حوادث قتل پرونده قصاص اختلافات طایفه ای سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ریحانه پارسا برهنه ریحانه پارسا ریحانه پارسا اینستاگرام پژمان جمشیدی اینستاگرام پژمان جمشیدی بازیگر پژمان جمشیدی و سام درخشانی بازیگران زن معروف فال ریحانه پارسا بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهرداد ستاره افزود: بیشترین پرونده‌ها مربوط به دندانپزشکی، دندانساز تجربی، سایر گروه‌های پزشکی مانند زیبایی و آرایشی، پرستاری، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و جراحی ارتوپدی است.

وی ادامه داد: این استان از نظر فراوانی تعداد پرونده‌های قصور پزشکی کمیسیون پزشکی نوبت اول در رتبه دوم کشور و در تعداد پرونده‌های کمیسیون پزشکی نوبت دوم در رتبه سوم قرار دارد.

مهرداد ستاره اظهار کرد: برای ۶۳ درصد از پرونده‌های مربوط به کمیسیون‌های قصور پزشکی نوبت اول رای محکومیت و برای ۳۷ درصد رای تبرئه صادر شده است و در پرونده‌های قصور پزشکی کمیسیون‌های نوبت دوم، ۵۶ درصد محکوم و ۴۴ درصد تبرئه شده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرونده‌های قصور پزشکی استان‌های زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز در کمیسیون پزشکی این اداره کل رسیدگی می‌شود گفت: این استان قطب کمیسیون‌های پزشکی شمالغرب کشور است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر تعداد مراجعان نزاع و دعوا به پزشکی قانونی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده دوم کشور قرار دارد.

ستاره با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا اول اسفند، ۳۶ هزار و ۸۱ نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۱۸ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر زن هستند.

وی اظهار کرد: تعداد مراجعان نزاع به پزشکی قانونی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ هزار و ۹۸۹ مورد بود تغییر محسوسی نداشته و سه دهم درصد افزایش یافته است.


دیگر خبرها

  • پرونده‌های شورای حل اختلاف آبیک الکترونیکی رسیدگی می‌شود
  • بیشتر پرونده‌های قضایی در استان بوشهر با سازش و صلح مختومه می شود
  • مختومه شدن بیشتر پرونده‌های قضایی بوشهر با سازش و صلح
  • ۸۵ درصد پرونده‌های قضایی در ویسیان لرستان به صلح و سازش ختم شده است
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۶ اسفند
  • ضبط ۲۲ راس گوسفند قاچاق در سلماس
  • راهکار حقوقی آسان برای جلوگیری از تشکیل دعاوی طولانی حقوقی / لزوم استفاده از ماده ۴۵۴ قانون آئین دادرسی مدنی در قراردادها
  • جریمه قاچاقچی روسری در میاندوآب
  • رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی
  • وجود صلح یاران در کنار شورای حل اختلاف در صلح و سازش موثر است