Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ روند شیوع کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ در همه استان ها همچنان نزولی یا پایدار گزارش شده و شاخص بستری کل روزانه نیز در همه استان ها به زیر ۵ نفر در هر صد هزار نفر جمعیت رسیده یا در حال رسیدن است .

با این حال باید بسیار مراقب ورود و شیوع سویه جدید کرونا بنام اومیکرون به کشور باشیم .

سویه جدید کرونا (اومیکرون) از کشورهای آفریقایی شروع شد و در روزهای گذشته به آمریکا و اروپا رسید و در نهایت در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات گزارش شد و زنجیره‌ وار افراد را مبتلا می‌کندکه این همه گیری نگران کننده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایم ابتلا به سویه جدید کرونا (اومیکرون) مانند سویه‌های دیگر همراه با تب، لرز، بی حالی و سرفه است، اما سرعت سرایت بالای این سویه و شدت عمل آن بیشتر است .

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان ، هنوز موردی از ابتلا به اومیکرون در کشور گزارش نشده، اما باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از اجتماعات مردمی، کنترل و نظارت بر مبادی ورودی مرزها و مسافرانی که از خارج به کشور وارد می شوند از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر نهادهای مربوطه اتخاذ شود زیرا سویه جدید بسیار سهمگین خواهد بود.

با توجه به شیوع این نوع ویروس مردم علاوه بر انجام واکسیناسیون بیش از گذشته ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، شست وشوی دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده هستند و باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گفته مسوولان بهداشت و درمان ، با توجه به اینکه ایران اکنون در وضعیت خوب مدیریت و کنترل کرونا است، شیوع اومیکرون می تواند همه معادلات را بهم بزند و به همین دلیل مردم حتما واکسن کرونا را تزریق کنند و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۶ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه اعلام کرد : از روز گذشته (پنجشنبه) تا امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که ۶۴۹ نفر از آنها بستری شدند.

براین اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۹۹ نفر رسید.

۱۳ استان بدون فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

در شبانه روز گذشته، ۱۳ استان کشور مرگ و میر صفر و یک نفر داشته اند. خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، اردبیل، کردستان، گلستان و مازندران، هیچ موردی از مرگ و میر ثبت نکرده اند و در ‌سیستان و بلوچستان، زنجان، هرمزگان، قم و خوزستان، فقط یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.

تاکنون پنج میلیون ۹۰۸ هزار و ۹۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

همچنین سه هزار و ۲۹۶نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. براساس آخرین آمارها، تاکنون ۳۹ میلیون و ۹۳ هزار و ۳۵۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

 با عبور کشور از خیز پنجم کرونا، ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند. اراک، اردبیل، اصفهان، اهواز، ایلام، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، ساری، قم، کرج، گرگان و مشهد مرکز استان‌هایی هستند که در وضعیت آبی هستند.

 با این وجود، شهرستان‌های طبس (خراسان جنوبی) و بهاباد (یزد) به علت افزایش روند بستری کرونا، مجددا در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

 همچنین شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، فردوس، نهبندان (خراسان جنوبی)، بردسکن (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، کوار (فارس)، سیرجان (کرمان)، بافق (یزد) در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

همچنین طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۵۷ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۴۶۸ نفر دُز اول، ۴۷ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۷۰ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۵۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۶ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۹۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۴۵ هزار و ۹۴۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آخرین وضعیت شیوع کرونا و واکسیناسیون استان ها 

طی روزهای اخیر با کاهش موارد ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل در ادامه روند نزولی شیوع، امیدواری برای مهار این بیماری افزایش یافته و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، شیوع کرونا در این استان در وضعیت آبی قرار دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ، در شبانه روز گذشته برای چندمین مورد در ماه جاری موردی از فوت بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این استان به ثبت نرسیده است.

دکتر شهرام حبیب زاده افزود:  مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان  ۲ هزار و ۵۷۸ نفر می باشد.

روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد  و طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان نیز ۱۵۵ نفر بوده است که از این تعداد ۴۰ نفر در  بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی واکسیناسیون سیار کرونا برای کارگران در پنج ایستگاه کار این شهر خبر داد.

راه‌اندازی واکسیناسیون سیار در ایستگاه‌های کار در ادامه برنامه ریزی‌های مستمر برای پوشش فراگیر واکسیناسیون و مقابله با کرونا انجام شده است.

ایستگاه‌های سیار واکسیناسیون در میدان امام رضا (ع)، حاشیه شهرک باهنر، میدان عدالت، حاشیه شهرک شهید رجایی و ایستگاه کار حاشیه خلج  مشهد راه‌اندازی شده‌اند.

نایب رییس نظام پزشکی بروجرد نیز با تاکید بر اینکه زدن واکسن همراه با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مانع از ابتلا به گونه جدید ویروس جهش یافته کرونا می‌شود گفت : گونه به شدت جهش یافته ٱمیکرون احتمالا در سطح بین المللی گسترش می یابد و خطر بسیاربالایی از نظر افزایش عفونت  دارد که می تواند عواقب شدیدی در برخی از نقاط جهان داشته باشد.

دکتر مهدی مهزیاری با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی" ٱمیکرون"را بسیار خطرناک توصیف کرده ، افزود: در صورتی که افراد تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند باید هرچه سریعتر جهت واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند تا قبل از انتشار این نوع از کرونا ایمن شده باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تزریق دُز یادآور برای کادر بهداشت و درمان، جمعیت بالای ۶۰ سال و افرادی که بیمارهای پیشرفته سیستم ایمنی دارند، انجام می شود، گفت تاکنون سه هزار و ۷۶۳ نفر دُز سوم را دریافت کردند.

در شبانه روز گذشته ۶ نفر بستری، ۲۵ مورد جدید ابتلا شناسایی شدند و هم اکنون ۶۱ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان های شاهرود بستری هستند.

بر اساس اعلام مدیر مرکز مدیریت شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز ، تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان برای افراد بالای ۴۰ سال در مراکز واکسیناسیون آغاز شد.

افراد یاد شده که قبل از این دو نوبت واکسن کرونا شامل واکسن های سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده اند می توانند برای دریافت واکسن سوم مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: با افزوده شدن ۹۷مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۲ هزار و ۷۲۷ نفر رسید.

با فوت ۲ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۳۶ نفر رسید.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز ، کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ قربانی دیگر گرفت و مجموع فوتی های استان به یک هزار و ۱۶۶ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: همچنین ۲۷ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۶ هزار و ۳۷۹ نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز اعلام کرد که پنج بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان باختند و ۲۴ بیمار بدحال دیگر به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر شهرام صیادی اظهار داشت: اکنون ۲۲۵ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

 

یک روز دیگر بدون فوتی کرونا در استان کرمانشاه ثبت شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه‌روز گذشته فوت بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در این استان ثبت نشده و مجموع جان‌باختگان همان ۲ هزار و ۸۹۶ نفر روز قبل (چهارشنبه) است.

«مهدی محمدی» افزود: هم‌اکنون ۲۳۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۰ نفر آنها وخیم است.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۵۷ نفر شامل ۲۹ بیمار مثبت بستری و ۲۸ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۱۵ نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۷۲ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: ۲۰ بیمار هم در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که در مقایسه با روز قبل تعداد آنها ۱۰ نفر کمتر است.

شهرستان‌های‌ استان کرمانشاه از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خارج شدند

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ششم آذر ماه هیچ شهرستانی در استان با وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد. بر این اساس،  شهرستان‌های کرمانشاه، ‌هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های، قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو براساس رنگ‌بندی جدید در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

۱۴۸ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: ۱۴۸ تَن بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مرکزهای درمانی این استان بستری هستند که ۲۴ تن از آن‌ها بَدحال هستند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ آذرماه جاری، ۳۲ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۹ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۲۸ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «آبی» است، اعلام کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک تن به علت کرونا در استان قم فوت شده است.   

قدیر با بیان اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۱ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۲۴۱ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۲۵ مورد آن مثبت بوده است.

وضعیت کرونایی استان قم از روز پنجم آذرماه جاری «آبی» شده است.

 

 

آمار کرونا در مازندران ؛ ۱۲ آذر

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۷ بیمار جدید به ۳۵۲ نفر رسید. در این مدت فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

 

استان سمنان در رنگ‌بندی جدید کرونا از وضعیت نارنجی خارج شد

طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی ۲ شهرستان در استان سمنان تغییر رنگ داشت و در مجموع استان از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز جمعه ۱۲ آذر ١۴٠٠  که جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک منتشر کرد، استان سمنان ۲ تغییر در رنگ بندی کرونایی داشت.

بر اساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان دامغان و شاهرود از نارنجی به زرد تغییر وضعیت دادند. 

طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، شهرستان های دامغان، شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه، در وضعیت زرد و شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

روند شیوع کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ در همه استان ها همچنان نزولی یا پایدار گزارش شد و شاخص بستری کل روزانه نیز در همه استان ها به زیر ۵ نفر در هر صد هزار نفر جمعیت رسیده یا در حال رسیدن است .

در شبانه روز گذشته، ۱۳ استان کشور مرگ و میر صفر و یک نفر داشته اند. خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، اردبیل، کردستان، گلستان و مازندران، هیچ موردی از مرگ و میر ثبت نکرده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۶ نفر رسید.

 

فوت پنج نفر و بستری شدن ۲۴ بیمار کووید ۱۹ در البرز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که پنج بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان باختند و ۲۴ بیمار بدحال دیگر به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر شهرام صیادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ۲۲۵ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی ادامه داد: با مرگ پنج بیمار کووید ۱۹ شمار کل جانباختگان این بیماری در البرز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۶ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

صیادی گفت: ۷۹ هزار و ۷۴ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز بستری شده اند که ۷۲هزار و ۳۹۵ بیمار آنان بهبود یافته اند.

اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز ۲ شهرستان زرد و پنج شهرستان آبی کرونایی هستند.

تزریق واکسن ، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان مهمترین توصیه ها برای مهار کرونا است.

 

۱۲۷ نفر دیگر  بر اثر ابتلا کرونا در آذربایجان غربی بستری شدند

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

دکتر علی احمد آقاپور روز جمعه افزود: هرچند تعداد بستری شدگان نسبت به اواخر اردیبهشت و اوایل مهر بسیار کمتر شده ولی همچنان این تعداد، بالای ۱۰۰ نفر بوده و به آمار اوایل تیر باز نگشته است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۶  نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و نزدیک به ۴۳ درصد این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۶۵۶ نفر رسید.

آقاپور گفت: همچنین در حال حاضر، ۱۴۴ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۲۸ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت ۹ نفر در آذربایجان غربی از جمله چهار تن در ارومیه و ۲ نفر در خوی بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۱۴۵ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۲۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند که  ۵.۲ درصد کل مبتلایان کشور را شامل می شود.

 

۹۷ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۹۷مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۲ هزار و ۷۲۷ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری روز جمعه اظهار داشت: با فوت ۲ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۳۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۲۲۳ بیمار حاد تنفسی و ۶۸ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد گفت: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا واکسیناسیون واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون در ایران اومیکرون کرونای اومیکرون کرونا اومیکرون اومیکرون در ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کووید ۱۹ در این استان سیستان و بلوچستان درمان و آموزش پزشکی شبانه روز گذشته آذربایجان غربی مبتلا به کووید ۱۹ درمانی این استان اطلاع رسانی ستاد ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ ساعت گذشته طی ۲۴ ساعت گذشته مراکز درمانی مقابله با کرونا همه استان ها کرونا در استان واکسن کرونا بیمار کووید ۱۹ بیماران کووید رنگ بندی جدید بر اساس اعلام ناشی از کرونا وزارت بهداشت درمانی استان خراسان جنوبی وضعیت آبی بر اثر ابتلا بستری هستند جان باختگان بستری شدند جدید کرونا شناسایی شد وضعیت قرمز شیوع کرونا تحت مراقبت قرار دارند بستری شدن سویه جدید انجام شده مرگ و میر استان قم نفر رسید روز جمعه ۲ هزار شده اند ۱۲ آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش