Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت پتروشیمی شیراز در راستای تحقق اهداف خودکفایی در حوزه فناوری درکشور با شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) به‌منظور تأمین تجهیزات الکترونیکی مجتمع، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، این شرکت برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه خودکفایی در حوزه فناوری و دستیابی به اصول مندرج در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور روز چهارشنبه (۱۰ آذرماه) با شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تفاهم‌نامه میان امین امرائی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز و محمدمهدی قهرمان ایزدی، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز در شرکت پتروشیمی شیراز امضا شد.

بر پایه این گزارش، مشارکت و همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های طراحی، ساخت و راه‌اندازی و بومی‌سازی سیستم ICSS، طراحی مفهومی و تفضیلی بهینه‌سازی و مهندسی معکوس زیرساخت‌ها و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه، به همکاری دوطرف در زمینه تحقیقات مشترک یا مجزا درباره شناسایی خطوط کنترلی و ابزار دقیق موجود و طراحی و تولید و یا تامین سیستم‌های جدیدتر و مدرن‌تر مورد نیاز تاکید شده است.

از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه سیستم‌های نظارت تصویری و تلکام (زیرساخت شبکه IT، پیجینگ، ویدئو کنفرانس و...) هوشمندسازی، حفاظت پیرامونی، تجهیزات بازرسی و کمک بازرسی و سیستم اعلان حریق هوشمند، طراحی و تولید و نصب و راه‌اندازی انواع رادار سطح‌سنج و سیستم مدیریت مخازن، قطعات مکانیکی و الکترونیکی و ابزار دقیق، انواع اسکنرشعله و انواع دوربین‌های حرارتی، تست و کالیبره کردن ادوات ابزار دقیق با استفاده از امکانات و آزمایشگاه‌های صاایران شیراز اشاره کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: امضا تفاهم نامه پتروشیمی شیراز خودکفایی شرکت پتروشیمی شیراز تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ

به گزارش خبرگزاری علم  و فناوری آنا، بوئینگ سازنده بزرگ هواپیما این روزها با هواپیماهای خود، به ویژه بوئینگ 737 MAX 9 و 787 Dreamliner، با چالش‌های جدی مواجه است. این چالش‌ها فقط مربوط به ماشین آلات و مهندسی این هواپیماها نیست. مسئله شامل رویکرد شرکت برای ساخت و آزمایش هواپیماهای خود می‌شود.

در تولید هواپیما کنترل کیفیت بسیار مهم است. این فرایند تضمین می‌کند که محصولات با استانداردها مطابقت دارند و برای استفاده ایمن هستند. در مورد بوئینگ حوادث اخیر نگرانی‌هایی را در مورد اینکه این شرکت چقدر این استانداردها را رعایت می‌کند، به وجود آورده است. به عنوان مثال، پانل درب یک بوئینگ 737 MAX 9 در حین پرواز منفجر شد که می‌توانست به وضعیت خطرناکی منجر شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق ممکن است به دلیل مشکلاتی در روند مونتاژ یا بازرسی باشد.

مهندسی و ایمنی

طراحی و مهندسی هواپیما پیچیده است. هر قسمت از هواپیما، از کوچکترین پیچ‌ها گرفته تا کل سیستم موتور، باید به درستی کار کند. اگر یکی از قطعات خراب شود، می‌تواند کل هواپیما را به خطر بیندازد. بوئینگ 787 و 737 MAX با چالش‌های مهندسی مختلفی مانند مشکلات موتور و بدنه (بدنه اصلی هواپیما) مواجه شده اند. این مسائل می‌توانند از نقص‌های طراحی، خطاهای ساخت یا ترکیبی از هر دو  ناشی شوند.

هواپیماهای مدرن به شدت به نرم افزار و سیستم‌های الکترونیکی متکی هستند. سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس در سال‌های 2018 و 2019 به یک سیستم نرم افزاری مرتبط بود که مطابق برنامه عمل نکرد. این موضوع نشان می‌دهد که نرم افزار چقدر برای ایمنی هواپیما مهم است. مهندسان باید این سیستم‌ها را به دقت طراحی، آزمایش و سپس با هواپیما ادغام کنند تا اطمینان حاصل شود که سیستم‌ها تحت همه شرایط ممکن به درستی کار می‌کنند.

عوامل انسانی و فرهنگ محیط کار

محیطی که افراد در آن کار می‌کنند می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت خروجی آنها تأثیر بگذارد. در بوئینگ، گزارش‌هایی دال بر این وجود دارد که سرعت بر کیفیت ترجیح داده می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به بروز خطا و اشتباهات شود، زیرا کارگران احساس می‌کنند تحت فشار قرار گرفته‌اند. لاجرم کار سریعتر از ایمنی اولویت بالاتری پیدا می‌کند. چنین فرهنگی می‌تواند توجه دقیق به جزئیات لازم برای ساخت هواپیما را تضعیف کند.

پاسخ‌ها و روند بهبود

در پاسخ به این چالش‌ها، بوئینگ برای رفع مشکلات هواپیماهای خود دست به اقداماتی زده است. این اقدامات شامل تحقیقات جدید، ایجاد تحولاتی در طراحی و بهبود فرآیندهای تولید بوده است. آینده این شرکت به توانایی آن در اجرای موثر این تغییرات و بازگرداندن اعتماد و متعهد ماندن به ایمنی بستگی دارد.

درک این موضوعات مستلزم بررسی تعامل بین رشته‌های مختلف علمی و مهندسی، از علم مواد و مهندسی مکانیک گرفته تا علوم کامپیوتر و عوامل انسانی است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • آخرین نفس سیستم بهداشتی غزه / بیمارستان امل از کار افتاد
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو