Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:19:22 GMT

نخست‌وزیر لبنان استعفای جورج قرداحی را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۱۲۸۴

نخست‌وزیر لبنان استعفای جورج قرداحی را پذیرفت

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ملی لبنان، میقاتی گفت: استعفای قرداحی در را به روی رسیدگی به مشکلات به وجود آمده در روابط با سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باز می‌کند.

وی افزود: ما بر تحکیم روابط با کشورهای عربی و پرهیز از دخالت در نزاع میان کشورهای عربی تأکید داریم.

نخست وزیر لبنان اضافه کرد: ما به دنبال احیای روابط با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که بر اساس احترام، امنیت و حریم خصوصی هر کشوری است، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاع رسانی لبنان روز جمعه اعلام کرد که استعفای خود را به میشل عون رییس جمهوری و نجیب میقاتی نخست وزیر ارایه کرده است.

در نامه استعفای جورج قرداحی آمده است که  بخاطر مصلحت عمومی از سمت خود به عنوان وزیر اطلاع رسانی استعفا می کنم و امیدوارم درخواست مرا بپذیرید.

وی پیشتر گفت که شاید استعفایش به حل و فصل بحران میان لبنان و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس و در صدر آنها عربستان کمک کند.

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

برچسب‌ها جورج قرداحی جنگ یمن بیروت میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جورج قرداحی جنگ یمن بیروت جورج قرداحی جنگ یمن بیروت میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه

امیر قطر و ولیعهد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه گفت‌وگوهای سران کشورهای منطقه درباره تحولات غزه، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه غزه را مورد بررسی قرار داد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر این کشور و ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و سایر اراضی فلسطینی تاکید کردند.

دیروز سه شنبه هم فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست و باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به جان باختن اعضای کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه اظهار داشت: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد که مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است. ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه و مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان