Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی اظهار کرد: یکی از  گناهانی که با روح تقوا و ایمان ناسازگار گناه کبیره سرقت است این گناه هم خیانت و ظلم و یک گناه حق الناسی است سارق هیچ حرمت و کرامت ای ندارد و مجرم است و امنیت اجتماعی را سلب می کند در جهنم هم معذب است و مورد لعن و نفرین خداست عذرخواهی او در قیامت پذیرفته نمی شود حقیقتاً آنچه به سیم های برق و کابل ها رحم نمی کند خائن است کسی که از تاسیسات عمومی و امکانات بیت المال سرقت می کند خائن است است و باید مجازات شود کاری کنند در صیانت از اموال خودشان و بیت المال کمک کنند دهیاران و بسیج منطقه را برای سارقین نا امن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: اخیرا در سطح استان شاهد رسم های جاهلی هستیم که هم آبروی مردم متدین استان و هم ایلات را می برد و هم چهره و فرهنگ استان و ایلات را زشت می کند و یک سنت بدعت گونه و غلطی و رسم جاهلی تیراندازی و خوانندگی و اسب دوانی و ساز و نقاره که در بعضی از مناطق استان در مراسمات تشییع جنازه ها مشاهده می شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: این کارها اولا توهین و بی احترامی به اموات مسلمان است و بی ارزش و بی قدر و منزلت کردن اموات است و ملائکه و ملکوتیان از این رفتارهای جاهلانه معذبند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: یک راه و رسم سراسر سیئه و گناه آلود و از روی غفلت و عدم معرفت به آموزه های دینی و سفر آخرت و قیامت است و این برنامه ها هم اسراف است هم ایجاد مزاحمت است هم خلاف سنت پیامبر است و هم باعث گرفتاری و رفع عذاب و رنج برای اموات و هم ترویج گناه و اسراف و ترویج اشرافیت و انحراف و تحریف فرهنگ اسلامی می باشد.

صلواتی گفت: براساس آیه قرآن در سوره یاسین همانا ما مردگان را زنده مى‌کنیم و آن چه را از پیش فرستاده‌اند و آثارشان را مى‌نویسیم و پرونده میت بعد از مرگ او باز است تمام اعمال و رفتار و عملکرد وارثان و بستگان در نامه عمل میت ثبت می شود نه فقط اعمال، بلکه همه آثار آن نیز ثبت مى‌شود و در حساب قیامت لحاظ مى‌گردد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: ای  کاش به جای به نمایش گذاشتن این فرهنگ سراسر سیئه و گناه آلود و فخر فروشی تیراندازی و خوانندگی و آوازه خوانی و اسب دوانی و احیای فرهنگ جاهلی و این اعمال شیطان پسند با تلاوت قرآن و با روضه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ذکر شهادتین و با استغاثه به ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها و با صدقه و کمک به فقرا و ایتام و نیازمندان امواتمان را بدرقه منزل قبر و قیامت کنیم و به آنان رحم کنیم و سختی‌ها و گرفتاری‌ها و فشارهای قبر را بر آنان آسان کنیم اموات به دعا و قرآن و عبادات فوت شده نیاز دارند.

وی ادامه داد: همه بانیان این سنت سیئه را دعوت می کنم به این کلام رسول الله مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا وَمَنْ سَنَّ سنَّةً سَیِّئَةً کانَ عَلَیْهِ وِزْرَها وَ وِزْرَ مَنْ عَمِلَ بِها؛[1] کسی که سنت و روش نیکویی را بنیاد نهد، پاداش و ثواب آن سنت و کسی که به آن عمل می‌کند برای اوست، و کسی که سنت و روش بدی را بنیاد می‌نهد کیفر آن روش ناپسند و کیفر کسانی که به آن عمل می‌کنند برای او خواهد بود و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین به این آداب و رسوم جاهلی پایان دهند .

صلواتی تاکید کرد: باید با افرادی که بانی این فرهنگ غلط هستند و با افراد هنجار شکن و قانون گریز و آنانکه آنرا ترویج می کنند باید برخورد شود و همین جا از مدعی العموم محترم درخواست می کنم محکم و قاطع با مسببان این آداب و رسوم جاهلی برخورد کنند و به علما و روحانیت استان و حوزه های علمیه و هیئات مذهبی و اساتید دانشگاه و صدا و سیما و فرهنگیان و نخبگان و اهل علم برای فرهنگ نامیمون وارد میدان شوند و ذهن ها و عقل ها و دلها را بیدار کنند و انتظار این است سپاه غیور و شریف برای مجوز اسلحه و فشنگ این افراد چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه از جهتی چون اینکار باعث سلب امنیت عمومی و آرامش و ایجاد مزاحمت برای مردم است نیروی انتظامی باید بساط این جلسات را جمع کند ادامه داد: آنچه این روزها در فضای کلی کشور و استان و شهرستان و بخش  چاروسا و می بینیم بی انگیزگی مدیران زیاد شدن مشکلات و مسائل مردم و بی تفاوتی به وضع مردم است باید هرچه سریعتر یک جان تازه یک انرژی تازه ای و یک مدیریت با انگیزه‌ای بر نهاد ها و ادارات و سازمان حاکم شود.

وی خطاب به استاندار استان گفت: جناب آقای استاندار با مدیران دولت قبل اهداف دولت جدید محقق نمی شود و این مدیران بلاتکلیف می باشند مردم انتظار تغییر دارند ادامه این روند باعث دلسردی و ناامیدی مردم می‌شود و لذا نیاز فوری و ضروری واگذاری مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها به جوانان مومن انقلابی و حزب اللهی است. 

صلواتی به روز دانشجو اشاره و گفت: دانشجو باید مطالبه گر آرمانخواه و ارزشی  و ولایت محور باشد و انتظار نائب امام زمان عج از دانشجویان جدی گرفتن ارتباط باخدا و مناجات و نماز و مساله علم و عدالتخواهی و آزاد اندیشی و آزادیخواه و ضد استکبار و ضد فساد و ضد اشرافی گری و ضدگرایش های انحرافی و اهل دفاع صریح و بدون تقیه از نظام جمهوری اسلامی باشدو روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز منطقه چاروسا تبریک عرض می کنم. 

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: نماز جمعه این هفته بخش چاروسا به یاد شهید والامقام خداکرم درخش برگزار می شود شهیدی که راهپیمایی های قبل از انقلاب شرکت می کرد و مدافع انقلاب و آرمانهای امام راحل بود در کلاس درس و دانشگاه‌به خوش اخلاقی و اخلاق حسنه معروف بود.

وی افزود: حال که مسئولین راه حل مشکلات نانوایی ها و جلوگیری از قاچاق آرد و نان به شهرها و استان های همجوار و سایر ادله نان را اجرا نکردند ای کاش قبل از تصمیم گیری گرانی نان از مردم نظرخواهی می کردید به مردم اطلاع  می‌دادید اما واقعیت این است که راه جلوگیری از قاچاق آرد و نان و حل مشکل نانوایی ها گرانی نان نبود دود گرانی نان فقط به چشم اقشار ضعیف و فقیر می رود و در کنار این گرانی باید برای اقشار ضعیف هم چاره اندیشی میکردید حال که نان را اجرا نکردید امیدوارم نان با کیفیت تحویل مردم دهید.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: اگر نانوایی ها کار نمی کنند و یا تهدید به اعتصاب می کنند این یعنی معرکه‌گیری برای گروگانگیری حق مردم در حالیکه راه درست ایجاد رقابت و ارائه تسهیلات برای ایجاد نانوایی در مناطق مختلف تا از انحصار یک عده خارج شود اگر روح دینداری و تقوا و تعهد و ایمان و اخلاق حاکم باشند این مصائب به وجود نمی‌آید و مردم هم باید توجه کنند یکی از گناهان بزرگ اسراف نان است خدا هم برای نان زحمت می کشد اینکه نان را به حیوانات بدهیم ناسپاسی و عدم استفاده صحیح از این نعمت است باید بر نانوایی ها نظارت مستمر باشد آنهایی که تخلف می‌کنند باید برخورد شود.

وی گفت: مردم هم باید به سمت کشاورزی و کشت گندم اقدام کنند یکی از مقدس ترین کارها همین کشاورزی است با عنایت و توکل به خدای متعال و توجه اولیاء الهی رحمت الهی نازل می شود اما مسئولان هم باید از کشاورزان حمایت کنند و هزینه های کشاورزی با درآمد و برداشت محصول هیچ سنخیتی با هم ندارند باید کشاورز را تشویق کرد و از او حمایت کرد.

صلواتی عنوان کرد: در حالی که با درایت شورای حل اختلاف استان و استاندار محترم تکلیف شهرداری قلعه رئیسی مشخص شد ابتدا از زحمات و تلاشها و خدمات شورای قبل و شهردار موفق سابق تقدیر و تشکر می‌کنم ایشان جوان بود در ایالت چند خانی شهرداری کار کردن سخت طاقت فرسا همراه با درد و نامهربانی ها بود اما به گواه مدیران استانی و شهرستانی و مردم شهر از شهرداران موفق بود و برای برادر عزیزی که به این مسئولیت منصوب شدند آرزوی توفیق و موفقیت دارم شهر نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است خدمت به مردم این شهر یک فرصت است شهرداری این شهر نیاز به جراحی دارد.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: اگر این عمل که همراه با درد و زحمت و صبوری است انجام نگیرد تغییری حاصل نمی شود باید به سهم خواهی ها و انتقام جویی ها و دودستگی ها پایان داد و شهردار جدید نقاط قوت و ضعف شهرداران قبل را احصاءکند به ظرفیت ها در این شهر توجه شود این شهرداری دارای امکانات و دستگاه ها و ماشین آلات سنگین و کارخانه سنگ شکن می باشد اگر یک مدیریت قوی و همراهی همه ارکان مدیریت شهری حاکم بود می توانست مصالح مثل شن و ماسه مورد نیاز جاده پاتاوه دهدشت را تامین کند و با این درآمد زایی شهر آباد میشد این کارخانه سنگ شکن امروز تعطیل است و باید فعال شود.

صلواتی بیان کرد: با این دستگاه ها و ماشین آلاتی که شهرداری دارند و حال که گاز در منطقه وجود دارد با ایجاد استخر شنا و پمپ گاز در این منطقه هم اشتغال زایی هم درآمدزایی کنید.

وی با بیان اینکه باید طرح های نیمه تمام و ناقص در اولویت باشد و مردم هم باید همکاری کنند خاطرنشان کرد: شهر ما خانه ماست شهر را شهروندان می سازند و باد می کنند همه باید کمک کنند تا شهر آباد شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی امام جمعه قرآن فرهنگ خبرگزاری فارس امام جمعه قلعه رئیسی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا، شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آن‌ها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپاد‌هایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: این‌ها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس‌ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوز‌ها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیرو‌های در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیسی: این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان