Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:09:55 GMT

نشست کارگروه تأمین آب اصفهان از خلیج فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۱۲۱۹

نشست کارگروه تأمین آب اصفهان از خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران از جمله استان اصفهان با رویکرد توزیع آب پایدار برای مصارف صنعتی و معدنی یک اولویت راهبردی است.

نشست اعضا کارگروه تامین آب صنایع استان اصفهان از خلیج فارس و دریای عمان به ریاست استاندار اصفهان و با حضور معاونین استاندار در استانداری اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست رضا مرتضوی استاندار اصفهان، پس از استماع روند مراحل پیگیری شده از سوی مجریان و سهامداران عمده شرکت تامین آب بر اهمیت تسریع در انتقال آب پایدار برای استان در هماهنگی با مسؤولان شورای عالی آب کشور تاکید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: مطالعات فنی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی با محوریت آمایش‌های سرزمینی در زمینه اجرای این طرح هرچه سریع‌تر بررسی، تکمیل و نهایی شود.

مرتضوی تصریح کرد: محتوای تدوین شده پس از تتبع نهایی به منظور پیگیری روند جاری تقنینی در ابعاد ملی از طریق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: بهمن خاموش فرونشست زمین و محیط زیست و تقلیل کشاورزی و زراعت در حوزه آب‌ریز زاینده‌رود که به عنوان یک خطر بالقوه، محیط زیست فعلی استان اصفهان و علی‌الخصوص سازه‌های صنعتی، خدماتی و عمرانی و ابنیه تاریخی شهرستان اصفهان را تهدید می‌کند، باید هرچه سریع‌تر مدیریت و رفع شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اطلس جاری استان با چشم انداز ۱۴۰۴ شمسی روند اجرای این طرح چه مزایایی برای فلات مرکزی ایران و به ویژه استان اصفهان در حوزه مصارف عمومی و خانگی، کشاورزی و زارعت، صنعتی و خدماتی و معدنی به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیج فارس دریای عمان اصفهان آب استاندار اصفهان رضا مرتضوی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است

استاندار اصفهان صبح سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با آیت الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأمین آب استان، گفت: این مورد مکرراً توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و علما در اصفهان

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: در دیدار با علما و بزرگان استان، همه بزرگواران مطالبه پروژه‌های تأمین آب را دارند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اولویت نخست است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته سایر مشکلات استان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم تا با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش‌ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

مرتضوی ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان، بیان کرد: به صورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی مکرراً پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: سال‌ها است که آب‌هایی از استان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار اصفهان اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و اظهار کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه‌های متوقف شده، فعال شده است.

وی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد متر مکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب به عنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه‌ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، گفت: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مردادماه ۱۴۰۱ مراحل اجرایی پروژه شروع و در سال نخست از فاصله یکهزار کیلومتری موفق شدیم ۵۰۰ کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجرا است و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا به عنوان دومین چالش کلان استان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا در حال انجام است.

مرتضوی همچنین به دیدارهای مردمی، برگزاری سفرهای شهرستانی، برگزاری متفاوت شورای‌های اداری استان و حضور مستمر مدیران استان در مرکز سامد و پاسخگویی به مسائل مردم اشاره و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

کد خبر 747213

دیگر خبرها

  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد
  • استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس برای استقلال
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس