Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عادل الندانی در یادواره شهدای عشایری با محوریت «معلم شهید سید رحمان علوی قلعه سری» و «اولین بزرگداشت علمای دهستان پشتکوه» به میزبانی روستای قلعه سر برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور، یادواره شهدای عشایری دهستان پشتکوه با محوریت معلم شهید سیدرحمان علوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به عالم‌خیز بودن این دهستان و زنده نگه‌داشتن نام و یاد علمای برجسته‌ گذشته در این دهستان، نخستین بزرگداشت علمای دهستان پشتکوه نیز با محوریت «آیت الله سید شفیع ارائی»، «آیت الله منطقی بردی»، «آیت‌الله علی‌اصغر ولوئی» و «آیت‍الله سیداسماعیل محمودی قلعه‌سری» برگزار شد.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان پشتکوه ساری تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با مشارکت حوزه مقاومت بسیج عشایری حضرت ابوالفضل(ع) دهستان پشتکوه شهرستان ساری و مشارکت اهالی روستای قلعه سر به عنوان میزبان برگزاری این دو مراسم  بودند.

الندانی با بیان اینکه برگزاری این قبیل مراسم‌ها به اتحاد بین مردم و مسؤولان منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی بتوانیم بزرگداشت علما را نیز در بازه‌های زمانی مختلف در مناطق مختلف استان شاهد باشیم.

این مسؤول در ادامه اضافه کرد: این عالمان وارسته و برجسته بودند که با تبیین و تشریح مسائل مختلف دینی و اعتقادی باعث شدند تا جوانان عزیز ما در راه شهادت قدم نهادند و اکنون شاهد برپایی این گستره‌ یادواره‌ها و زنده نگهداشتن یاد و نام‌شان هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دهستان پشتکوه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات

 به گزارش جام جم آنلاین،اولین یادواره ۸ شهید هنرمند بوانات و بزرگداشت شهید شاخص هنرمند استان فارس، شهید ملک مکان با حضور آیت الله دانا نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آباده و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

ابعاد مختلف شخصیت هنری و جهادی شهیدعباس ملک مکان شهید شاخص هنرمند استان فارس، در قالب اجرای تئاتر، مستند و روایتگری توسط دوست و همرزم شهید، معرفی شد.

شهید غلامعباس ملک مکان دوست و همکار شهید سید مرتضی آوینی در تهیه و تولید فیلم خان گزیده‌ها بود که ظلم و ستم خوانین نسبت به روستاییان و عشایر فارس به خصوص حوزه آباده، بوانات و فیروزآباد را در سال ۱۳۵۹ به تصویر کشیده بودند.

 رونمایی از تمثال شهید ملک مکان و تجلیل از خانواده این شهید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه این یادواره شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهید ملک مکان در روستای قنات ملک، به این شهید ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار هنرمندان رشته صنایع دستی و هنر‌های تجسمی، بسیج هنرمندان شهرستان بوانات برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس