Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت که هیئت‌های مذاکره کننده روز‌های چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌های ایران خبر داد که هیئت‌های مذاکره کننده روز‌های چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: «رایزنی‌های ادامه خواهد داشت و همه طرف‌ها به مطالعه تمامی پیشنهادات خواهند پرداخت».

انریکه مورا اضافه کرد: «رایزنی‌های مثمر ثمری را با هیئت مذاکره کننده جدید ایرانی آغاز کردیم».

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا افزود: «زمان نامحدود نخواهد بود و نیاز به اقدام فوری احساس می‌شود».

نشست اختتامیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) بعدازظهر امروز (جمعه) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در هشتم آذر ماه در وین رسما آغاز شد. هیأت مذاکره کننده ایرانی که روز شنبه وارد وین شده بود پیش از آغاز رسمی مذاکرات رایزنی‌هایی را به صورت دوجانبه با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین هیأت‌های روسیه و چین داشت. پس از برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در روز دوشنبه نیز مقرر شد از صبح سه شنبه کارگروه رفع تحریم‌ها تشکیل جلسه دهد.

در ترکیب تیم ایرانی این بار دو معاون از وزارت امور خارجه (معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی) و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی حضور داشتند. براساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرده و این ترکیب خود تأییدی بر اراده ایران برای حصول نتیجه است.

هیأت ایرانی در مدت حضورش در وین رایزنی‌های دوجانبه‌ای را با انریکه مورا و همچنین با روسای هیأت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان با حضور انریکه مورا داشت.

روز پنجشنبه نیز رایزنی‌ها و گفتگو‌های هیأت‌های مذاکره کننده در وین در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت و متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارگروه‌های رفع تحریم و موضوعات هسته‌ای نیز عصر و شب پنجشنبه با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و گروه ۱+۴ تشکیل جلسه داد و در این جلسات نیز درباره متون و پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران گفتگو صورت گرفت.

باقری همچنین عصر پنجشنبه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد و این گفتگو‌ها را سازنده و مثمرثمر با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انریکه مورا اتحادیه اروپا مذاکرات وین برجام اتحادیه اروپا مذاکره کننده انریکه مورا رایزنی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طی ۲ سال گذشته این روسیه بوده که دست بالا را در جبهه‌های نبرد داشته است. با این حال، کی یف با حمایت مقامات غربی به دنبال آن است که بدون مشارکت دادن روسیه کنفرانس‌های صلحی را برای پایان بخشیدن به این جنگ ترتیب دهد. کنفرانس امسال قرار است به میزبانی سوئیس برگزار شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گندا گاتیلوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در ژنو امروز (سه شنبه) اعلام کرد مسکو اقبالی برای سوئیس به منظور پیشبرد طرح صلح اوکراین نمی‌بیند. 

روسیه به مانند کنفرانس سال گذشته صلح اوکراین، به کنفرانس سال جاری دعوت نشده است. 

گاتیلوف در ادامه تاکید کرد: تا آنجا که من می‌دانم هیچ امکانی برای آنکه سوئیس بتواند چیزی را سازمان دهی یا رهبری کند، ندارد. ابتکار عمل سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گرچه روسیه مخالف با هر گونه مذاکره برای پایان بخشیدن به جنگ نیست، ما در گفتگو‌های سوئیس مشارکت نمی‌کنیم. متاسفانه سوئیس بی طرفی خود را در پی ایستادن در کنار یکی از طرف‌های منازعه از دست داده است. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که سوئیس گرچه جزو ناتو و اتحادیه اروپا نیست، اما تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین را اجرایی می‌کند و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فرانک (معادل ۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار) از دارایی‌های این کشور را در بانک‌های خود بلوکه کرده است. 

گاتیلوف این اقدام سوئیس را دزدیدن پول‌های روسیه خواند و افزود: به همین دلیل است که ما باور داریم سوئیس وضعیت خود را به عنوان یک کشور بی طرف در مناسبات بین المللی از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • جناب‌خان، فرزاد حسنی و دورهمی به تلویزیون بازمی‌گردند؟
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • اسرائیل هیات مذاکره کننده خود را از قطر فراخواند
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد