Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - هرمزگان؛ فهیمه شمسی: خسته‌ای؟ خوابت میاد؟ شاید ما هم در سفرها و بعد از چندین ساعت رانندگی یا سفرهای چند روزه با این سوالات همراهان و سرنشینان همراه‌مان در جاده مواجه شده‌ایم، بخصوص آن که بسیاری از ما عادت داریم تا فقط مقصد استراحت کنیم.

اما پاسخ ما چه بوده است؟

برایتان پیش آمده در نزدیکی به شهرهای مقصد یا همان چند کیلومتر مانده به شهر، احساس خستگی و خواب آلودگی کنید؟

حال با شنیدن این آمار، خواب از سرتان می‌پرد!

در 8 ماهه 1400 تصادفات در سی کیلومتری شهرها افزایش داشته و به 63 درصد افزایش نسبت به سال پیش از خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

923 فقره تصادف در 30 کیلومتری شهرها در 7 ماهه ابتدایی امسال رخ داده که 49 درصد از تصادفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده است.

 

این آمار را سرهنگ اسماعیل تنها جانشین پلیس راه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس می‌گوید و می‌افزاید: در 942 فقره تصادف به وقوع پیوسته در 30 کیلومتری شهرها، در 457 فقره تصادف منجر به قتل و جرج تعداد 562 نفر کشته و زخمی داشته‌ایم. یعنی این تصادفات 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است.

 

وی در همین زمینه می‌افزاید: 485 فقره تصادف خسارتی نیز در 30 کیلومتری شهرها در این مدت رخ داده است اما سوال مهم‌تر اینجاست که این تصادفات در ورودی کدام شهرهای استان رخ داده است؟

30 کیلومتر منتهی به بندرعباس پر تصادف‌ترین در استان

جانشین پلیس راه هرمزگان درباره شمار بالای تصادفات رخ داده در 30 کیلومتر منتهی به شهرهای استان، می‌گوید: 32 درصد از این تصادفات در 30 کیلومتری از شمال و غرب به بندرعباس یعنی از سمت حاجی‌آباد به بندرعباس و محور اسکله شهید رجایی به بندرعباس و 10 درصد نیز از محور شرق یعنی میناب به بندرعباس به وقوع پیوسته است. 9 درصد نیز در 30 کیلومتری شهر رودان بوقوع پیوسته است.

 

وی بیشترین علل تصادف در 30 کیلومتری شهرها را نیز عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم عنوان می‌کند.

پرشماری تصادفات موتورسیکلت در جاده‌های استان

سرهنگ مهدی نیکبخت فرمانده پلیس راه هرمزگان نیز در این زمینه به فارس می‌گوید: تصادف موتورسیکلت و عابران پیاده در 30 کیلومتری منتهی به شهرهای استان بخصوص در 30 کیلومتر منتهی به بندرعباس نیز جای تأمل دارد.

اما بواقع چه عواملی باعث می‌شود که تصادفات در 30 کیلومتری شهرها بیشتر رخ دهد؟

در این باره مهدی نیکبخت می‌گوید: برای بیشتر ما این تجربه پیش آمده یا دیده و شنیده‌ایم که حتی در حالت خستگی و خواب آلودگی بازهم به خود گفته‌ایم که راهی نمانده و فقط چند کیلومتر بیشتر نمانده ولی همین باور و طرز تفکر باعث شده خیلی‌ها به شهر مقصد نرسند.

 

وی می‌افزاید: عدم وجود پارکینگ و محل استراحت ایمن با امکانات رفاهی برای استراحت راننده و خانواده‌ها، وجود تقاطع‌های بسیار، راههای دسترسی زیاد بدون ایمنی که به راه اصلی اتصال می‌یابند و فقدان منظرآرایی در ورودی شهرها که خستگی‌ها و خواب‌آلودگی‌ها را بیشتر می‌کند، واحدهای عبور و مرور متنوع و متفاوت و خطرپذیر مثل عابر پیاده، کامیون و تریلی و موتور سیکلت و تداخل ترافیکی، فقدان روشنایی لازم، پارک انواع وسایل نقلیه سنگین در حریم و حتی در شانه راه‌ها، وجود حیوانات اهلی و ... از علل اصلی بروز تصادفات در 30 کیلومتری شهرها است.

اما برای پیشگیری و کاهش تصادفات در سی کیلومتری شهرها چه باید کرد؟

به گفته اسماعیل تنها جانشین پلیس راه هرمزگان، احداث اماکن بین راهی رفاهی متناسب با نیازهای کاربران جاده‌ای به طوری که جاذب باشد و میل و رغبت جهت استراحت را در خانواده‌ها و رانندگان ایجاد نماید، می‌تواند مانع از بروز خستگی و یا عدم توقف رانندگان شود که البته استان ما در این زمینه بسیار ضعیف است.

 

وی همچنین عنوان کرد: تأمین روشنایی لازم و نور مناسب پیاده، اصلاح و ساماندهی تعیین مسیر عبور عابران پیاده، اصلاح و ساماندهی راه‌های دسترسی و احداث خطوط و مسیر ایمن برای واگرایی و همگرایی یعنی وسیله نقلیه به صورت مستقیم و غیر ایمن به راه و مسیر اصلی وارد نشود و باعث خطر نگردند.

جانشین پلیس راه هرمزگان خاطرنشان کرد: ساماندهی و تعریف محل عبور ایمن موتور سیکلت‌ها، آرام‌سازی و مدیریت سرعت به صورت ایمن در نزدیکی بندرعباس، ایمن سازی تقاطع‌ها و آشکارسازی، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده و خط کشی برای هدایت مناسب و ایمن کاربران جاده‌ای، احداث پارکینگ ایمن برای پارک وسایل نقلیه سنگین از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش میزان تصادفات در 30 کیلومتر منتهی به بندرعباس است.

 

به گزارش فارس، چندین فقره تصادف با وسایل نقلیه سنگین متوقف در حاشیه راه در وروودی‌های بندرعباس و شهرها رخ داده است و لذا به نظر می‌رسد که بندرعباس شدیدا نیازمند به یک پارکینگ خودروهای سنگین در ورودی شهر است تا خودروهای سنگین در مجاورت جاده پارک نکنند و یا به صورت غیرمجاز وارد شهر نشوند چرا که اماکن شهری کشش و توان تردد این خودروهای سنگین را ندارند. از سوی دیگر باید از همین لحظه برای ایمنی و رفت و آمد در جاده‌های استان و حفظ جان مردم عزیز و نجیب سرزمین‌مان کاری کنیم.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راه هرمزگان اسماعیل تنها تصادف در 30 کیلومتری شهرها بندرعباس ایمن سازی محورها تردد خودروهای سنگین جاده بندرعباس سیرجان جاده بندر شهید رجایی تصادفات در 30 کیلومتری تصادفات در 30 کیلومتر 30 کیلومتری شهرها 30 کیلومتر منتهی 30 کیلومتری شهر پلیس راه هرمزگان جانشین پلیس راه خواب آلودگی فقره تصادف رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد

از گروه نخست این مسابقات تیم شهرداری بندرعباس در ورزشگاه خانگی خلیج فارس با نتیجه ۲بر یک تیم فولاد ب خوزستان را شکست داد.

مهرداد هدایتیان و علیرضا سلیم پور برای شهرداری بندرعباس در این دیدار گلزنی کردند.

بدین ترتیب تیم شهرداری بندرعباس که پیش از این در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت حالا با کسب ۲۴ امیتاز و سه پله صعود در جایگاه نهم گروه نخست قرار گرفت.

اما از گروه دوم این مسابقات نیز تیم شناورسازی قشم از ساعت ۱۷:۱۵ امروز (۳۰ فروردین) میزبان نیکا پارس چالوس است و فولاد هرمزگان به مصاف آکادمی کیا می‌رود.
تیم‌های شناور سازی قشم و فولاد هرمزگان نیز با کسب ۳۹ و ۳۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم قرار دارند.
لیگ دسته دو فوتبال باشگاه‌های کشور با حضور ۲۸تیم در دو گروه پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم هرمزگان علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • نگاهی به مهم ترین سیستم های پدافند ایران (+عکس)
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس