Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صادقی نیارکی شامگاه پنجشنبه در این مراسم با تبیین شاخص های کلان صنعتی از تداوم رشد صنعتی در سه ماه ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: برای تداوم روند افزایشی تولید راه اندازی واحدهای راکد و طرحهای نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد و ارتقا ظرفیت واحدهای نیمه فعال با ظرفیت پایین، در اولویت اقدامات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین سیاست های حمایتی وزارت صمت از جامعه صنعتی کشور تصریح کرد: رشد ۴۸ درصدی ارزش صادرات در ۷ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته نوید بخش تحقق هدفگذاری افزایش حداقل ۵ میلیارد دلاری صادرات امسال نسبت به سال ۹۹ می باشد. معاون امور صنایع در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت از سال ۹۸ نهضت تعمیق ساخت داخل را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این طرح سهم هر استان از داخلی سازی نیاز صنایع و معادن به واردات مشخص شد که با ادامه این روند سهم استان آذربایجان شرقی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه طی ۷ ماه گذشته محقق شد. صادقی نیارکی ادامه داد: آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت آماده شده و تا پایان ماه آینده تهیه و ابلاغ خواهد شد..

گفتنی است در این مراسم باحضور معاون امور صنایع وزارت صمت، معاون قضایی دادستان کل کشور، استاندار و سایر مقامات استانی از چهره های صنعتی استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات رشد آذربایجان شرقی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی