Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بهروز ایمانی مدیر کل دفتر ارزش گمرک ایران در بخشنامه‌ای به مدیران گمرکات اجرایی دستور داد تا ارزش خودروهای سنگین دست دوم وارداتی را بر اساس نرخ‌های اظهار شده و مندرج در فاکتور در هنگام خرید از مبدأ اعلام و پذیرش کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این مقام مسئول در بخشنامه مذکور آورده: میزان ارزش مندرج در فاکتور و اسناد خرید ارائه شده (به شرط تشخیص متناسب بودن آن)، جهت تسویه ارزی ملاک عمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمرک: اگر ارزش واقعی کامیون‌ها بیشتر از رقم خوداظهاری بود، واردکننده صرفاً جریمه می‌شود

مدیرکل دفتر ارزش گمرک در بخشنامه خود به مدیران گمرکات اجرایی اعلام کرده است:

«گمرکات ترخیص کننده، ارزش معاملاتی را در مقایسه با سوابق ترخیص مشابه (بر اساس برند، مدل، سال ساخت و کارکرد) بررسی کنند. چنانچه ارزش معاملاتی کامیون، به نظر و مستنداً نامتناسب باشد صرفاً بحث جریمه موضوع ماده ۱۰۸ قانون امور گمرکی مصداق پیدا می‌کند که در این زمینه نیز صاحب کالا یا نماینده قانونی وی می‌تواند درخواست بخشش جریمه کرده و پرونده امر به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ارسال شود.

اظهارنامه‌های غیر واقعی، مانع ترخیص نیستند

این مقام مسئول در گمرک ایران عنوان کرده است: شائبه بیش بود ارزش (بالاتر بودن ارزش خودروهای سنگین وارداتی نسبت به ارقام مندرج در اظهارنامه‌های واردکنندگان) مانع از ترخیص کامیون نبوده و لذا ترخیص کالا از این جهت بلامانع است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گمرک تین قانون گمرک کامیون های وارداتی ترخیص کامیون های وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان نیمروز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی سفیدآبه ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با هماهنگی های لازم قضائی در بازرسی از این خودرو 202 حلقه لاستیک خارجی کامیون که قاچاق و فاقد مجوز بوده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه بیان داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه می زند و شهروندان هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه