Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از "رویترز" ماکرون که قرار است فردا با سفر به عربستان سعودی، با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور گفتگو کند افزود: من امیدوارم بتوانم روابط تمام کشورهای حوزه خلیج فارس با لبنان را بهبود دهم و آن‌ها را از این (تنش) خارج کنم. 
رییس جمهوری فرانسه افزود: امیدوارم در چند ساعت آینده پیشرفت بدست آوریم و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان بتواند اصلاحات اقتصادی متوقف شده را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش ایرنا، وزیر اطلاع رسانی لبنان روز جمعه اعلام کرد که استعفای خود را به میشل عون رییس جمهوری و نجیب میقاتی نخست وزیر ارایه کرده است. 
وی پیشتر گفت که شاید استعفایش به حل و فصل بحران میان لبنان و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس و در صدر آن‌ها عربستان کمک کند. 
 «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان روز جمعه استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی کابینه خود را پذیرفت
برخی منابع گزارش داده‌اند که استعفای قرداحی راه را برای حل و فصل احتمالی اختلافات دیپیلماتیک میان لبنان وعربستان هموار می‌کند. 
این منابع افزودند که استعفای وی گشایشی برای گفت وگو پیش از سفر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به عربستان در سایه بحران موجود میان لبنان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از اظهارات قرداحی در باره بحران یمن است. 
در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب»  (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد. 
قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود،  «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند. 
کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند. 
رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

 

برچسب‌ها فرانسه لبنان عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه لبنان عربستان سعودی فرانسه لبنان عربستان سعودی میان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تل‌آویو باید یک کودتای استراتژیک در منطقه انجام دهد، خواستار تسریع در عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان شد.

به گزارش ایسنا، «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در کنفرانس «فردا» مدعی شد این رژیم قدرت بالایی دارد و بزرگترین فاجعه‌ها را پشت سر کار گذاشته است اما اگر برای آینده برنامه‌ای نداشته باشد، این همه قدرت کافی نخواهد بود.

گانتس راجع به آینده غزه به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت جنبش حماس نباید در آینده بر غزه کنترل داشته باشد و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی آزادی عمل خود را در این منطقه حفظ کرده و آن را اعمال کند و مدیریت مدنی باید از طریق یک نهاد فلسطینی که بخشی از حماس نیست، انجام شود.

وی افزود: برای تامین آینده باید کودتای استراتژیک در منطقه انجام دهیم و تحرک سیاسی صورت گیرد و به دنبال عادی سازی روابط با عربستان، تقویت اتحاد میانه‌روها در منطقه و ایجاد یک جبهه متحد در برابر محور رادیکال باشیم و این مهم تر از هر اقدا دیگری است.

ابتدای ماه آوریل، یک مقام آمریکایی تایید کرد «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی این کشور، قرار است برای ادامه گفتگو با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان درباره توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان به ریاض سفر کند.

یک مقام آمریکایی دیگر به «سی‌ان‌ان» گفت: «این توافق بالقوه، که برخی آن را دارای چالش‌های دشوار می‌دانند، شامل عناصر بسیاری از جمله توافق نظامی آمریکا با عربستان سعودی است که از توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن حمایت کند».

همچنین آکسیوس گزارش داد سالیوان به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و با شاهزاده محمد بن سلمان یک «توافق بزرگ» که شامل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یک معاهده دفاعی است، گفتگو خواهد کرد.

شایان ذکر است که عربستان سعودی پیش از این تایید کرده بود که قبل از توقف تجاوزات خود، عقب نشینی از غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، هیچ رابطه‌ای با تل‌آویو نخواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند