Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ایمانی مدیر کل دفتر ارزش گمرک ایران در بخشنامه‌ای به مدیران گمرکات اجرایی دستور داد تا ارزش خودروهای سنگین دست دوم وارداتی را بر اساس نرخ‌های اظهار شده و مندرج در فاکتور در هنگام خرید از مبدأ اعلام و پذیرش کنند.

این مقام مسئول در بخشنامه مذکور آورده: میزان ارزش مندرج در فاکتور و اسناد خرید ارائه شده (به شرط تشخیص متناسب بودن آن)، جهت تسویه ارزی ملاک عمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمرک: اگر ارزش واقعی کامیون‌ها بیشتر از رقم خوداظهاری بود، واردکننده صرفاً جریمه می‌شود

مدیرکل دفتر ارزشمهر بگمرک در بخشنامه خود به مدیران گمرکات اجرایی اعلام کرده است:

«گمرکات ترخیص کننده، ارزش معاملاتی را در مقایسه با سوابق ترخیص مشابه (بر اساس برند، مدل، سال ساخت و کارکرد) بررسی کنند. چنانچه ارزش معاملاتی کامیون، به نظر و مستنداً نامتناسب باشد صرفاً بحث جریمه موضوع ماده ۱۰۸ قانون امور گمرکی مصداق پیدا می‌کند که در این زمینه نیز صاحب کالا یا نماینده قانونی وی می‌تواند درخواست بخشش جریمه کرده و پرونده امر به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ارسال شود.

اظهارنامه‌های غیر واقعی، مانع ترخیص نیستند

این مقام مسئول در گمرک ایران عنوان کرده است: شائبه بیش بود ارزش (بالاتر بودن ارزش خودروهای سنگین وارداتی نسبت به ارقام مندرج در اظهارنامه‌های واردکنندگان) مانع از ترخیص کامیون نبوده و لذا ترخیص کالا از این جهت بلامانع است.

کد خبر 5367049 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: واردات کامیون گمرک ایران ترخیص خودرو نوسازی ناوگان نوسازی ناوگان باری تجارت ایران و سوریه وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار لایحه بودجه 1401 گمرک ایران بانک مرکزی ایران سازمان امور مالیاتی قیمت سکه بهار آزادی قیمت کالاهای اساسی نهضت ملی مسکن اوپک وزارت راه و شهرسازی تجارت خارجی قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است