Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@06:18:04 GMT

۵ نکته کلیدی برای عکاسی با موبایل در شب

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۲۰۵۰

سعی کنید برای به ثبت رساندن تصویر با کیفیت، یک منبع نور پیدا و حالت عکاسی در شب را در گوشی خود فعال کنید.

خبرگزاری میزان _ ایرنا به نقل از سی نت نوشت: در حالی که زمانی با یک تصویر تیره و تار خوشحال می‌شدیم، گوشی‌های اخیر، از جمله آیفون ۱۳ پرو، سامسونگ گالکسی اس ۲۱ اولترا و طیف گسترده‌ای از گوشی‌های دیگر، این امکان را به شما می‌دهند که عکس‌هایی روشن، واضح و بدون نویز، حتی در نیمه شب بگیرید و بهترین بخش این است که نیازی نیست مانند دوربین‌های DSLR، نوردهی طولانی، سه‌پایه‌ها یا فلش‌ها را خسته کنید! در واقع شما به هیچ وجه به تجهیزات اضافی نیاز ندارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته گرفتن تصویری که دوست دارید و می‌خواهید آن را چاپ کرده و روی دیوار خود قرار دهید، فقط یک عکاسی ساده با گوشی‌تان نیست و برای گرفتن چنین عکس‌های باید کمی کار کنید.

در اینجا به ۵ نکته کلیدی در این خصوص اشاره می‌کنیم:

نحوه فعال کردن حالت شب

اگر تلفن شما حالت شب دارد، مهم است که قبل از شروع عکسبرداری مطمئن شوید که واقعاً فعال شده است. در گوشی‌هایی مانند سری آیفون ۱۲، زمانی که گوشی تشخیص دهد در شرایط کم نور قرار دارید، حالت شب به‌طور خودکار فعال می‌شود. در برخی از تلفن‌های اندرویدی مانند ممکن است حالت عکاسی خاصی پیدا کنید که باید از آن برای گرفتن بهترین تصاویر در نور کم استفاده کنید. تلفن‌های مختلف ممکن است گزینه‌های متفاوتی داشته باشند، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه از تلفن خود استفاده کنید یا اگر تلفن شما حتی یکی از آن‌ها را دارد یک جستجوی سریع در گوگل با عبارت «حالت شب» باید به پرسش‌های شما پاسخ دهد.

به دنبال نور باشید

در حالی که گوشی‌هایی مانند آیفون‌های جدید و گوشی‌های گالکسی اخیر می‌توانند تصاویر شگفت‌انگیزی در نور کم بگیرند، برای ایجاد یک تصویر متقاعد کننده، همچنان باید مقداری نور در عکس داشته باشید؛ بنابراین رفتن به تاریک‌ترین قسمت جنگل احتمالاً نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت. در عوض، سعی کنید به مناطق پرجمعیت مانند مراکز شهر بروید، زیرا منابع نوری را به شکل چراغ‌های خیابان، ویترین مغازه‌ها و شاید حتی نورپردازی مربوط به جشن‌ها در طول تعطیلات پیدا خواهید کرد.

منتظر لحظه خود باشید

عکاسی عالی از شهر و خیابان بیشتر ممکن است شامل یک فرد به‌عنوان سوژه در عکس شما باشد و شب می‌تواند زمان بسیار خوبی برای گرفتن این‌گونه عکس‌ها به‌حساب آید. با این حال، وقتی نور محدود است، باید مطمئن شوید که آن شخص دقیقا همان جایی است که می‌خواهید باشد و این می‌تواند کمی صبر و انتظار را در پی داشته باشد. به‌عنوان مثال، تصور کنید در حال گرفتن عکس در جاده‌ای هستید که با چراغ‌های خیابان روشن شده است. هر لامپ حوضچه‌ای از نور می‌تاباند و وقتی کسی از میان آن عبور می‌کند، قبل از اینکه دوباره در تاریکی نامرئی شوند، موقتا روشن می‌شوند. در این مثال، توصیه من این است که خود را آماده کنید، با انگشت خود روی دکمه شاتر منتظر باشید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما در نهایت ممکن است کسی دقیقا از میان آن حوضچه نور عبور کند و شما بتوانید عکس خود را بگیرید. صبر در این راه واقعا می‌تواند نتیجه دهد.

خودت را ثابت نگه دار

اگرچه حالت‌های شب در تلفن‌ها به سه پایه نیاز ندارند، اما اگر هنگام گرفتن تصویر، گوشی را تا حد امکان ثابت نگه دارید، بهترین نتایج را خواهید گرفت. اگر سه پایه همراه خود ندارید، به دنبال دیواری کم ارتفاع، سطل زباله یا هر چیزی که بتوانید گوشی خود را در حین عکاسی روی آن ثابت کنید، بگردید. اگر چیزی در آن نزدیکی نیست، می‌توانید با محکم گرفتن گوشی در هر دو دست، نزدیک کردن آن به سینه و جمع کردن آرنج‌ها به سمت شکم، به ثابت نگه داشتن آن کمک کنید. این به کاهش برخی از لرزش‌های طبیعی در دستان شما کمک می‌کند و ممکن است در گرفتن تصویر واضح‌تر تفاوت ایجاد کند.

عکس‌های خود را ویرایش کنید

برای داشتن یک عکس خوب، گرفتن آن تنها نیمی از داستان است. این نحوه ویرایش آن است که می‌تواند بزرگ‌ترین راه برای تبدیل آن به یک اثر هنری واقعی باشد. طبیعتاً، عکس‌های شب ممکن است کاملاً تاریک باشند، بنابراین ممکن است بخواهید با بالا بردن نوردهی در نرم‌افزار‌های ویرایش کار خود را شروع کنید. هر چند مراقب باشید؛ تصاویر در نور کم، حتی عکس‌های حالت شب خوب، نویز دارند که هر چه بیشتر تصویر را روشن کنید بدتر و بدتر می‌شود. ممکن است لازم باشد برخی از هایلایت‌ها را کاهش دهید (مخصوصاً اگر از نور‌های روشن خیابان عکاسی کرده باشید) و سایه‌ها را با یک لمس تقویت کنید تا همه چیز را متعادل کنید. به جزئیات توجه داشته باشید و مطمئن شوید که آن را فراموش نمی‌کنید.

از آن زمان به بعد، همه چیز کاملاً به آنچه احساس می‌کنید خوب به نظر می‌رسد بستگی دارد، بنابراین مدتی را صرف بازی با ابزار‌های موجود کنید و ببینید چه چیزی می‌توانید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چرا عکاسی با فلش در موزه‌ها ممنوع است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: عکاسی عکس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عکاسی عکس حالت شب عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خانه خلاق پلتفرمی برای استقرار و رشد شتاب‌دهنده‌های تخصصی، شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های صنایع فرهنگی، علوم انسانی، هنر و فناوری‌های نرم و هویت ساز است. به بیان ساده، خانه خلاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که از افراد و کارآفرینان خلاق پشتیبانی می‌کند تا مشاغل در کنار هم و با کمک یکدیگر رشد کنند.

صنعت خلاق بسیار گسترده است و حوزه‌های مختلفی را شامل شده و تنوع بالایی دارند. اما تعدادی ویژگی اصلی وجود دارد که تعریف هر خانه خلاق را مشخص می‌کند که بازیگران مراکز خلاق، دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی، هویت و تصویر کلی، کیفیت مکانی از جمله ویژگی‌های ثابت و اساسی خانه‌های خلاق و نوآوری هستند.

بازیگران مراکز خلاق

برای ارزیابی ظرفیت یک صنعت خلاق در خصوص شکست، قابلیت، میزان درک از کسب و کار‌های خلاق، باید از بازیگران آن شروع کرد، زیرا آنان تصمیم گیرنده‌هایی هستند که بر اساس تعامل آنها با موسسات یا سازمان‌های اصلی منافعی را برای مراکز به وجود می‌آورند.

دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی

امروزه با وجود ابزار‌های مختلف ارتباطی، میزان ارتباطات چهره به چهره کاهش یافته است، این در حالی است که بر اساس مطالعات انجام شده ترکیب دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی میان متخصصانی از صنایع مرتبط در اغلب مواقع می‌تواند منافع بالا و حتی بدون هزینه‌ای برای توسعه یک کسب و کار فراهم کند؛ بنابراین در دسترس بودن فیزیکی این مراکز باعث ایجاد فرصت‌هایی است تا به کمک دانش ارتباطات و معاشرت اجتماعی نوآوری افزایش پیدا کند.

هویت و تصویرکلی

هنگامی که خانه خلاقی به سطح مناسبی از رشد و توسعه دست می‌یابد، عوامل اجرایی آن به عنوان بازیگران یک مرکز، دارای هویتی منسجم می‌شوند که در تصویر و چشم انداز کلی خانه خلاق موثر است. چنین هویتی نه تنها برای افراد درونی خانه بلکه برای افرادی که این خانه را از بیرون ارزیابی می‌کنند نیز مشخص است. این موضوع منجر به هماهنگی بهتر افراد و راهبری آنها به سمت اهداف مشترک می‌شود.

کیفیت مکانی

کیفیت مکانی خانه‌های خلاق از شاخصه‌های کلیدی آن است و می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده صنایع خلاق در اقتصاد محلی و جهانی کمک کند. در خصوص خانه‌های خلاق و مکان فیزیکی آنها یکی از مهم‌ترین مسائل محیط اطراف و نحوه رفت و آمد به آن مرکز است، بنابراین امکانات دسترسی آن مرکز و دور نبودن از مرکز شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین از آنجایی که خانه‌های خلاق به گونه‌ای پل اتصالی میان آموزش و بازار کار هستند، تخصص افراد حاضر و نوع انرژی که در آنجا وجود دارد نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • نساجی و موقعیتی کلیدی برای تعیین قهرمان!