Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عبدالنبی سواعدی روز شنبه در نشست خبری در اهواز بیان کرد: این مسابقات در رشته تهویه و تبرید با حضور جوانان زیر ۲۱ سراسر کشور از روز ۱۵ تا ۱۷ آذر به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت  به صورت سالانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود به منظور ترویج مهارت آموزی، ارتقای مهارت‌ها و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا باید نگاه ویژه‌ای به این مسابقات توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت مقدمه‌ای برای ورود به مسابقات جهانی مهارت است افزود: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی آن پس از گذراندن اردوهای آمادگی به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.

سواعدی با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته برگزار می‌شود گفت: نمایندگانی از ۱۳ استان در سه روز (۱۵ تا ۱۷ آذر) در رشته تهویه و تبرید در اهواز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که نفرات برتر برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.
وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد و جلب نظر مسوولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: کسب مهارت به وسیله آموزش های فوق تخصصی، ایجاد ارتباط با نفرات تاثیرگذار رشته در سطح کلان، جذب در معتبرترین شرکت ها، همکاری در پروژه‌های بین‌المللی در صورت شرکت در المپیاد جهانی از مزایای شرکت در این مسابقات است.

وی با بیان اینکه از آنجا که این مسابقات ماهیت عملیاتی دارند، مورد توجه شرکت‌های بزرگ دنیا است افزود:در این مسابقات شرکت کنندگان باید پروژه‌های تعریف شده خود را اجرایی کرده و در نهایت، کار آنها با رای داوران سنجیده می‌شود.

سواعدی بیان کرد: هم اکنون مهمترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، آموزش جویندگان فاقد مهارت و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل است.

وی گفت: با توجه به اینکه مهارت آموزی نقش به سزایی در اشتغالزایی داشته و همواره مورد توجه بوده، انتظار داریم که مسوولان خوزستان از این مسابقات دیدن کنند.

به گزارش ایرنا مسابقات ملی مهارت، رویدادی است رقابتی و پروژه محور که منجر به شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی می‌شود و برگزیدگان نهایی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ شانگ‌های چین، اعزام خواهند شد.

پارسال حدود ۲۰۳ هزار خوزستانی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دوره‌های آموزش مهارتی را گذراندند.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خوزستان اهواز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خوزستان اهواز آموزش فنی و حرفه ای مسابقات ملی مهارت مسابقات جهانی برگزار می شود مهارت آموزی جهانی مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال

معاون وزیر تعاون؛کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوارکارگاهی آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار سال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاید بتوان گفت این روزها نسخه اول و آخر حل معضل بیکاری مسئله مهارت آموزی است. چرا که نگاهی به جویندگان کار بیانگر این است که جوانانی در طرح های اشتغالزایی دولت ها و آگهی اشتغال به دنبال کار هستند که صرفاٌ‌مدرکی دارند که متناسب با نیاز بازار کار نیست و با کسب مهارت می توانند راحت تر شغل مورد نیاز خود را پیدا کنند. در این راستا اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای دو چندان می شود. 

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به رشد 1194درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم، گفت: تعداد مجوزهایی که برای تأسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده 17هزار و 650مجوز است و تعداد مجوزهای صادر یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به 41هزار و 793مجوز  رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام در واگذاری امور به بخش خصوصی، تصریح کرد: ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار، مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد که رشد 1194درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و ارائه بیش از 60 درصد از  آموزش های مهارتی توسط این بخش نشان از مشارکت مردم در امر مهارت آموزی و واگذاری حقیقی  مأموریت اصلی این مجموعه به مردم دارد.  

معاون وزیر رشد صدور مجوز آموزشگاه های آزاد و ارائه آموزش های مهارتی را الگوی موفق سازمان آموزش فنی و حرفه ای در واگذاری امور به مردم برشمرد.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) می باشد، گفت: حدود 80 میلیون شغل از مشاغل و مهارت‌های موجود در چند سال آینده دچار تغییر شده و یا از بین خواهد رفت و بیش از 90 میلیون حرفه در حوزه فناوری های نو جایگزین آن مشاغل خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات، افزود: توانمندسازی مردم برای بهره گیری از ظرفیت های مردمی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای محسوب می شود.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با داشتن 658مرکز، 4800کارگاه، بیش از 40هزار مربی دولتی و غیر دولتی، بیش از 4 هزار مرکز جوارکارگاهی،  سهم برجسته‌ای در توانمندسازی مردم و مطالبات آنان در حل مسأله اشتغال دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال