Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی درستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی نیز هر ۲ دوز واکسن  کرونا را تزریق کرده اند که باید این مقدار به ۸۵درصد برسد تا مصونیت جمعی در استان ایجاد شود. 

وی افزود: متوسط واکسیناسیون دانش آموزان در آذربایجان شرقی نیز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و در مجموع ابتلا به کرونا در استان روند نزولی خود را ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درستی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی شهر قرمز و نارنجی کرونایی وجود ندارد، گفت: اکنون هفت شهرستان استان در وضع زرد و بقیه از جمله تبریز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت: اکنون حدود ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و روزانه نتیجه حدود ۱۱۰ آزمایش کرونا در استان مثبت اعلام می شود. 

وی خاطر نشان کرد: متوسط فوت بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی به پنج تا ۶ مورد در روز رسیده و موارد جدید این بیماری در استان به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته است. 

درستی با بیان اینکه تاکنون در ایران و آذربایجان شرقی، موردی از سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» مشاهده نشده است، ادامه داد: اکنون به طور متوسط روزانه حدود ۱۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی واکسیناسیون مصاحبه اختصاصی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی واکسیناسیون ویروس کرونا آذربایجان شرقی واکسیناسیون مصاحبه اختصاصی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ درصد از حجم مخزن سدهای استان پر است؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۰ درصد خالی بود ۶ درصد معادل ۲.۴ میلیون متر مکعب بیشتر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یوسف غفارزاده با بیان اینکه حجم کل در تراز نرمال سدهای یازده‌گانه آذربایجان شرقی 576 میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: از حجم کل سدهای استان، 46 درصد معادل 263 میلیون و 400 هزار مترمکعب پرشده که نسبت به پارسال که 261 میلیون مترمکعب بود یک درصد از نظر پرشدگی بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: بنابر اعلام هواشناسی، میزان بارندگی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد بیشتر شده و همین امر منجر به افزایش روان آب ها در استان و جاری شدن آنها به سمت مخازن سدها شده است.

غفارزاده خاطر نشان کرد: حجم آب ورودی به سدها در سال آبی جاری 190 میلیون و 600 هزار مترمکعب است که نسبت به سال قبل در همین موقع 18 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: میزان آب ورودی به مخازن سدهای علویان در سال آبی جاری 32 درصد، سهند 19درصد، نهند 97 درصد، ستارخان 25 درصد، قلعه چای 68 درصد، کلقان 20 درصد، تاجیار 11 درصد، زنوز 45درصد، کردکندی سه درصد و ارسباران بیش از 2 هزار درصد بیشتر شده و تنها سدی که میزان ورودی آن منفی بوده سد آیدوغموش میانه بوده که 54 درصد در مقایسه با سال قبل کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه 2 سد مرزی ارس و خداآفرین در محدوده عملیاتی این منطقه وجود دارد، گفت: بارندگی های اخیر موجب بهبود وضعیت آبی در این 2 سد شده به طوری که حجم مخزن این 2 سد با 23 درصد افزایش به یک میلیارد و 531 میلیون و 400 هزار مترمکعب رسیده است.

غفارزاده افزود: حجم آب ورودی نیز با 12 درصد رشد، به سه میلیارد و 46 میلیون و 300 هزار مترمکعب رسیده و پرشدگی در این 2 سد مرزی بیش از میانگین سدهای داخلی استان و معادل 53 درصد است.

وی اضافه کرد: سد شهید کاظم‌نژاد بوکان نیز به عنوان تامین کننده آب تبریز، با 19 درصد افزایش در حجم آب ورودی، یک درصد افزایش حج مخزن و 84 درصد پرشدگی نسبت به سال گذشته مواجه است که متاثر از بارندگی های خوب در سال آبی جاری به ویژه ابتدای امسال است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: هرچند بارندگی ها موجب بهبود وضعیت آب های سطحی شده اما وضعیت آب های زیرزمینی استان به دلیل برداشت های بیش از حد، وضعیت عکس دارند و همچنان در وضعیت منفی هستند.

غفارزاده با اشاره به اینکه مهم‌ترین منابع آبی زیرزمینی استان آبخوان های تبریز، شبستر - صوفیان و مرند هستند، گفت: آبخوان تبریز 771 کیلومتر مربع مساحت دارد که تراز آبی آن در 32 سال گذشته از زمان آغاز اندازه‌گیری، 343 سانتی متر پایین تر رفته و حجم آب آن نیز 66 میلیون مترمکعب کمتر شده، آبخوان شبستر - صوفیان نیز با 479 کیلومتر مربع مساحت، در 38 سال گذشته ترازش یکهزار و 699 سانتی متر و حجمش یکهزار و 87 میلیون متر مکعب کمتر شده است.

وی گفت: آبخوان مرند نیز با 503 کیلومتر مربع مساحت که در حال حاضر به محلی برای ویلاسازی تبدیل شده است به دلیل برداشت بیش از حد آب، در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد و 2 هزار و 81 سانتی متر از تراز آبی 42 سال پیش پایین رفته و 628 میلیون مترمکعب حجم آن کمتر شده است.

غفارزاده افزود: در سال آبی گذشته حجم آب های زیرزمینی استان نسبت به متوسط 40 ساله، 87.71 میلیون مترمکعب کاهش داشت که اگر چاره اندیشی نشود موجب افزایش فرونشست‌های زمین و بروز خطرات بعدی در استان خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟