Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خلخال گفت: تفسیر تنگ‌نظرانه و منفی از قانون در برخی از دستگاه‌های اجرایی به جای اصلاح رویکرد اداری و تسهیل در امور مردم می‌تواند در مسیر حل مشکلات مردم گره ایجاد کند.

او با تاکید بر نگرش مثبت مدیران به قانون به خصوص در بحث سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: انتظار می‌رود که همه مدیران اجرایی در نحوه برخورد با سرمایه‌گذاران از سخت‌گیری و اعمال غلط قانون پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه بسترسازی برای سرمایه‌گذاری جهت ارتقای سطح زندگی مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: همه قوانین بر اساس حفظ عزت مردم، منافع عمومی جامعه، ثروت سازی، ارتقای سطح زندگی، بهبود رفاه، آسایش عمومی و افزایش توان تولید وضع شده و هرگز تفسیر نادرست آن نباید مخل و مزاحم تولید باشد.

عاملی بیان کرد: برخی از اوقات کم لطفی در خصوص مردم و یا سرمایه‌گذاران اقتصادی ناشی از کم کاری و یا تنگ نظری مدیران اجرایی بوده و در بعضی مواقع نیز این امر نتیجه فشار از سوی برخی نهادهاست که فرصت تصمیم‌گیری را از مدیران در خصوص طرح‌های اقتصادی سلب می‌کند.

او با تاکید بر زمینه‌سازی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری خلخال در جهت توسعه اقتصادی این شهرستان اظهار کرد: جهاد کشاورزی یک ماه فرصت دارد تا نسبت به معرفی ۶۰ هکتار زمین برای راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای خلخال اقدام کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: با پایان مطالعات زون‌های معدنی خلخال از سوی شرکت ایمیدرو بزودی زمینه واگذاری معادن فلزات این شهرستان جهت استخراج و همچنین راه‌اندازی کارخانه‌های فراوری فراهم می‌شود.

عاملی پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در خلخال را ضروری دانست و بیان کرد: با فرآوری مواد معدنی پتانسیل‌دار در خلخال می‌توان جهش اقتصادی پایدار را در آینده این شهرستان شاهد بود.

او گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای توسعه گردشگری خلخال با ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های بزرگ گردشگری صورت گرفته و لازم است که با تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز از جمله تکمیل پروژه‌های راه‌سازی زمینه برای استفاده از این فرصت‌ها برای بخش خصوصی فراهم شود.

استاندار اردبیل با اشاره به احداث واحد‌های صنعتی بزرگ و کوچک در خلخال گفت: مهاجرت معکوس زمانی در خلخال اتفاق خواهد افتاد که رونق اقتصادی را در منطقه شاهد باشیم.

عاملی اظهار کرد: اگر مشکل اقتصاد منطقه حل نشود، مشکل اشتغال جوانان نیز حل نخواهد شد و بی‌شک مهاجرت معکوس زمانی در خلخال اتفاق خواهد افتاد که با راه‌اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در شهرستان باشیم.

او رونق اقتصاد خلخال را مشروط به تقویت زیرساخت‌های این شهرستان دانست و اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که به شدت نیازمند تقویت می‌باشد، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه است که تکمیل راه خلخال به منجیل از جمله پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار دراین منطقه است و منجر به توسعه اقتصادی این شهرستان در آینده خواهد شد.

استاندار اردبیل تعیین تکلیف کارخانه سیمان خلخال را جز اولویت‌های کاری و پیگیری استانداری اردبیل عنوان کرد و افزود: توسعه گلخانه‌های موجود در این منطقه می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و سبب ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار باشد.

عاملی همچنین از پیگیری پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه خبر داد و گفت: پیگیر اجرای طرح‌های شرکت شستا در این منطقه هستیم و معتقدیم که این طرح‌ها باید در این شهرستان عملیاتی شود و تمام مسئولان استان برای توسعه بخش‌های مختلف در شهرستان خلخال و دیگر شهرستان‌ها باید برنامه مدون و عملیاتی داشته باشد.

در جلسه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید خلخال که با حضور سرمایه‌گذاران طرح‌های تولیدی، صنعتی، گردشگری و اشتغال‌زایی خلخال به مدت پنج ساعت برگزار شد مشکلات ۲۸ طرح تولیدی، صنعتی و خدماتی بررسی و بر تسهیل در رفع موانع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موانع تولید سرمایه گذاری بسترسازی گردشگری استاندار اردبیل راه اندازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی گناباد گفت: مهمترین مزیت این شهرستان برای جلب سرمایه گذاری و انجام فعالیتهای اقتصادی، زیاد بودن امنیت است.   سرهنگ علی رجبی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب افزود: این شهرستان جزو مناطق دارای بالاترین سطح امنیت در استان خراسان رضوی است و باید این سطح بالای امنیت را به عنوان یک مزیت مهم برای فعالان اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در گناباد تبیین کرد.   وی ادامه داد: امنیت مهمترین عامل ایجاد زیرساختهای فعالیتهای اقتصادی است و شهرستان گناباد به عنوان شهرستان ورودی خراسان رضوی و دارای ۶۵ کیلومتر محور مواصلاتی با استانهای جنوبی و مرکزی کشور در کنار ظرفیت در بخشهای مختلف و از جمله اقتصادی و سرمایه گذاری، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.   معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: مهمترین راهکار افزایش مشارکت مردم در جهش تولید توسعه بخش تعاون و مشارکت بیشتر شرکتهای تعاونی در فرآیند تولید و اشتغال است.   سید حسن شریفی مقدم افزود: با توجه به ظرفیتهای زیاد بخش تعاون باید سرمایه های مردم به صورت منسجم در قالب شرکتهای تعاونی تجمیع شود و از این طریق مشارکت بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی و تولیدی افزایش یابد.   وی با اشاره به این که ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و ۲۰ درصد خصوصی است، ادامه داد: باید با کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد بستر مشارکت مطلوب مردم در فعالیتهای اقتصادی و تولیدی بیشتر فراهم کرد.   شریفی مقدم افزایش بهره وری نیروی کار و کاهش خام فروشی از طریق توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی را از عوامل مهم رونق تولید در این شهرستان دانست.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال