Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۶۷ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR و رپید تست است، حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفندماه سال 98 در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و نظیر سایر مناطق درگیر در دنیا این ویروس اثرات منفی زیادی بر زندگی مردم این استان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این پیوست‌ها دچار تغییر شود.

شاید قرار گرفتن استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و بوشهر و مناسبات و مراودات با این استان‌ها بی‌تاثیر در افزایش شیوع ویروس کرونا در این استان نیست.

با شیوع موج جدید ویروس کرونا باعث افزایش نگرانی مردم نسبت به تشدید خطر این ویروس شده‌ است.

علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همسایگی استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های جنوبی کشور، اظهار داشت: با توجه به شیوع نوع جدید از ویروس کرونا در کشور امارات و قرار گرفتن استان در همسایگی با استان‌های جنوبی کشور باید نهایت دقت و توجه در انجام مسافرت‌ها و مراودات صورت بگیرد.

وی به آمار نگران کننده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و افزود: طبق آمار ارائه شده 52 درصد از فوتی های کرونا هفته گذشته در استان افرادی بوده‌اند که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این موضوع باید بررسی شود.

احمدزاده به تغییر وضعیت کرونایی شهرستان باشت از آبی به زرد خاطرنشان کرد: تغییر این وضعیت نشان از عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و انتظار می‌رود که مردم برای بازگشت این شهرستان به وضعیت آبی تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی از جمله استخرهای شنا تأکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان موظف است بر نحوه‌ی فعالیت اماکن در رعایت دستورالعمل‌ها نظارت لازم را داشته باشد.

 پرویز یزدانپناه از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1026 نفر خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

 وی افزود: هم‌اکنون 149 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 71 نفر مبتلای قطعی و 11 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 83 هزار و 21 نفر بهبود یافته گزارش شده‌ است.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: از 267 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR و رپید تست می‌باشد، حدود 24 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه گزارش شده‌ است.

 وی از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتماً از ماسک استفاده کرده، رعایت فاصله فیزیکی، عدم شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها، رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان‌ها، بوستان‌ها و بازارهای شلوغ و بدون تهویه مناسب خودداری کنند.

مراکز بهداشتی ارتش در ایام کرونا در خدمت کادر درمان بوده استنظارت‌ بر مرزهای استان گیلان برای جلوگیری از ورود سویه جدید کرونا تشدید می‌شودتعداد بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی به 450 نفر رسید

یزدان‌پناه به تزریق واکسن کرونا گریزی زد و خاطر نشان کرد: چنانچه سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن‌های سینوفارم، برکت و بهارات گذشته است حتماً دوز سوم همان واکسن را تزریق نمایند و 6 ماه از تاریخ تزریق دوز دوم از واکسن‌های آسترازنیکا و یا پاستوکووک را تزریق نموده و چنانچه واکسن تزریق شده از نوع آسترازنیکا و اسپوتنیک باشد حتماً 6 ماه بعد از نوبت دوم، نوبت یادآور را تزریق نمایید.

پرویز یزدانپناه گفت: شهرستان‌های باشت، بویراحمد و کهگیلویه هم‌اکنون در وضعیت زرد کرونایی هستند، و  شهرستان‌های دنا، بهمئی، گچساران، چرام، لنده و مارگون آبی هستند.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد دستورالعمل ها ویروس کرونا موارد مثبت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد امر به معروف استان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: مرحله نخست طرح نور که با هداف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تذکر و ارشاد است.
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی، سیاسی و نوعی قانون شکنی است، افزود: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، بیان کرد: پایه و اساس طرح نور با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.
پیش قدم ادامه داد: به همت گروه‌های مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بازرسی و تذکر لسانی از مراکز درمانی و بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد آعاز شد.
این طرح در راستای مطالبات مردمی و اجرای قانون درمراکز درمانی استان شروع شده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد