Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور، اکنون ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایسنا،  با عبور کشور از خیز پنجم کرونا، ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۵۳ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

شهرهای اراک(مرکزی)، اردبیل، اصفهان، اهواز(خوزستان)، ایلام، بندرعباس(هرمزگان)، تبریز(آذربایجان‌شرقی)، تهران، رشت(گیلان)، زاهدان(سیستان و بلوچستان)، ساری(مازندران)، قم، کرج(البرز)، گرگان(گلستان) و مشهد(خراسان رضوی) مرکز استان‌هایی هستند که در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این وجود، شهرستان‌های طبس(خراسان جنوبی) و بهاباد(یزد) به علت افزایش روند بستری کرونا، مجددا در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

 شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر(آذربایجان‌غربی)، فردوس، نهبندان(خراسان جنوبی)، بردسکن(خراسان رضوی)، طارم(زنجان)، کوار(فارس)، سیرجان(کرمان) و بافق(یزد) در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست. حتی افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، باید کماکان مراقبت‌ها را ادامه دهند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت،  ۲ شهرستان در وضعیت قرمز،  ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا نقشه رنگبندی کرونا شهرستان در وضعیت وضعیت آبی قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۲۴، نیوساید ۱۴۰، و اداره کل هواشناسی ۱۳۳ و شهر‌های هندیجان ۱۱۸، کارون ۱۱۵ و شادگان ۱۶۰ و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس این سامانه و با توجه به بارندگی‌های اخیر هوای شهر‌های رامشیر، شوش، شوشتر و گتوند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوا در آستانه ۱۳ بدر | باران خواهیم داشت؟ +نقشه
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • هوای اکثر شهرهای کرمانشاه در وضعیت «هشدار» قرار گرفت