Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@08:26:20 GMT

جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها، نوآوری است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۸۲۰۶

جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها، نوآوری است

محمد مهدی مقدسیان عضو ستاد توسعه زیست فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خلق انرژی نوآوری گفت: نوآوری جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها بوده و از نگاه تجاری بسیار کلیدی است و به سازمان‌ها این امکان  را می‌دهد که در شرایط رونق، رشد کنند و در هنگام سختی دوام بیاورند.

او افزود: در قرن ۲۱ سکون شرکت‌ها در بیشتر صنایع مساوی با مرگ آن‌ها است، به همین دلیل بیشتر سازمان‌ها ضرورت نوآوری را درک می‌کنند، اما نکته قابل توجه این است که چرا برخی در این راه کامیابند و برخی ناکام هستند؟ ما با همت شبانه روزی در زمینه‌های پروژه نوآوری تدریجی و طرح‌های تغییر بازار کار کرده‌ایم و شرکت‌هایی را دیدیم که در نوآوری سرآمد بودند و شرکت‌هایی هم بودند که با تلاش‌های زیاد نمی‌توانستند نوآوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما که در صنایع و کشور‌های فراوان کارکرده بودیم دیدگاهی منحصر به فرد و ممتاز داشتیم.

عضو ستاد توسعه زیست فناوری گفت: برای شناسایی ژن نوآوری در سازمان‌ها الگویی مشخص وجود دارد، اما هیچ کدام از مفاهیم کسب و کار نمی‌توانند این الگو یا کلید جادویی را توصیف کنند. مفاهیم رایج کسب و کار مانند راهبرد که لازمه آن‌ها تفکر و برنامه ریزی قبلی برای تمام کار‌ها است بیشتر به نوآوری ضرر می‌زنند تا اینکه سودمند باشند. نوآوری بیشتر از جنس آزمودن و خطر کردن حساب شده است نه دقت بیش از حد به خرج دادن.

او با اشاره به الگو نوآوری موفق بیان کرد: مغز جمعی ما قدرت محاسباتی لازم را برای استفاده از رویکرد‌های راهبردی مرسوم برای یافتن پاسخ‌ها را ندارد. الگو نوآوری موفق، انرژی نوآوری نامیده می‌شود که به صورت خلاصه حاصل تلاقی سه نیروی مختلف نگرش افراد، پویایی رفتار‌های گروهی و پشتیبانی سازمانی است. نوآوری همان جایگاه شیرینی بوده که سازمان‌ها به سهو یا عمد می‌توانند در آن قرار گیرند.

مقدسیان گفت: برای شناخت بهتر جایگاه الگو نوآوری موفق باید آن را بجای مفهوم کسب وکار، به عنوان مفهومی در علوم انسانی و اجتماعی در نظر گرفت. باید این را بدانیم که کلید نوآوری در دست انسان‌ها است. انرژی نوآوری همان نیرویی است که از کار گروهی افراد با نگرش‌ها و رفتار‌های مناسب و برخوردار از پشتیبانی سازمانی شکل می‌گیرد تا به پیش برد کار‌ها کمک کند.

بیشتربخوانید

از گردش مالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان تا اما و اگرهای هوشمندسازی حمل و نقل شهری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوآوری و خلاقیت زیست فناوری سازمان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق با هدف توسعه مزیت‌های دانش‌بنیانی برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد به امضا رسید.

حسین اصغری شیوائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس، با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، به ویژه در حوزه واحد پردیس که در ناحیه نوآوری پارک علم و فناوری قرار گرفته است، گفت: در بازدید دکتر طهرانچی از افتتاح «سرای نوآوری و فضای کار اشتراکی» به همراه آقای مهندس صفاری مسئول پارک علم و فناوری، مقرر شد که ما بتوانیم در شرق تهران یک برنامه مشترک برای مراکز رشد همجوار داشته باشیم.

رئیس واحد پردیس تأکید کرد: ان شاءالله بتوانیم مزیت‌هایی که در پارک علم و فناوری وجود دارد از جمله معافیت‌های مالیاتی و سایر حمایت‌هایی که در واقع معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دارد را به واحد‌های همجوار از جمله واحد تهران شرق توسعه و تسری بدهیم.

اصغری شیوائی ادامه داد: یک تفاهم نامه با واحد فیروزکوه بسته ایم و امروز هم در خدمت دکتر موسوی اصل رئیس واحد تهران شرق هستیم که بتوانیم توسعه مزیت‌های دانش بنیانی را به مجموعه‌های مختلف دانشگاه داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه بهزادی پور مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، عاشوری فر مدیر سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و حاج آقا بازگلی مدیرکل حراست واحد حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس | عکس جدیدترین دیدار ثریا قاسمی با گوگوش!
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • جدیدترین اخبار درباره طرح کالابرگ الکترونیک ۱۴۰۳
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم