Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود محمودزاده از تمدید فرصت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ماه امسال خبر داد.

پیش از این فرصت نام نویسی تا ۲۸ آبان ماه بود که برای بار نخست تا نیمه آذر و سپس تا پایان ماه جاری برای بار دوم تمدید شده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر پیشنهاداتی برای تسهیل شرایط ثبت نام طرح جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) ارائه شد که به تأیید اولیه دولت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع برخی محدودیت‌ها

از جمله این موارد می‌توان به ثبت نام افراد مجرد بالای ۱۸ سال، کاهش سابقه سکونت در برخی شهرها از ۵ سال به ۲ تا ۳ سال، حذف برخی اقشار از محدودیت‌های زمانی مدت اقامت از جمله نظامیان و روحانیون و همچنین کاهش سابقه مالکیت خصوصی از ۱۶ به ۵ سال اشاره کرد.

ضمن اینکه قمی‌ها از ابتدا تا هفته نخست آذر ماه به دلیل آماده نشدن زمین، امکان ثبت نام در نهضت ملی مسکن را نداشتند که در روزهای اخیر با تصویب الحاق اراضی جدید به محدوده شهر قم، این امکان برای آنها فراهم شده که با استقبال خوب شهروندان استان قم مواجه شده است.

قمی‌ها خواستار تمدید مهلت ثبت نام در سامانه ثمن بودند.

پس از این تغییرات هنوز بسیاری از متقاضیان که اخیراً واجد شرایط شده‌اند نتوانسته‌اند ثبت نام خود را انجام دهند.

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه هفته گذشته ۱۰ آذر ماه در یک برنامه زنده تلویزیونی هم با اشاره به احتمال مهلت ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفته بود چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد این زمان تمدید خواهد شد زیرا بنا نداریم تا صف انتظار برای مسکن ایجاد شود.

کارشناسان: حذف محدودیت‌های ثبت نام، به پویایی بیشتر ساخت و ساز کمک می‌کند

هر چند که قبل‌تر هم برخی کارشناسان از ایجاد محدودیت‌های متعدد برای ثبت نام در طرح‌های حمایتی مسکنی انتقاد کرده بودند که در هفته‌های اخیر برخی از این محدودیت‌ها در مصوبه هیئت دولت و ذیل آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن و برخی هم در شورای عالی مسکن ذیل قانون جهش تولید مسکن اصلاح شده است.

بنا بر این گزارش، از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده که تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد.

متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلاً برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیراً به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تأهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق براساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

کد خبر 641115 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن نهضت ملی مسکن محدودیت ها ثبت نام آذر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

همزمان با اعتراض‌های سراسری در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه و پایان جنگ اسرائیل و بازداشت دانشجویان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بی اعتنا به اعتراض ها، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایون را تصویب کرد که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن برای حمایت‌های نظامی و امنیتی از اسرائیل است.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون تجمعات اعتراضی دانشجویان به دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل است، پس از دستگیری بیش از صد نفر از دانشجویان، ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای پایان دادن به اعتراض‌ها تعیین کرده است.

دانشگاه کلمبیا دو بار ضرب الاجل را برای دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه تمدید کرده است. این دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا ۴۸ ساعت آینده چادر‌های خود در محوطه دانشگاه را جمع کنند.

این دانشگاه دلیل تمدید مهلت را پیشرفت در مذاکرات با دانشجویان در زمینه پایان تحصن و اعتراض اعلام کرده است. این اعتراضات به جنگ اسرائیل در غزه در سراسر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته است.

دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما با نمایندگان دانشجویانی که در چمن غربی تحصن کرده اند، پیشرفت‌های مهمی بدست آورده ایم. "

این دانشگاه پیش از این به دانشجویان مهلت داده بود تا نیمه شب سه شنبه چادر‌های خود را جمع کنند. این مهلت ابتدا تا ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه تمدید شد.

نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، هشدار داده بود که در صورت شکست و عدم نتیجه دادن مذاکرات دانشگاه «باید گزینه‌های جایگزین برای پاک‌سازی» منطقه در نظر بگیرد.

اما دانشگاه در آخرین بیانیه خود بار دیگر این مهلت را ۴۸ ساعت یعنی تا اوایل روز جمعه تمدید کرد و اعلام کرد که معترضان دانشجو با چهار مورد از خواسته‌های اصلی دانشگاه موافقت کرده اند.

با این حال، چندین ساعت پس از این بیانیه، نهاد‌های دانشجویی کلیدی پشت اعتراضات حامی فلسطین در مورد این مطالبات اظهار نظری نکرده اند.

تظاهرات طرفداران فلسطینی، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. اما کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است. این درحالی است که تعداد زیادی از دانشجویان بازداشت شده اند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.

دانشگاه کلمبیا در بیانیه خود اعلام کرد: معترضان دانشجو موافقت کرده اند: "تعداد قابل توجهی چادر" را جمع کنند. اطمینان حاصل کنند افرادی که به دانشگاه کلمبیا وابسته نیستند، محوطه آن را ترک خواهند کرد. فقط دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شرکت در اعتراض ادامه خواهند داد. دستورالعمل‌های ایمنی صادر شده توسط سازمان آتش نشانی شهر نیویورک را رعایت کنند. همه اجازه ورود به این تحصن را داشته باشند و «زبان تبعیض آمیز یا آزاردهنده» ممنوع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • تمدید مهلت رای گیری «قهرمان ایران»
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست 
  • تمدید دو ساله مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست توسط مجلس