Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:47:01 GMT

واکنش نخست وزیر لبنان به استعفای قرداحی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۱۶۸۸

واکنش نخست وزیر لبنان به استعفای قرداحی

نخست وزیر لبنان با استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی این کشور بعد از تنش با عربستان موافقت کرد و گفت که این اقدام برای حل بحران پیش آمده بین بیروت و ریاض ضروری است.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان گفت که استعفای «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی این کشور بعد از بحران پیش آمده بین لبنان و عربستان سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس «ضروری» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الجزیره، او در این باره مدعی شد که این استعفا دری به روی حل مشکل روابط با این کشورها خواهد گشود و لبنان تمایل زیادی دارد تا روابط خود با کشورهای عربی تقویت کرده و خود را از مداخله در هر نوع نزاع عربی دور نگه دارد.

نخست وزیر لبنان دقایقی پیش میزبان قرداحی بود و این وزیر لبنان رسما استعفای مکتوب خود را به میقاتی و بعد از آن به میشل عون، رئیس جمهور لبنان ارائه کرد.

میقاتی که در جمع خبرنگاران سخنرانی می‌کرد، گفت که دولت متبوعش تمایل دارد که روابط خود با عربستان و سه کشور بحرین، امارات و کویت را بر اساس احترام و حفظ حاکمیت هر کشور و امنیت آن عادی سازی کند.

بر اساس این گزارش، نجیب میقاتی با استعفای جورج قرداحی موافقت کرده است.

واکنش ماکرون

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که هم‌اکنون در امارات به سر می‌برد، در واکنش به این استعفا به روزنامه النهار العربی گفت که امیدوار است که در عرصه اقتصادی و سیاسی، کشورهای عربی خلیج فارس دوباره به کمک به لبنان پایبند باشند.

قرداحی سه ماه قبل از آنکه به عنوان وزیر کابینه دولت نجیب میقاتی انتخاب شود، از جنگ عربستان در یمن انتقاد کرده بود و آن را بیهوده دانسته و گفته بود که انصارالله یمن همانند حزب الله، از کیان و کشورشان دفاع می‌کنند. این اظهارات به بحران سیاسی بین عربستان سعودی و لبنان منجر شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو نخست وزیر لبنان لبنان وزیر اطلاع رسانی لبنان نخست وزیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم

نخست وزیر گرجستان در دیدار با سفیر کشورمان با اشاره به حضور شمار قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان، به اراده دولت این کشور برای توسعه روابط با ایران اشاره و بر تقویت همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران ظهر جمعه 31 فروردین ماه در دیدار با ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان پیشبرد همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و مراودات مردمی را مورد پیگیری قرار داد. 

سفیر کشورمان با اشاره به پیوندهای عمیق  تاریخی- فرهنگی دو کشور، اظهار داشت: ظرفیت‌های عظیمی برای همکاری دو کشور در بخش های ترانزیت، حمل و نقل و گردشگری و ارتباطات مردمی وجود دارد که می‌بایست در حد و اندازه ارزش‌های مشترک و اراده خیر رهبران دو کشور توسعه یابد. سفارت جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها به کار گرفته و این تلاش‌ها را تداوم خواهد بخشید. 

نخست وزیر گرجستان نیز با اشاره به حضور شمار قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان، به اراده دولت این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر تقویت همکاری‌ها تاکید کرد. 

در این دیدار طرفین با بررسی تحولات منطقه،  بر اهمیت استقرار صلح، ثبات و رفاه هر چه بیشتر برای مردم دو کشور تاکید کردند.

سفر رئیس اداره کل مسلمانان گرجستان به ایرانسفیر ایران: بر تعهد ما به همکاری با همسایگان و دوستانی مانند گرجستان تاکید می‌کنیمانتخاب نخست وزیر جدید گرجستان

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو