Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@17:31:59 GMT

مشکل واردات خودرو حل شد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۴۶۷۸

مشکل واردات خودرو حل شد؟

هادی طهان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه 13 آذر ماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد نظر شورای نگبهان در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: طرح ساماندهی صنعت خودرو که ماده 4 آن مربوط به واردات خودرو به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو و یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه بود، در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای نگهبان در مرحله قبل مغایرت شرعی و یا قانون اساسی نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو نداشت و فقط سه ابهام داشتیم که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهام‌ها از نظر اعضای شورای نگهبان برطرف شده است و شورای نگهبان نسبت به طرح مذکور هیچ ابهام و ایرادی ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی از جهت سیاست‌ها به طرح ساماندهی صنعت خودرو داشت که ما بایستی بر اساس مقررات این موضوع را به مجلس منتقل کنیم، ‌اما در مجموع شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ گونه ابهام و ایرادی ندارد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی شورای نگهبان طرح ساماندهی صنعت خودرو طرح ساماندهی صنعت خودرو شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد

عباس علی آبادی از بازبینی آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی