Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اوشاکوف روز جمعه در نشستی خبری در مسکو گفت: رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود در روزهای آینده نشستی مجازی برگزار می کند و برای اعلام تاریخ باید منتظر توافق در مورد همه پارامترهای این گفت و گو بنشینیم.

وی خاطرنشان کرد که نشست ویدئویی سران روسیه و آمریکا پیش از سفر پوتین به هند صورت می گیرد که برای روز ۶ ماه دسامبر جاری (روز دوشنبه هفته آینده) برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 دستیار رئیس جمهوری روسیه در مورد دستور کار نشست مجازی سران روسیه و آمریکا گفت: دستور کار مذاکرات آشکار است و این دیدار در واقع تماس مهم در ادامه مذاکرات ژنو خواهد بود که روز ۱۶ ماه ژوئن برگزار شد.

در این مذاکرات، روند اجرای توافق های سران روسیه و آمریکا بررسی خواهد شد. دو طرف در مورد وضعیت غیررضایتبخش روابط دوجانبه و مسائل مهم دستور کار بین المللی ازجمله وضعیت افغانستان، مساله ایران و بحران اوکراین و مسائل لیبی و سوریه گفت و گو خواهند کرد.  

 به گفته وی، پوتین و بایدن درخصوص مسائل مربوط به ثبات راهبردی و نیز پیشنهاد روسیه برای برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت گفت و گو می کنند.  

 اواخر آبان ماه مقامات ارشد در مسکو اعلام کردند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بایدن رییس جمهوری آمریکا احتمالا پیش از پایان سال میلادی جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از "راشا تودی"، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به شبکه تلویزیونی "روسیه ۱" گفت: هم اکنون تلاش‌ها برای دیدار احتمالی روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حال انجام است.  

این مقام روسی افزود که واشنگتن برخی از ادعاها از جمله وضعیت اوکراین علیه مسکو را مطرح کرده است و روسیه احساس می‌کند باید در مورد اتفاقات و چگونگی آن‌ها توضیح داده شود.  
وی توضیح داد: برای برگزاری این دیدار، به آماده‌سازی گسترده نیاز است و این کاری است که ما مشغول انجام آن هستیم.  

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به احتمال دیدار پوتین با بایدن در آینده نزدیک اشاره کرده بود. با این حال، وی گفت که هنوز هیچ زمانی برای این دیدار تعیین نشده است.  

ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در اجلاس ماه ژوئن در ژنو توافق کردند که مذاکرات درباره ثبات راهبردی بین دو کشور (مسائل مربوط به استقرار تسلیحات راهبردی و موشک‌های هسته‌ای) بین دو کشور ازسرگرفته شود.  
با این حال، روابط روسیه و آمریکا پس از نشست ژنو بهبود قابل توجهی نداشته است.  به گفته کرملین احیای روابط به زمان زیادی نیاز دارد.  

به گزارش ایرنا، آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.  

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی مدعی شد واشنگتن در مورد فعالیت غیرمعمول روسیه در مرز اوکراین نگرانی واقعی دارد.  

آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است

اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی در دستورکارش قرار دهد.  

در این میان دولت بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن- مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.  

کد خبر 640913 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روسیه - ولادیمیر پوتین هسته‌ای - مذاکرات جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی روسیه ولادیمیر پوتین هسته ای مذاکرات جوزف بایدن روسیه و آمریکا جمهوری روسیه دستور کار هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

حملات پهپاد‌های اوکراینی به یک سایت راداری روسیه ممکن است از یکی از خطوط قرمز مسکو برای استفاده بالقوه از تسلیحات هسته‌ای عبور کرده باشد؛ بند «اختلال در اقدامات واکنش نیرو‌های هسته‌ای» بر اساس متن فرمان کرملین که در سال ۲۰۲۰ توسط ولادیمیر پوتین امضا شد.

طبق گزارش‌ها، پهپاد‌های اوکراینی مرکز ۵۹۰ مهندسی رادیویی جداگانه واحد نظامی ۸۴۶۸۰ در شهر کویلکینو را در صبح چهارشنبه و همچنین ۱۱ آوریل هدف قرار دادند. کوویلکینو در جمهوری موردویا، حدود ۴۰۰ کیلومتری از مرز اوکراین است.

به نوشته نیوزویک، این سایت محل استقرار یک رادار «کانتینر» بر فراز افق ۲۹B۶ است که بخشی از شبکه شناسایی و هشدار اولیه روسیه برای حملات هوافضا، از جمله حملات موشک‌های بالستیک است.

منابع می‌گویند نتایج حمله روز چهارشنبه هنوز در حال ارزیابی است. گزارش‌های رسانه‌های اوکراینی حاکی از آن است که ساختمان پست فرماندهی این سایت در جریان حمله ۱۱ آوریل آسیب دیده است، در حالی که مقامات روسی گفته‌اند دو هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شده‌اند.

اگر سیستم رادار کانتینر تحت تأثیر حمله قرار گرفته باشد، این حملات ممکن است طبق فرمان سال ۲۰۲۰ پوتین، یکی از «شرایط تعیین کننده امکان استفاده فدراسیون روسیه از سلاح هسته‌ای» را برآورده کند.

این شرایط شامل «دریافت اطلاعات موثق در مورد پرتاب موشک‌های بالستیک برای حمله به سرزمین‌های فدراسیون روسیه و (یا) متحدان آن» و «استفاده دشمن از سلاح‌های هسته‌ای یا دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی در سرزمین‌های فدراسیون روسیه و (یا) متحدان آن است».

معیار‌های دیگر عبارتند از: «اثرگذاری دشمن بر تأسیسات حیاتی دولتی یا نظامی فدراسیون روسیه که منجر به اختلال در اقدامات واکنشی نیرو‌های هسته‌ای می‌شود» و «تجاوز به فدراسیون روسیه با استفاده از سلاح‌های متعارف، زمانی که موجودیت دولت در معرض تهدید است.»

تهدید تشدید تنش هسته‌ای از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ بر سر تهاجم گسترده روسیه به اوکراین بوده است - چه از طریق سلاح‌های هسته‌ای یا یک فاجعه در یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای غیرنظامی در منطقه نبرد.

پوتین و مقامات ارشد او بار‌ها درباره یک رویارویی هسته‌ای به دلیل دخالت غرب در درگیری هشدار داده‌اند، همانطور که رهبران متحدان اوکراین از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، چنین هشدار‌هایی داده‌اند. برجسته‌ترین نگرانی‌ها مربوط به کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه است که برای استفاده موضعی در میدان نبرد طراحی شده‌اند. کرملین هرگز هیچ «خط قرمز» ملموسی فراتر از اسناد دکترین هسته‌ای خود تعیین نکرده است.

پوتین در ماه مارس گفت که دشمنان غربی «باید متوجه شوند که ما نیز سلاح‌هایی داریم که می‌تواند اهدافی را در قلمرو آن‌ها هدف قرار دهد. همه این‌ها واقعاً تهدیدی برای درگیری با استفاده از سلاح هسته‌ای و نابودی تمدن است، آیا آن‌ها متوجه نیستند؟»

تهدید تشدید تنش هسته‌ای ابزاری قدرتمند برای کرملین در تلاش برای جلوگیری از کمک غرب به اوکراین و تحت فشار قرار دادن کیف به سمت دادن امتیازات ارضی و سیاسی است. با وجود تمام تهدید‌های روسیه، ایالات متحده بار‌ها گفته است که هیچ نشانه‌ای از آمادگی مسکو برای توسل به سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین ندیده است.

در اوایل جنگ اوکراین الکسی زایتسف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، کسانی را که احتمال استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ای را مطرح می‌کردند به «دروغ‌گویی آگاهانه» متهم کرد و افزود: «روسیه قاطعانه به این اصل پایبند است که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود ندارد و نباید چنین اتفاقی بیافتد.»

رفتار روسیه، برخلاف لفاظی‌ها، تاکنون با این اصل همسو بوده است. اوکراین چندین حمله به خاک روسیه انجام داده است که از نظر تئوری به آستانه‌های تعیین شده در دکترین هسته‌ای مسکو می‌رسد، اما کرملین هیچ قصدی برای تشدید تنش نشان نداده است.

پهپاد‌ها و موشک‌های اوکراینی بار‌ها به پایگاه‌های هوایی میزبان هواپیما‌های بمب‌افکن هسته‌ای روسیه حمله کرده‌اند و هواپیما‌های هشدار اولیه را هدف قرار داده‌اند، مانند حملات به پایگاه‌های هوایی انگلس و دیاگیلوو در داخل روسیه در دسامبر ۲۰۲۲. کیف همچنین کشتی‌های روسی‌ای را هدف قرار داده است که می‌توان آن‌ها را با موشک‌های هسته‌ای مسلح کرد.

مسکو عموما به جای تشدید درگیری، با تسلیحات متعارف و با عقب بردن نیروهایش به مواضع امن‌تر پاسخ داده است. با این حال، حملات دوربرد اوکراین شکایاتی را از سوی شرکای غربی کیف برانگیخته است که باعث ناراحتی اوکراینی‌هایی شده است که تحت بمباران دائمی روسیه در سراسر کشور زندگی می‌کنند، در حالی که در طول خط مقدم درگیر یک دفاع سخت و پرهزینه هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پاییز ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد که همتای روس او از ترس جان خود از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد. زلنسکی درباره پوتین گفت: «او می‌داند که پس از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای دیگر نمی‌تواند به اصطلاح جان خود را حفظ کند و من از این اطمینان دارم».

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟