Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور تاکید کرد: تنها راه مصون ماندن از موج جدید کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پیشگیری و نظارت جدی است.

به گزارش «تابناک»، آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از همه دست اندرکاران مقابله با کرونا به ویژه کادر بهداشت و درمان، اظهارداشت: کاهش میزان ابتلا به کرونا و پایدار ماندن شرایط موجود، نیازمند توجه به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و حساسیت در رعایت اصول پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه نباید کمبود واکسن در کشور وجود داشته باشد، گفت: با توجه به افزایش تولید واکسن داخلی و تامین واکسن‌های وارداتی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا حتی با تزریق دوز سوم، کمبودی در این زمینه در کشور وجود نداشته باشد.

رییس جمهور بار دیگر بر اهمیت کنترل تردد از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی و جدیت در اعمال قرنطینه برای موارد مشکوک تاکید کرد.

وی همچنین نظارت دقیق و هوشمند بر بازگشایی مدارس، ادارات و کسب و کار‌ها را به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای صیانت از جان مردم، ضروری دانست.  
رییسی در ادامه با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها، گفت: در این‌باره مقرر شده کارگروهی از موافقین و مخالفین افزایش جذب پزشک، مشکلات موجود در این زمینه از جمله توزیع ناعادلانه پزشک در سطح کشور را بررسی و پیشنهادات کارشناسی خود را برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند.

رییس جمهور با بیان خطرات ناشی از آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها، گفت: دستگاه‌های ذیربط با جدیت برای رفع مشکل آلودگی هوا و صیانت از جان مردم چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال تصریح کرد: تا زمانی که کار پژوهشی و علمی دقیقی در این زمینه انجام نشده و اتقان حاصل نشده است نباید این کار انجام شود و دولت به عنوان مجری قطعا از امور مشکوک و تجربه نشده، در بخش‌های مختلف بویژه حوزه سلامت و اقتصاد پرهیز خواهد کرد.

رییس جمهور با تاکید بر ادامه واکسیناسیون اتباع خارجی بیان داشت: بعضی از کشور‌های اروپایی تازه به فکر اینکار افتاده‌اند درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به خاطر توجه به مسائل انسانی واکسیناسیون تمامی اتباع خارجی را آغاز کرده و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

در این جلسه گزارش‌های جداگانه‌ای از وضعیت کرونا در ایران و جهان و شیوع سویه جدید اومیکرون، روند واکسیناسیون در کشور و عملکرد دولت در خصوص مقابله با کرونا ارائه شد.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی شهرآورد تهران ویروس کرونا واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا اومیکرون آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی شهرآورد تهران رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان