Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا، در روزهای آینده در فرمت نشست مجازی با یکدیگر گفت و گو می کنند و موضوع برجام و ایران در بین مسائل مهم بین المللی در دستور کار مذاکرات سران دو کشور قرار دارد.

به گزارش برنا، از مسکو اوشاکوف روز جمعه در نشستی خبری در مسکو گفت: رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود در روزهای آینده نشستی مجازی برگزار می کند و برای اعلام تاریخ باید منتظر توافق در مورد همه پارامترهای این گفت و گو بنشینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که نشست ویدئویی سران روسیه و آمریکا پیش از سفر پوتین به هند صورت می گیرد که برای روز ۶ ماه دسامبر جاری (روز دوشنبه هفته آینده) برنامه ریزی شده است.  

 دستیار رئیس جمهوری روسیه در مورد دستور کار نشست مجازی سران روسیه و آمریکا گفت: دستور کار مذاکرات آشکار است و این دیدار در واقع تماس مهم در ادامه مذاکرات ژنو خواهد بود که روز ۱۶ ماه ژوئن برگزار شد.

در این مذاکرات، روند اجرای توافق های سران روسیه و آمریکا بررسی خواهد شد. دو طرف در مورد وضعیت غیررضایتبخش روابط دوجانبه و مسائل مهم دستور کار بین المللی ازجمله وضعیت افغانستان، مساله ایران و بحران اوکراین و مسائل لیبی و سوریه گفت و گو خواهند کرد.  

 به گفته وی، پوتین و بایدن درخصوص مسائل مربوط به ثبات راهبردی و نیز پیشنهاد روسیه برای برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت گفت و گو می کنند.  

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسکو روسیه ایران لیبی سوریه شورای امنیت ایران و آمریکا بایدن روسیه و آمریکا جمهوری روسیه دستور کار گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود