Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه پرستاران بیشترین خدمات را به مردم در حوزه سلامت ارائه می دهند، اظهار کرد: در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بیشترین خدمات را به مراجعه کنندگان مراکز درمانی و بیمارستانی ارائه می دهند. ما نیازمند تعداد نیروی پرستار در بیمارستان های سراسر کشور هستیم تا حداقل استاندارد های بین المللی در زمینه پرستاران را در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس استاندارد های حداقلی کشور باید به ازای هر هزار نفر ، سه نیروی پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به کار باشند که در حال حاضر این شاخص در حدود ۱/۶ است. حداقل استاندارد بین المللی این است که به آزاری هر تخت بیمارستانی باید سه پرستار باشد در حالی که این شاخص در کشورمان به طور متوسط نه دهم است.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: نیروی پرستار جذب شده باید از کیفیت های لازم مانند تخصص، کارآمدی و انگیزه برخوردار باشد تا توانایی لازم برای ارائه خدمت به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی داشته باشد.
او افزود:جمعیت پرستار کشور باید بیش از دو برابر وضعیت موجود باشد تا به کف استاندارد های بین المللی برسیم. ما ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیمار در کشور داریم و این در حالی است که کمبود پرستار در بیمارستان های کشور بسیار محسوس است آنا متاسفانه هیچ اقدامی برای جذب نیروی پرستار انجام نشده است.

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت های دانشکده های پرستاری سه برابر یعنی ۳۰۰ درصد زیاد شده است اما با افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی پزشکان مخالفت می شود‌. سالیانه ۱۲ هزار پرستار از دانشکده علی سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند وبا اینکه زیر ساخت لازم در کشور به اندازه کافی نداشته ولی ظرفیت پرستاری سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

وقوع پیک ششم بیماری در برخی از مناطق کشور به صورت محسوس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا در ایران نیروی پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه گاردین نوشت رهبران بین المللی پرستاری می‌گویند کشور‌های ثروتمند، به منظور رفع کمبود نیروی انسانی لازم، با جذب پرستاران کشور‌های فقیر، وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در کشور‌های نیمکره جنوبی را بدتر کرده اند.
هوارد هاتون (Howard Catton)، رئیس انجمن بین المللی پرستاران (International Council of Nurses) در نشست ماه جاری مقامات پرستاری قاره آفریقا که در کشور رواندا برگزار شد، خشم از اقدام کشور‌های نیمکره شمالی، در سوء استفاده از توان اقتصادی خود و استخدام پرستاران کشور‌های نیمکره جنوبی، کاملا آشکار بود. وی افزوده است کشور‌های ثروتمند با جذب پرستاران از کشور‌های فقیر، آن کشور‌ها را برای مدتی طولانی، به خود وابسته می‌سازند و رشد و توسعه نظام‌های بهداشت و درمان در کشور‌های نیمکره جنوبی را متوقف می‌کنند که نوعی استعمار جدید است.
براساس مقررات انتشار یافته سازمان جهانی بهداشت، از استخدام نیروی انسانی بهداشت و درمان از کشور‌های فقیر باید پیشگیری شود. سازمان جهانی بهداشت به همه کشور‌ها توصیه کرده است استخدام از کشور‌هایی که در "فهرست قرمز" قرار دارند، باید با توافق رسمی میان دولت‌ها اجرا شود.
هوارد هاتون معتقد است این مقررات فقط نوعی توصیه اخلاقی است و در عمل، توافق دو طرفه اندکی در جذب پرستاران کشور‌های فقیر دیده می‌شود.
دکتر بابوکار چام (Baboucarr Cham)، رئیس انجمن ملی پرستاران گامبیا" (National Association of Gambia Nurses) می‌گوید پرستاران گامبیا اکنون به اروپا و آمریکا می‌روند که مشکلات فراوانی برای مردم گامبیا ایجاد می‌کند. وی پیشنهاد کرده است در ازای هر پرستار گامبیایی که به کشور‌های ثروتمند می‌رود، باید هزینه آموزش دو پرستار پرداخت شود تا مردم گامبیا، از کمبود پرستار و ماما جان خود را از دست ندهند.
گاردین نوشت کشور‌های انگلیس، آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا همه با کمبود پرستار روبرویند و بخشی از نیاز خود را با استخدام پرستار از کشور‌های فقیر تامین می‌کنند.

دیگر خبرها

  • قطار سریع‌السیر تهران -مشهد نیازمند حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • افزایش ۵ برابری نرخ بعضی جرایم رانندگی
  • افزایش ۵ برابری نرخ برخی جرایم رانندگی/اعمال نرخ جدید به محض ابلاغ
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید