Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سفیر اتریش در ایران گفت: یک دانشمند اتریشی در سال ۱۸۴۰ میلادی صدها نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی کرد و در این زمینه دانشنامه‌ای تدوین کرده که هنوز مورد استناد و استفاده مراکز علمی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از  روابط عمومی استانداری اصفهان، وُلُف ویترش هایم در دیدار با استاندار اصفهان ضمن تشکر از میزبانی و استقبال خوب مسئولان استان اصفهان، اظهار داشت: ایران و اتریش همکاری علمی چند صد ساله درباره پزشکی دارند و به عنوان مثال در زمینه شناسایی گیاهان دارویی همکاری‌هایی از 150 سال پیش تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک دانشمند اتریشی در سال 1840 میلادی صدها نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی کرد و در این زمینه دانشنامه‌ای تدوین کرده که هنوز مورد استناد و استفاده مراکز علمی است.

سفیر اتریش در ایران گفت: با همکاری مراکز علمی ایران، همایشی درباره گیاهان دارویی در اصفهان برگزار و در کنار آن نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپا شود.

وی با اشاره به حضور یکی از ورزشکاران اتریش در باشگاه سپاهان اصفهان، ادامه داد: زمینه‌های فعالیت‌های مشترک بین ایران و اتریش بسیار است که ورزشی و فرهنگی از جمله آن‌ها است.

ویترش هایم درباره زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی و بازرگانی بیان کرد: در این ماموریت رایزن بازرگانی اتریش در ایران به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و پرسش ها در این حوزه همراه من در اصفهان حضور یافت.

سفیر اتریش در مشهد مقدس: نظام سلامت ایران بسیار پیشرو استادامه تغییرات در کابینه دولت اتریش/ سفیر اتریش در فرانسه وزیر خارجه می‌شوددیدار معاون اقتصادی وزیر خارجه ایران و قائم مقام وزیر کشاورزی و گردشگری اتریش

وی پیرامون شناخت رایزن بازرگانی اتریش از ظرفیت‌ها و فرصت‌های 2 طرف در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، تصریح کرد: این شناخت می‌تواند درباره فعالیت‌های اقتصادی ارتباط را آسان کند.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: اتریش در حوزه آموزش گردشگری دارای مدارس بزرگی است و فرصتی برای جوانانی به شمار می‌آید که در این زمینه تمایل به فعالیت دارند.

وی با بیان ظرفیت‌های اتریش در حوزه علوم نوین اظهار داشت: امروز کشورها با چالش‌های متعددی از جمله مباحث زیست محیطی و تغییرات اقلیمی و برخی محدودیت‌ها در این زمینه مواجه هستند که استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند موثر باشد.

ویترش هایم  با اشاره به اهدای یک میلیون دُز واکسن کرونا به ایران گفت: باور داریم که حمایت مشترک، زمینه برطرف شدن کووید-19 است و زمانی همه ایمن خواهند بود که واکسن زده باشند.

وی با بیان اینکه اکنون اتریش در حال پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا است، ادامه داد: البته در ایران وضعیت متفاوت است و با کنترل شرایط، وضعیت خوبی دارد و با آرامش به مساله کووید-19 می‌نگرد. سفیر اتریش در ایران ابراز امیدواری کرد که با نتایج خوب مذاکرات وین و برطرف شدن تحریم‌ها و کرونا زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/167/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفیر اتریش در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدی سفیر تاجکستان در ایران گفت: دورنمای کشور تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خیلی روشن و‌امید بخش است و باور داریم که این بندر یکی از صحنه‌های همکاری دوجانبه ایران و تاجیکستان برای رونق تجارت و حمل ونقل است.

معاون وزیر حمل و‌نقل و‌سفیر تاجیکستان در ایران افزود: درگذشته ما ازتوانمندی‌ها و‌ظرفیت‌های بندرچابهار خیلی شنیده بودیم، اما امروز با سفر به این بندر برای ما مشخص‌شده که چابهار در زمینه سرمایه گذاری، از ظرفیت بالای برخوردار است.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران، افزود: سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان سفر کرد که در آن سفر تفاهم نامه همکاری‌هایی برای مراودات تجاری بین دو کشور ایران و تاجیکستان، با محوریت بندر چابهار به امضا رسید که امروز برای اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها ما به بندر چابهار سفر کرده ایم تا ضمن بررسی فرصت‌های تجاری در بندر چابهار، زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

همچین شایسته مرادزاده معاون‌حمل و نقل کشور تاجیکستان در بازدید از بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که مردمانش با مردم ایران غرابت فرهنگی دارند، یک‌ بندر جدید و‌مفیدی برای رونق تجارتِ دو کشور است که همکاری دوکشور برای کشور تاجیکستان بسیارخوب است.

وی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که در خشکی محصور است، نزدیکترین مسیر برای تجارت کالا است و از مسیر دریا به دیگر نقاط دنیا است.

شایسته مرادزاده بیان کرد: کشور تاجیکستان برای داشتن یک مرکز لجستیکی در بندر چابهار، برنامه ریزی‌هایی پیش بینی کرده است که امیدواریم مفید واقع شود.

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی